CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kerajaan India Jangka Mahu Dakwa Pendakwah Terkenal, Dr Zakir Naik

27-8-2016 04:30 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 6749| Komen: 31

Description: NEW DELHI: Pendakwah terkenal, Dr Zakir Naik bakal berhadapan dengan dakwaan sekiranya..

Oleh : Dean BZ

Pendakwah terkenal, Dr Zakir Naik


NEW DELHI: Pendakwah terkenal, Dr Zakir Naik bakal berhadapan dengan dakwaan sekiranya kerajaan India benar-benar mengenakan dakwaan keganasan ke atasnya.

Kerajaan India juga dijangka mengisytiharkan Yayasan Penyelidikan Islam (IRF) yang diasaskan oleh Dr. Zakir Naik sebagai pertubuhan 'haram.'

Sumber kerajaan berkata, pelan tindakan serampang dua mata terhadap Naik, yang juga menjadi mangsa tuduhan 'sumber inspirasi' serangan di Dhaka Julai lalu, diusahakan berdasarkan penelitian terhadap ucapan pendakwah berkenaan

Mereka berkata, Kementerian Dalam Negeri, memutuskan untuk mendakwa Naik menurut Akta Pencegahan Aktiviti Haram (UAPA) kerana ucapannya yang didapati berunsurkan gesaan berjihad.


"Asas utama bagi mengenakan dakwaan keganasan terhadap Naik adalah kenyataan mereka yang terbabit dalam tindakan ganas sebelum ini, mengaku mereka terpengaruh dengan ucapannya," kata seorang pegawai perisik.

Sumber juga berkata, Biro Perisikan mengumpulkan senarai ceramah provokatif Naik dan menghantar ia kepada Kementerian Dalam Negeri, yang memanjangkan ia kepada Agensi Penyiasatan Kebangsaan (NIA) untuk tindakan lanjut.

Dr. Zakir Naik mula dikenali selepas mencuri tumpuan sebagai selebriti TV selepas mengasaskan TV satelit Peace TV yang berpangkalan di Dubai pada 21 Januari 2016.

Saluran 24 jam dalam bahasa Inggeris itu disiarkan di seluruh dunia melibatkan lebih 200 negara di seluruh dunia. Ia membariskan Zakir berceramah pelbagai tajuk berkaitan perbandingan agama. Menurut laman web IRF, Zakri telah menyampaikan lebih 2,000 ceramah umum di seluruh dunia dalam tempoh 20 tahun. - CARI.




Sumber - BeritaHarian
27

Bagus
25

Marah
20

Terkejut
19

Sedih
15

Lawak
32

Bosan

Friends Rank (138 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote zeed 27-8-2016 03:46 PM
Tajuk tu sila tukar TT..bukan dakwaan tapi dakwa..
Quote cmf_acura 27-8-2016 04:00 PM
sebenar takut...ketuanan telah takut..
Quote Decaffeinated 27-8-2016 04:36 PM
Tak terkejut kalau satu hari nanti Islam pun diharamkan.... masa tu baru tau apa yg arqam ayah pin rasa skrg...
Quote kemaruk 27-8-2016 04:38 PM
cmf_acura replied at 27-8-2016 04:00 PM
sebenar takut...ketuanan telah takut..

ye, orang takut dengan terrorist
Quote Nape?Tak caye? 27-8-2016 04:48 PM
nyaman palak , ilek ilek ngukum urang
Quote FOTHER-MUCKER 27-8-2016 08:16 PM
Edited by FOTHER-MUCKER at 27-8-2016 12:18 PM
zeed replied at 27-8-2016 07:46 AM
Tajuk tu sila tukar TT..bukan dakwaan tapi dakwa..

Saya Dah betul kan.

Terima kasih
Quote sabbath_shalom 27-8-2016 08:20 PM
Isle 0 - Hindu 1
Quote kakiselit 27-8-2016 08:26 PM
takut kebenaran terserlah gitu la kaedahnya
Quote Decaffeinated 27-8-2016 08:40 PM
cmf_acura replied at 27-8-2016 04:00 PM
sebenar takut...ketuanan telah takut..

Realiti dunia sekarang ni siapa yang tak takut dengan Islam?...

Orang Islam sendiri pun ramai yang takut dengan Islam...


Quote BreakingBad 27-8-2016 08:41 PM
Itu tanah sapa?...
Quote Lebai_harum 27-8-2016 08:44 PM
Decaffeinated replied at 27-8-2016 08:40 PM
Realiti dunia sekarang ni siapa yang tak takut dengan Islam?...

Orang Islam sendiri pun ramai y ...

Ana berpendapat anta berckap ttg diri anta

Quote Decaffeinated 27-8-2016 09:02 PM
Lebai_harum replied at 27-8-2016 08:44 PM
Ana berpendapat anta berckap ttg diri anta

Takde makna nyer aku nak takut dengan Islam.... Baik aku takut dengan tuhan...


Quote Lebai_harum 27-8-2016 09:06 PM
Decaffeinated replied at 27-8-2016 09:02 PM
Takde makna nyer aku nak takut dengan Islam.... Baik aku takut dengan tuhan...

  anta bukan Islam?  أستغفر اللّٰه
Quote abangbikerz 27-8-2016 09:08 PM
kakiselit replied at 27-8-2016 08:26 PM
takut kebenaran terserlah gitu la kaedahnya

Kebenaran apa?
Kebenaran kawin kanak2 atau kebenaran tala hamba abdi
Quote cmf_acura 27-8-2016 09:29 PM
eleh...nk bagitahu agama sendiri pun takut...
buat malu...ketuanan lembu jah
Quote kakiselit 27-8-2016 09:35 PM
abangbikerz replied at 27-8-2016 09:08 PM
Kebenaran apa?
Kebenaran kawin kanak2 atau kebenaran tala hamba abdi

Islam jelas dan terang. tak mcm askar US rogol tawanan wanita vietnam dan iraq.
Quote Lebai_harum 27-8-2016 09:37 PM
cmf_acura replied at 27-8-2016 09:29 PM
eleh...nk bagitahu agama sendiri pun takut...
buat malu...ketuanan lembu jah

Ana pun berpendapat yg sama

Quote abangbikerz 27-8-2016 09:41 PM
kakiselit replied at 27-8-2016 09:35 PM
Islam jelas dan terang. tak mcm askar US rogol tawanan wanita vietnam dan iraq.

General perang die terang2 benarkan ke rogol2 ni?

Ini kes tentera us yg lawan undang2 vs tentera islam yg rogol sebab dibenarkan
Quote OrenTheReturn 27-8-2016 09:46 PM
Padannnn muka si zakarrr naik ni boooo booooo booooooo kpd seluruh peminatt setia dia di bumi malaya

Lihat semua komen(31)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-12-2022 06:01 AM GMT+8 , Processed in 0.089239 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top