CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Akhirnya Filipina Benarkan Malaysia Buru Penculik Sehingga Ke Perairannya

11-11-2016 09:36 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3323| Komen: 14

Description: Kerajaan Filipina setuju membenarkan pasukan keselamatan Malaysia dan Indonesia yang memburu dan mengejar kumpulan penculik dan pengganas untuk memasuki sempadan perairan negara berkenaan.

Kerajaan Filipina setuju membenarkan pasukan keselamatan Malaysia dan Indonesia yang memburu dan mengejar kumpulan penculik dan pengganas untuk memasuki sempadan perairan negara berkenaan. 


Datuk Seri Najib Razak berkata demikian dalam sidang media sempena lawatan rasmi Presiden Filipina Rodrigo Duterte ke negara kita.

Perdana Menteri berkata persetujuan itu dicapai pada mesyuarat dua hala antara beliau dengan Presiden Filipina kelmarin. 

Tegas beliau ia satu perkembangan baharu bagi menangani isu penculikan warga tempatan terutama di Sabah yang didalangi kumpulan culik untuk tebusan yang semakin membimbangkan. 

"Berikutan itu menteri pertahanan dari tiga negara iaitu Malaysia, Indonesia dan Filipina akan bermesyuarat pada 22 November ini di Vientiane, Laos, bagi membincangkan prosedur operasi standard (SOP) dan aspek perundangan sebelum ia dapat dilaksanakan." 

Sehingga kini 10 kes penculikan membabitkan warga Malaysia dilaporkan dengan lima daripada mangsa masih dalam tahanan kumpulan penculik berkenaan.- CARI

sumber foto: http://globalnation.inquirer.net/

7

Bagus
10

Marah
13

Terkejut
9

Sedih
6

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (58 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kentel 11-11-2016 09:51 AM
bagus jugak duterte ni sbenarnya...
Quote kornea 11-11-2016 10:07 AM
Awas lo Suluk bangsa babu
Quote dcruins 11-11-2016 10:11 AM
Memang dah kena masa nya, kalau navy sendiri dah tak cukup tangan, lebih baik kerjasama jerrr....
Quote AbukRokok 11-11-2016 10:16 AM
mesti indon cebik mulut  @mepusembilan  @meputujuh  
Quote dcruins 11-11-2016 10:18 AM
Kalau Selatan Filipina ni aman, pulau2 kat sana tuuu cantik gilerrrr setanding dengan yg ada kat Palawan tu(fuhhhhhh cantik gilerrr y'all).....
Quote kornea 11-11-2016 10:44 AM
Duterte rocks
Quote zackje 11-11-2016 10:56 AM
iouls jangka tiada suluk  yang tertangkap pon

nak bebaskan mangsa culik pon  tak kuasa
Quote pyropura 11-11-2016 07:20 PM
...see, terpaksa juga Pinoy minta bantuan tentera Malonsia, kerana tentera indon tak boleh diharap pengecut ... @aswand @pyroparo @XxNotTruexX
Quote Wal..Hal 11-11-2016 07:21 PM
Duterte pun meluat dgn suluk babik ni, sampaikan ugut nak makan daging suluk bbq lg uolz katenye
Quote dani-rox 11-11-2016 07:26 PM
bole la pefeeling expendables
last sekali ada boss battle dgn ketua abu sayaf
Quote unhas 11-11-2016 07:34 PM
Harap komando kita boleh tunjuk kehebatan sket bagi orang terbeliak mata
Quote jijahmomon 11-11-2016 08:04 PM
ni musti berkat sha la la....
Quote CiliPadiSedap 13-11-2016 03:09 PM
dcruins replied at 11-11-2016 10:18 AM
Kalau Selatan Filipina ni aman, pulau2 kat sana tuuu cantik gilerrrr setanding dengan yg ada kat Pal ...

kalau yang duduk pulau2 ni pprt , habislah jadi cam pulau kt langkawi n pulau gaya. dekat langkawi ada je port kawasan kotor. kalau tanya orang langkawi mana perkampungan rohingya mesti dia orang tahu. kes bakar rumah sendiri nak dapat rumah baru. kes dapat bantuan untuk tangkap ikan.

sebab tu akak suka cikcur di pulau tuba. mancing2  panggang ikan naik motor rasa betul2 kampung.
Quote pyropura 13-11-2016 04:58 PM
Askar indon useless, so Pinoy terpaksa minta bantuan Malon   @giver @bandrong

Lihat semua komen(14)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

17-6-2024 03:35 PM GMT+8 , Processed in 0.063089 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top