CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Bangunan Vivekananda Ashram Kekal Sebagai Tapak Warisan

13-2-2016 01:38 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 5238| Komen: 9

Description: Mahmakah Tinggi mengekalkan keputusan untuk mewartakan kawasan bangunan Vivekananda Ashram...


Oleh Fyruz Hanna

Mahmakah Tinggi mengekalkan keputusan untuk mewartakan kawasan bangunan Vivekananda Ashram di Brickfields sebagai tapak warisan sekaligus syarikat tersebut gagal dalam membatal keputusan Jabatan Warisan Negara.

Bagunan yang berusia 110 tahun itu, dikelaskan sebagai tapak warisan kebangsaan di bawah Akta Warisan Kebangsaan 2005.

Sebelum ini, syarikat tersebut memohon satu declaraksi kawasan sekitar bangunan itu tidak didefinisikan sebagai warisan semula jadi atau warisan kebudayaan dan hanya bangunan tersebut sahaja diwartakan sebagai tapak warisan.  


Kawasan bangunan Vivekananda Ashram yang terletak di Brickfield itu berkeluasan 43,558 kaki persegi (13,276.47 meter persegi). -CARI Infonet.

Sumber: BERNAMA
21

Bagus
13

Marah
24

Terkejut
10

Sedih
17

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (101 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote obses_budak 12-2-2016 09:41 PM
Kesian pulak company tu...huhu tp kt mlaka ni... semua dh hlng...tingl sekerat dua ni hah bngunan dia... semua singapore pegang...
Quote shamsadis 12-2-2016 09:43 PM
Bagus2, warisan sejarah dikekalkan
Quote dauswq 12-2-2016 09:54 PM
aku tak suka syarikat pelahap
ni kerja nk buat rumah, tak pun commerical building lagi..

Quote Artemesiaa 12-2-2016 10:46 PM
Pelancong datang nak tengok bangunan bersejarah elok le dikekalkan bangunan bersejarah ni, kalau bangunan modern kat tempat dia org pun banyak.
Quote mbhcsf 12-2-2016 10:53 PM
amboi classicnya senibinanya , ye?

apa sejarah ye , hmm interesting...
Quote abdulariff 12-2-2016 11:44 PM
Laa dah tanah dia, dia punya bagunan, suka hati la nak roboh buat commercial atau perumahan. Setakat bagunan dah berumur 110 tahun terus nak jadi warisan sejarah. Rumah korang nanti nak masuk umur 90 tahun cepat2 robohkan nanti tanah korang tak dapat kat cucu cicit, government ambil jadi warisan sejarah.
Quote noraidil_06 13-2-2016 12:03 AM
Edited by noraidil_06 at 13-2-2016 12:08 AM

Jgn main2.kwn i beli tnh kt gombak lsg x blh buat apa.dbkl dh zoning kan green.mmg x blh usik lsg.takat buat rumah kau sebijik lps la.dia beli kt area2 utan.konon utk future development.
Quote Acong 13-2-2016 12:17 AM
kesian...... tak dapat bina kondo......  

tanah seekar tu boleh buat kondo pe?  
Quote Modngengade 13-2-2016 12:20 AM
Ni kat brickfield kan...memang area ummah estet

Lihat semua komen(9)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-7-2024 11:58 PM GMT+8 , Processed in 0.050244 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top