CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Belanja Beli Minyak Masak Lebih Rendah Dari Air Mineral - Menteri KPDNKK

1-11-2016 04:06 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 10833| Komen: 299

Description: Malaysiakini melaporkan, ketika sesi Soal Menteri di Palimen hari ini, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hamzah Zainuddin berkata tindakan rakyat jelata mengecam ...
sumber foto: internet


Malaysiakini melaporkan, ketika sesi Soal Menteri di Palimen hari ini, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hamzah Zainuddin berkata tindakan rakyat jelata mengecam kerajaan ekoran membatalkan subsidi minyak masak adalah tidak adil.

Ini kerana subsidi bagi beg plastik 1 kg minyak masak masih diteruskan yakni dijual pada harga RM2.50 untuk setiap satu.

Tambah beliau, jika dibandingkan dengan perbelanjaan dalam penggunaan air mineral, amat ketara ianya lebih mahal dari perbelanjaan untuk minyak masak.

Memetik laporan The Star, beliau turut mengambil contoh sekiranya 5 anggota dalam satu keluarga, jika satu keluarga belanja RM10 sebulan untuk penggunaan minyak masak, maka satu tahun hanya RM100 sahaja, jauh lebih rendah daripada perbelanjaan untuk air mineral. 


Bermula November ini, selain minyak masak dalam paket satu kilogram, harganya kekal tiada perubahan iaitu RM2.50, manakala harga minyak masak dalam botol dan lain-lain akan mengikut harga pasaran.- CARI
17

Bagus
20

Marah
22

Terkejut
22

Sedih
31

Lawak
19

Bosan

Friends Rank (131 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote otai_g 31-10-2016 09:48 PM
Terbuktilah kerajaan mmg da tade duit. Gaji menteri dan jusa2 mohon potong yer.
Quote AbukRokok 31-10-2016 09:53 PM
lpas ni berebut org beli minyak kampit Rm2.50
Quote prettyuglybabe 31-10-2016 09:56 PM
hari tu bukan nafi kata naik ke?
Quote GhostWalking 31-10-2016 10:00 PM
AbukRokok replied at 31-10-2016 01:53 PM
lpas ni berebut org beli minyak kampit Rm2.50


Tadi kat 99 pun ada yg nak borong sekotak tapi xboleh sebab limit 2 plastik.bamgost pandang sepi jah sambil berlalu
Quote krustykrab 31-10-2016 10:09 PM
Lps ni darah pulak naik....bijan the best

Quote AbukRokok 31-10-2016 10:12 PM
GhostWalking replied at 31-10-2016 10:00 PM
Tadi kat 99 pun ada yg nak borong sekotak tapi xboleh sebab limit 2 plastik.bamgost pandang sepi ...

karipap dan goreng pisang akn naik harga.. masak sdri je kt rumah.

lpas pru minyak kampit pun akn dirasionalkn
Quote fishcracker 31-10-2016 10:14 PM
yeayyyyy...inilah yang kita mahukan

air fyer brand ape yg best di pasaran?
Quote EJALTI 31-10-2016 10:17 PM
JJ = Jibby Jilaker....

Dulu, bukan main lagik mengencing rakyat marhein yg harga brg akan turun dgn GST bagai....bugimak la JJ...
Quote krustykrab 31-10-2016 10:23 PM
fishcracker replied at 31-10-2016 10:14 PM
yeayyyyy...inilah yang kita mahukan

air fyer brand ape yg best di pasaran?

Best ke goreng dgn airfryer ni, ada yg kata kureng sedap
Quote hyie 31-10-2016 10:35 PM
iols nak beralih arah kepada konsep kukus lah lepas nih...hidup lebih sihat gittew mohon sesapa share resepi nasi kukus, ikan kukus, ayam kukus, dan sebagainya...vavi kukus pon bole
Quote ultra78 31-10-2016 10:39 PM
Aku beli apa yg ada atas rak aje. Kalau yg ada minyak canola, aku ambik canola. Kalau ada sunflower, aku amik sunflower. Tapi kalau ada zaitun aku tak ambik sebab tak sesuai dengan masakan asia.
Quote amyza 31-10-2016 10:47 PM
Iols tgk beberapa jiran cina beli air fryer mggu lepas. Prepare awal2
Quote batu kikir 31-10-2016 10:55 PM
Menteri mangkok hayun mana dok kata harga minyak masak tak akan naik........cuma rasionalisasi harga dan subsidi je.

Memang bugimak itu menteri.


Quote insulin 31-10-2016 10:58 PM
Korang nak kukus? Pakai air fryer?

Lepas ni, tarif elektrik dan gas pula yang dinaikkan... :zz
Quote RatuDunia94 31-10-2016 11:10 PM
krustykrab replied at 31-10-2016 10:23 PM
Best ke goreng dgn airfryer ni, ada yg kata kureng sedap

mmg kurang ummph pun guna airfryer.. x sama berlemak mcm goreng guna minyak..
tp tu lah yg sedap tu lah yg x bagus utk kesihatan..

Quote mesmerize 31-10-2016 11:25 PM
padan muka semua.. dulu merengsa merempan cakap meleis bangsa subsidi.. now semua subsidi ditarik sikit demi sedikit .. semua pun kena
Quote salwani911 31-10-2016 11:26 PM
hyie replied at 31-10-2016 09:35 PM
iols nak beralih arah kepada konsep kukus lah lepas nih...hidup lebih sihat gittew  mohon sesap ...

Cempedak kukus, pisang kukus  
Quote cancer_files 31-10-2016 11:59 PM
Mohon pandangan ikhlas cik @bedah_cun , sekarang harga minyak makan kita dah sama...
Quote Mary_jane 1-11-2016 12:01 AM
Mendidih darah ummah dengar burita baik ni. Tak baik makan goreng2. Kita kukus, grill, panggang jela katanya.

Lihat semua komen(299)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-10-2022 12:31 AM GMT+8 , Processed in 0.074471 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top