CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Cubaan Menculik, Tiga Pengganas Filipina Ditembak Mati Di Pantai Timur Sabah

9-12-2016 12:53 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3303| Komen: 19

Description: Buat pertama kali pasukan keselamatan Malaysia iaitu Pasukan Gerakan Am Platun Harimau yang diketuai seorang koperal tampil berdepan dengan sekumpulan pengganas dari Filipina yang bersenjata dipercaya ...
Buat pertama kali pasukan keselamatan Malaysia iaitu Pasukan Gerakan Am Platun Harimau yang diketuai seorang koperal tampil berdepan dengan sekumpulan pengganas dari Filipina yang bersenjata dipercayai bermotif melakukan penculikan rentas sempadan di pantai timur Sabah di Darvel Bay.


Pertembungan itu mencetus pertempuran tembak menembak selama 20 minit antara polis Platun Harimau dan kumpulan pengganas yang terdiri daripada lapan lelaki bersenjata itu di perairan Pulau Bodgaya di Semporna pada pukul 9.40 malam kelmarin.

Dalam insiden tembak-menembak itu, tiga suspek penculik ditembak mati dan tiga lagi ditahan manakala seorang anggota polis yang terkena tembakan di bahagian kaki.

Sumber berkata, kumpulan lelaki bersenjata itu berpakaian sarat dengan peludu dikesan menaiki bot laju enjin 80HP menghala ke bot nelayan Yakin 2.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Abdul Rashid Harun dijangka memberi butiran penuh mengenai insiden hari ini.

Kumpulan lelaki bersenjata terbabit dipercayai berpangkalan di kepulauan Tawi Tawi dekat perairan Sabah.

Lokasi dua lagi suspek masih belum dikenal pasti dan anggota keselamatan terus melakukan kawalan di kawasan itu.- CARI

sumber foto: The Star


11

Bagus
22

Marah
12

Terkejut
32

Sedih
13

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (105 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote idakamaruddin 9-12-2016 01:30 PM
padan muka!

tau nak keje senang je kan..tp keje malas!

kasi sebat sekor2 ni baru dorang tau erti penyesalan
Quote lkick2113 9-12-2016 02:17 PM
Tahniah PDRM
Quote DeMax 9-12-2016 02:22 PM
Isle sama isle pun berbunuhan
Quote FanTasyCreaTioN 9-12-2016 02:23 PM
Tahniah

Semoga sentiasa dalam lindungan NYA

Quote shi_jewel 9-12-2016 02:24 PM
you deserve it..

#meninggalpunlastlast
Quote harrypoter 9-12-2016 02:58 PM
permulaan yg baik, dah kena tangkap 3 org tu bleh la korek info
Quote AmandaRollins 9-12-2016 03:05 PM
Tahniah abam koperal..tenang la ckt org nk bcuti d kepualauan sabah tu..one of malaysia trasure..syg klu dicemari dgn ancaman pengganas2 badigol ni..hope lps ni no more news about kidnap n all that..aamiinn
Quote Tok_Batin 9-12-2016 03:07 PM
Gambar penyamun kena bunuh.
Quote BeskotCekelat 9-12-2016 03:16 PM
Bagus, macam ni la yang kita mau.
Tahniah PDRM.. Tembak mati je semua,,
Kalau tak nanti terlepas culik orang, nak hadap lagi drama tebusan..
Quote AbukRokok 9-12-2016 03:25 PM
pejuang pejuang bendera hitam kita
Quote babyleo68 9-12-2016 03:29 PM
Tok_Batin replied at 9-12-2016 03:07 PM
Gambar penyamun kena bunuh.

Great job!!! Yang kena tangkap tu kasi torture habis-habisan sampai dapat info yang diperlukan  :  :  :
Quote dekmieDandy 9-12-2016 04:14 PM
syabas Polis

Quote cmf_shalom 9-12-2016 04:29 PM
Bagus2...

Korek psl barua2 suluk kt sabah tuTerima kasih gk kt pm baru Filipin tu yg bg kbenaran kt Malaysia kasi kejar dorg smpai sempadan negara

Quote ekselen 9-12-2016 05:00 PM
idakamaruddin replied at 9-12-2016 01:30 PM
padan muka!

tau nak keje senang je kan..tp keje malas!

Betul tu..setuju!!
Quote akujerangkung 9-12-2016 07:26 PM
Good job !
Quote cknoriz 9-12-2016 07:28 PM
terbaikkkkkkkkk ....
tahniah
Quote b!natang 9-12-2016 08:17 PM
http://mforum.cari.com.my/forum. ... ead&tid=1025139
Quote mifune 10-12-2016 07:12 PM
terbaik......salute pdrm
Quote Wal..Hal 10-12-2016 07:25 PM
Kalaulah puak2 suluk ni kene genocide ala rohingya oleh pinoy, mcm mane pulak ye respon korang agak2nye simpati x..

Lihat semua komen(19)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-7-2024 01:01 AM GMT+8 , Processed in 0.066587 second(s), 50 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top