CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Rais Yatim Bantah Bekas KP Akhbar DAP Dilantik Sebagai CEO Bernama

21-9-2018 03:42 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2047| Komen: 7

Description: Pelantikan bekas ketua pengarang lidah rasmi DAP Wan Hamidi Hamid sebagai ketua pegawai eksekutif (CEO) baru Bernama dibantah oleh bekas Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Tan Sri Rais Yat ...

Pelantikan bekas ketua pengarang lidah rasmi DAP Wan Hamidi Hamid sebagai ketua pegawai eksekutif (CEO) baru Bernama dibantah oleh bekas Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Tan Sri Rais Yatim.


Kredit foto: www.malaysiakini.com

Rais Yatim yang juga seorang ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) menyeru Menteri Komunikasi dan Multimedia Gobind Singh Deo dapat mempertimbangkan semula perkara itu.

Memetik laporan Malaysiakini, Rais Yatim memaklumkan kerajaan sebelum ini tidak memilih mana-mana pihak yang mempunyai latar belakang politik untuk menerajui Bernama.

Beliau berpendapat, amalan tersebut harus dihindarkan bagi mengelakkan sesuatu agensi itu berbaur politik. 

“Saya menyatakan ini bukan pilihan yang baik. Dan (ia) harus difikirkan kerana Bernama itu adalah neutral." 

Sehubungan itu, Rais mencadangkan seorang pegawai kerajaan yang tidak ada penglibatan politik yang kuat dipilih ke jawatan itu.

Difahamkan surat tawaran untuk jawatan itu masih belum dikeluarkan lagi.- CARI
14

Bagus
24

Marah
14

Terkejut
26

Sedih
6

Lawak
24

Bosan

Friends Rank (108 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kucingTomey 21-9-2018 03:50 PM
hey..kamu mengata umngok barisan parti kroni....yang ni bende ape yang sedang berlaku dalam mesia skarang ni.....ape beza kamu dgn umno barisan nasional......?yang pengerusi spr tu ape cite?
Quote dizekni 21-9-2018 04:02 PM
Bangsat

Yahudi kuasai media untuk kawal pemikiran masyarakat dunia

kini DAP dah mula kuasai media di Malaysia untuk tujuan yang sama

sebab itu memang celaka dan haramjadah bila bagi
DAP pegang jawatan sepenting menteri komunikasi dan multimedia

jadah punya atok tua
Quote lkick2113 21-9-2018 04:12 PM
kucingTomey replied at 21-9-2018 03:50 PM
hey..kamu mengata umngok barisan parti kroni....yang ni bende ape yang sedang berlaku dalam mesia sk ...

art harun kan pengerusi spr yg baru???

Quote kucingTomey 21-9-2018 04:16 PM
lkick2113 replied at 21-9-2018 04:12 PM
art harun kan pengerusi spr yg baru???

haaa....org kuat madey.....
Quote adm7 21-9-2018 07:25 PM
Hahaha aku dah ckp dah hari tu..
Tak heran pun kalau kerajaan letak kroni atau sedara mara terdekat untuk pegang jawatan penting/eksekutif dalam GLC
Tunggu jela mesti ada lg GLC yang akan dpt bos atau bod members baru

Macai pakatan dajal selalu kritik BN letak orang-orang BN dalam BOD padahal diorang pun sama je.
Macai je bodoh berhujan panas bermatian matian sokong orang politik tapi kekal hidup melarat. Siap redha lg kena kencing.

Macai mmg bodoh
Quote adm7 21-9-2018 07:28 PM
kucingTomey replied at 21-9-2018 03:50 PM
hey..kamu mengata umngok barisan parti kroni....yang ni bende ape yang sedang berlaku dalam mesia sk ...

Haha baru ko tau betapa sial nya ahli politik kat Malaysia ni.
Kata negara byk sgt hutang, potong subsidi sana sini..
Yg diorg punya elaun, claim tu kenapa tak nak potong?
Pencen ahli politik tu kenapa  bg semua walaupun berkhidmat 1 penggal je
Apa2 pun rakyat kena duluu


Quote misc 21-9-2018 07:37 PM
dah berbuih2 mulut i repeat berkali2, politician akan favor kroni2 saja. macai2 tak payah fanatik sgt la kat parti2 politik nih. dpt kencing je.

Lihat semua komen(7)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-2-2023 06:00 PM GMT+8 , Processed in 0.080232 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top