CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Beberapa Kawasan Di Kuala Terengganu Teruk Dilanda Banjir Kilat

29-11-2016 03:08 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6042| Komen: 28

Description: Beberapa kawasan di Kuala Terengganu terutama di pusat bandar terjejas akibat banjir kilat yang dipercayai berpunca daripada masalah perparitan hasil hujan lebat sejak semalam.

Beberapa kawasan di Kuala Terengganu terutama di pusat bandar terjejas akibat banjir kilat yang dipercayai berpunca daripada masalah perparitan hasil hujan lebat sejak semalam. 


Antara kawasan yang dinaiki air termasuk Jalan Kamarudin, Durian Burung, Jalan Sultan Omar dan Kampung Bunga yang berhampiran Universiti Malaysia Terengganu. 

Malah, penduduk yang berada di kawasan berkenaan terpaksa memindahkan barang ke tempat lebih tinggi akibat rumah dinaiki air.

Memetik laporan BH Online, Timbalan Pengarah Operasi APM Terengganu, Mejar (PA) Amirsarifudin Zalman, berkata keadaan itu dipercayai berlaku berikutan sistem perparitan tidak berfungsi dengan sempurna sehingga menyebabkan air melimpah.

"Kita minta orang ramai tidak panik dan sentiasa peka dengan pengumuman dan arahan pihak berkuasa." 

Manakala menurut Pegawai Daerah Dungun, Datuk Mat Yasim Awang semua persediaan banjir sudah dilakukan dan 71 pusat pemindahan turut dilengkapi keperluan dan bekalan makanan untuk mangsa banjir.- CARI


sumber foto : http://images.says.com/
sumber foto: http://images.says.com/
sumber foto: BH Online


27

Bagus
17

Marah
10

Terkejut
13

Sedih
12

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (95 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chinta89 29-11-2016 03:32 PM
harap surut cepat..
Quote Yoongie 29-11-2016 04:13 PM
tiap taun ni lah cita dia
Quote deezeck 29-11-2016 04:19 PM
ada ketika kelantan teruk

ada masa pahang serius

pernah juga johor yang dahsyat

kini terengganu agak besar

Allah maha adil
Quote famri7 29-11-2016 04:20 PM
deezeck replied at 29-11-2016 08:19 AM
ada ketika kelantan teruk

ada masa pahang serius

Itulah sis..saya disini duk cikcur tepi pagar sambil mencekik ubi rebus cicah nyor.ujan juga tp xcash sngt
Quote Changa 29-11-2016 04:21 PM
ujian  atau cash dari elohim
Quote noell 29-11-2016 04:21 PM
losong banjir tak weyyy???dekat sgt dah sungai dgn umah pusaka
Quote finesse 29-11-2016 04:23 PM
famri7 replied at 29-11-2016 04:20 PM
Itulah sis..saya disini duk cikcur tepi pagar sambil mencekik ubi rebus cicah nyor.ujan juga tp xc ...


Sedakknyoo laaa..

Uje2 ni sedak make putu halbo..  
Quote Muntz 29-11-2016 04:31 PM
Kat Kuching panas jah 2-3 hari ni. Tapi taklah panas sangat. Just nice gitu.
Quote hzln 29-11-2016 04:48 PM
mujur lah sistem perparitan di kapung ambe tak pprt macam di bandor nun...
hujan mmg sepanjang hari tak berenti dari pagi tadi
tapi aman2 jah masuk longkang, parit, tali air dan yang sewaktu dengannya
tak sabar nak membuta malam ini sis
syoknyerrrrr

Quote white_musk 29-11-2016 04:49 PM
ujian atau bala?
Quote shernazz 29-11-2016 05:04 PM
famri7 replied at 29-11-2016 04:20 PM
Itulah sis..saya disini duk cikcur tepi pagar sambil mencekik ubi rebus cicah nyor.ujan juga tp xc ...

besr la
gi memana naik sampan aje...
deras sket bleh buat water rafting
Quote sarahmirza 29-11-2016 05:30 PM
Tempat I kalau banjir tak tau la nak kata apa.
Longkang sebesar pajero boleh masuk, ada lagi kolam takungan.
Dan nama pun Bukit.
Kalau bukit dah banjir, teruk la.

Kesian kat puak pantai timur.
Tiap tahun hadap banjir je.
Quote insulin 29-11-2016 05:32 PM
Bersabar dan bertabahlah wahai warga Terengganu..
Quote kumerah 29-11-2016 05:35 PM
pemuda umno dah gerakkan jentera seluruh negara bantu mangsa banjir.

Quote kumerah 29-11-2016 05:38 PM





Quote FARRAZOOL 29-11-2016 05:53 PM
Kesian..dlm gambar tu ada pakcik warga emas  pakai kain pelikat
Quote emelia1509 29-11-2016 06:21 PM
semoga selamat semuanye..
Quote famri7 29-11-2016 06:23 PM
finesse replied at 29-11-2016 08:23 AM
Sedakknyoo laaa..

Uje2 ni sedak make putu halbo..


meme sedap sis..lagi2 makan sambil mengumpat
Quote black.hitam 29-11-2016 06:24 PM
Changa replied at 29-11-2016 04:21 PM
ujian  atau cash dari elohim

dugaan laa............

Lihat semua komen(28)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 07:03 PM GMT+8 , Processed in 0.099390 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top