CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Laporan Minyak Masak Naik Harga Adalah Tidak Benar- Menteri KPDNKK

26-10-2016 03:24 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6014| Komen: 41

Description: Minyak masak dalam paket satu kilogram, harganya kekal tiada perubahan iaitu RM2.50, manakala harga minyak masak dalam botol akan mengikut harga pasaran berkuatkuasa 1 Nov.

sumber foto: internet


Minyak masak paket 1 kilogram tidak mengalami kenaikan harga.

Sebelum ini, persatuan kilang pengeluar minyak mengeluarkan satu kenyataan bahawa kerajaan akan membubarkan subsidi minyak masak, namun hari ini Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hamzah Zainudin mengadakan sidang media mengumumkan, minyak masak dalam paket satu kilogram, harganya kekal tiada perubahan iaitu RM2.50, manakala harga minyak masak dalam botol akan mengikut harga pasaran berkuatkuasa 1 Nov.

Namun demikian ini tidak bermakna, minyak masak dalam paket yang selain satu kilogram itu tiada ketetapan harga, harga minyak masak untuk setiap kilogram harus ditetapkan di antara RM3.70 sehingga RM3.90.

Sekiranya lebih tinggi daripada harga itu, peniga terbabit akan dikenakan tindakan penahanan oleh pihak polis di bawah Akta Kawalan Harga 1946.- CARI

28

Bagus
25

Marah
31

Terkejut
33

Sedih
19

Lawak
25

Bosan

Friends Rank (161 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote gaara_X 26-10-2016 03:56 PM
apa beza minyak masak peket ngan botol???...
Quote semerbak 26-10-2016 04:16 PM
Peniaga biasanya guna minyak paketuntuk masak,untuk maksimakan keuntungan.Minyak tu murah.
Kolestrol jahat pun banyak.
Quote Lollipop111 26-10-2016 04:28 PM
semerbak replied at 26-10-2016 04:16 PM
Peniaga biasanya guna minyak paketuntuk masak,untuk maksimakan keuntungan.Minyak tu murah.
Kolestro ...

sebelum makan tu, minumlah susu nestle omega plus utk menghalang kolesterol2x jahat tersebut daripada diserap badan....
Quote kukulangau 26-10-2016 04:30 PM
ye lah
tak naik hari ini
tapi esok lusa naik la tu
bukan tak biasa
Quote zidane_ziege 26-10-2016 04:34 PM
yelah..sbb dh kantoi..u turn la sambil cari harga apa benda plak yg nk dibagi naik lak lps ni..
Quote chinta89 26-10-2016 04:36 PM
mse tgh kecoh2 mmg la x naik.. tgu reda dlu baru naik. elehhh mcm  x biasa lak psl ni
Quote RP255 26-10-2016 04:36 PM
zidane_ziege replied at 26-10-2016 04:34 PM
yelah..sbb dh kantoi..u turn la sambil cari harga apa benda plak yg nk dibagi naik lak lps ni..

kan
cuba kalau tak kantoi

macai seperti @kemaruk pasti bergembira harga naik




sebab itu kita perlu pembangkang yang kuat
yang dapat mengawal kenaikan harga barang


bila pembangkang kuat
dan ada isu seperti kenaikan harga barang
pembangkang akan membangkang lebih awal sebelum harga barang itu dinaikkan


jadinya harga barang itu tidak dinaikkan


nak harap kan barisan
ada ke bangkangan dari mereka sebelum kenaikan harga minyak masak ini
langsung tidak ada




Quote kemaruk 26-10-2016 04:38 PM
"pembangang yang kuat"

hahahahahahaha

takde sape2 pon halang pembangang jadi kuat

bagus la kuat

tapi pembangang sekarang nih bangang

main isu murahan

sendiri lagi terok dari umno
Quote hzln 26-10-2016 04:39 PM
Bukan minyak naik harga,  harga masih sama, cuma subsidi saja dibuat PELARASAN
Quote senduhazab 26-10-2016 04:41 PM
Hahaha....dah reda kang naik ler
Quote RP255 26-10-2016 04:41 PM
kemaruk replied at 26-10-2016 04:38 PM
"pembangang yang kuat"

hahahahahahaha

kamu yang tersilap

bila pembangkang kuat
isu seperti harga minyak masak naik akan diketahui lebih kuat

pembangkang akan menentang kenaikkan harga minyak lebih awal sebelum ia dinaikkan

hasilnya boleh dilihat pada hari ini

kerajaan tidak menaikkan harga minyak

sekiranya tidak dibangkang
pasti hari ini harga minyak sudah naik
Quote zidane_ziege 26-10-2016 04:41 PM
tumpang gelak jugak..pembangang pon dh jadi bangang skrg..rakyat kena usaha sendiri skrg ni..bagi kantoi..bagi kecoh..tak kisah la betul ke tudak..nnt pembangang tumpang sekaki la..tp xpe la..asal matlamat tercapai..harga x naik..
Quote cocorex 26-10-2016 04:51 PM
Minyak paket jer yg xnaik..minyak masak dlm botol still naik tau..tu kan dh di kira menaikkan harga minyak masak
Quote AbukRokok 26-10-2016 04:55 PM
ok...seminggu lagi nak masuk bulan 11
apa apa pun tindakan pre emptive berkesan
Quote AbukRokok 26-10-2016 04:56 PM
masih terlalu awal nak tarik nafas lega
Quote Artemesiaa 26-10-2016 05:34 PM
Kalau dah cam itu citernya lepas raya hindu ni naik le reganya tu
Quote zie_indah 26-10-2016 10:40 PM
Ye ke...kat tmpt iols ni dah di catu  leh beli 1 botol aja...
Quote gigahertz 27-10-2016 01:07 AM
chinta89 replied at 26-10-2016 08:36 AM
mse tgh kecoh2 mmg la x naik.. tgu reda dlu baru naik. elehhh mcm  x biasa lak psl ni

mydin dah keluarkan notis ada minyak masak di kenakan limit quantity
Quote rospinki 27-10-2016 08:30 AM
memang betul naik..tdi dengar radio ktanya minya sekilo botol skrg 3.25/kg naik kepada 3.65/kg gitula..namun minyak dlm plastik tak naik harga utk warga pendapatan rendah. #palabana

Lihat semua komen(41)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-10-2022 07:04 AM GMT+8 , Processed in 0.070239 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top