CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Mulai November, Tempat Awam Dilarang Merokok Di Filipina!

20-10-2016 02:55 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3340| Komen: 4

Description: Berkuatkuasa bulan November, aktiviti merokok tidak akan dibenarkan sama sekali di tempat awam, sama ada di dalam atau luar premis.

sumber foto: www.thesun.co.uk


Berkuatkuasa November ini, aktiviti merokok tidak akan dibenarkan sama sekali di tempat awam, sama ada di dalam atau luar premis.

Menurut Setiausaha Kementerian Kesihatan, Paulyn Jean Rosell-Ubial, pada penghujung bulan ini, Presiden Filipina, Rodrigo Duterte akan menandatangani peraturan larangan merokok di tempat awam seluruh negara.

“Taman, stesen bas dan malah dalam kenderaan persendirian pun tidak dibenarkan, semua ini dianggap tempat awam."

“Tindakan tegas akan diambil seandainya pelaku tersebut enggan mematuhi peraturan baru ini.” 

Bagaimana pun, kawasan khas merokok akan didirikan sekurang-kurangnya 10 meter di luar bangunan.

Dalam pada itu, rata-rata kumpulan yang mengadakan kempen kesihatan menyambut baik langkah tegas yang diambil oleh Duterte yang juga terkenal dengan rekod anti jenayah tegar.

Kira-kira 17 juta penduduk atau hampir satu pertiga jumlah penduduk dewasa merupakan perokok tegar merokok di Filipina, angka tersebut kedua tertinggi di rantau itu selepas Indonesia.- CARI
12

Bagus
1

Marah
8

Terkejut
14

Sedih
5

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (45 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote fishcracker 20-10-2016 03:19 PM
bagusla...
Quote cocorex 20-10-2016 03:27 PM
Bagus la sbb adakan tmpt utk merokok..at least xder la perokok semua curik2 hisap kt tmpt awam
Quote azimodin 20-10-2016 04:39 PM
Bagus la haramkan merokok kat tempat awam sebab ade sesetengah perokok ni otak dia bebal sikit. Baru ni aku pergi aeon. terang2 la kat dinding tepi autopay tu ade tulis no smoking, kemain lagi jantan2 berasap berjemaah kat situ. makan asap banyak sgt sampai sel otak rosak barangkali.

Kat R&R pon sama jugak, bersap ikut suka dia.
Quote atekome 20-10-2016 08:36 PM
Bila msia nk buat? Mcm thai n pilipina..

Lihat semua komen(4)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

14-8-2022 05:22 PM GMT+8 , Processed in 0.084624 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top