CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Malaysia Tak Aman Dah!" - Ini Antara Kes Tak Disangka Berlaku Di Malaysia

10-7-2018 12:11 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 5993| Komen: 11|Original author: Oleh: Ain

Description: Sajian berita jenayah yang dipaparkan menerusi televisyen, akhbar mahupun portal media membuat kita berasa hiba dan marah.
Sajian berita jenayah yang dipaparkan menerusi televisyen, akhbar mahupun portal media membuat kita berasa hiba dan marah.

Namun, dalam masa sama kejadian-kejadian penuh tragis seperti berita penyeksaan dan pembunuhan yang berlaku di Malaysia membuat kita sebagai rakyat berasa terancam dan tidak selamat walaupun di tempat sendiri.




Baru-baru ini, seorang pengguna Twitter mendakwa dirinya terkesan dengan beberapa kes yang tidak disangka berlaku dalam negara.


Tak sangka kes berikut berlaku di Malaysia




Perkongsian itu mendapat perhatian ramai dan menerusi ruangan komen, banyak lagi kes seumpamanya yang memberi kesan mendalam kepada masyarakat.

Malah, ada di antaranya yang masih belum dapat diselesaikan seperti kehilangan kanak-kanak, Sharlinie serta kehilangan pesawat MH370 dan pesawat MH17 yang terhempas.





Dalam pada itu, sempat juga netizen berseloroh memetik nama jutawan kosmetik terkenal Nur Sajat dan Safiey Illias.


Sehubungan itu, orang ramai menyuarakan kebimbangan mereka terhadap jenayah hari ini yang semakin kejam dan berleluasa.


Malaysia tak aman dah


"Manusia menjadi semakin kejam.

"Kes bunuh, kerat dan bakar banyak sangat sekarang ni,"
komen netizen.


Foto: Twitter

Banyak lagi sebenarnya kes jenayah berat yang berlaku di Malaysia. Begitulah dunia di hujung zaman, di mana manusia menjadi semakin kejam dan menzalimi sesama sendiri. - CARI
27

Bagus
21

Marah
22

Terkejut
28

Sedih
32

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (147 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kimika 10-7-2018 12:27 PM
kes profil tinggi....
Quote tagas 10-7-2018 04:29 PM
Kes bunuh rozita

ex pramugari

suspek jurutera mbsa
Quote jue10 10-7-2018 05:10 PM
tagas replied at 10-7-2018 04:29 PM
Kes bunuh rozita

ex pramugari

norita samsuddin la
Quote sarukhan 10-7-2018 05:51 PM
Norita samsudin tu story hangat.
Yg bapak tikam 3 org anak dekat bangi
Budak yg dijumpai mati kat pencawang tnb (johor)
Kes mona fandey sampai kerat2 tu ishh ngeri lak terbayang!
Budak kecik usus sampai terburai kat tgganu. Mak dia ada kes dadah.
Budak oku dijumpai kat flat nilai.. mak dia abaikan. Tp skang bdk tu dah meninggal.
Kes dera keluarga tiri kat remaja perempuan. Ni kat pahang or terengganu.

Ni tak masuk boifren gelfren mak/pak yg dera anak2 smpai mati.
Quote sarukhan 10-7-2018 05:52 PM
Norita samsudin tu story hangat.
Yg bapak tikam 3 org anak dekat bangi
Budak yg dijumpai mati kat pencawang tnb (johor)
Kes mona fandey sampai kerat2 tu ishh ngeri lak terbayang!
Budak kecik usus sampai terburai kat tgganu. Mak dia ada kes dadah.
Budak oku dijumpai kat flat nilai.. mak dia abaikan. Tp skang bdk tu dah meninggal.
Kes dera keluarga tiri kat remaja perempuan. Ni kat pahang or terengganu.

Ni tak masuk boifren gelfren mak/pak yg dera anak2 smpai mati.
Quote K_Lily 11-7-2018 09:58 AM
kejam sangat! menakutkan! memang dah tak aman.
nak bagi anak-anak main depan rumah dalam pagar pun masih tak selamat.
bayi yang tengah tidur dalam rumah pun boleh diculik...
aduhaii
Quote leylapple 11-7-2018 10:01 AM
kes budak 10 tahun yang mati didera mak kandung... sekolah dah maklum kat JKM, JKM blh pulang balik anak tu kat mak mental...

mati dah budak tu
Quote Minami2013 11-7-2018 10:10 AM
Kes bapak, abang, bapak sedara rogol anak/adik/anak sedara....

Dah jadi common lak....

Quote misscendol 11-7-2018 03:32 PM
scary huh... mcm kes yg dalam cter csi...
Quote chazey 11-7-2018 09:16 PM
Edited by chazey at 11-7-2018 09:18 PM

Queer namampos la netizens ni. Camna ko boleh  aman2 komen Malaysia dah tak aman if betol negara ni dah tak aman? Lagipun dari dulu akak rasa banyak jah kes jenayah di tanahair ini, seingat akak sejak tahun 90an sejak akak reti baca Berita Harian di umo 8-9 tahun sememangnya jenayah bunoh la rogol la tak pernah tak menggemparkan negara macam kes bunoh kerat 18 Dato Mazlan dan kes bunoh pengacara kanak2 yang lawa itu sape tah namanya. Ni antara kes hangat tanahair zaman akak kecik2 dulu. Noob ja kulu kilir kata Malaysia dah tak aman seolah baru lahir semalam.
Quote auntie_girl 12-7-2018 09:38 AM
chazey replied at 11-7-2018 09:16 PM
Queer namampos la netizens ni. Camna ko boleh  aman2 komen Malaysia dah tak aman if betol negara ni  ...

kan???


arwah intan yusniza...

meols dah la penonton tegar rancangan kanak2 angkasapuri tu, si intan ni antara yg meols adore....

hence takde jadahnya pas PH perintah makin menjadi2 jenayah...padahal sedari dulu lagi dah macam ni kehazabannya...



Lihat semua komen(11)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

1-3-2024 08:23 AM GMT+8 , Processed in 0.364194 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top