CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

GST Penyelamat Malaysia - Najib

27-10-2015 10:22 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 5070| Komen: 25

Description: Walaupun ia tidak popular namun Perdana Menteri...
Oleh : Fyruz Hanna

Walaupun ia tidak popular namun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) merupakan penyelamat kepada ekonomi negara.

GST menampung kekurangan hasil kerajaan khususnya berdepan krisis kejatuhan harga minyak mentah dunia.

Walaupun GST membebankan rakyat namun kesan kejatuhan ekonomi negara akan dirasai oleh semua rakyat jika GST tidak dilaksanakan.

Walaupun tindakan yang diambil kerajaan bersifat popilis namun ia terpaksa dibuat demi menjaga kepentingan rakyat dan negara. -CARI Infonet.


Baca selanjutnya: malaysiakini
15

Bagus
3

Marah
8

Terkejut
5

Sedih
7

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (44 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kentel 27-10-2015 09:59 AM
GST terbukti memenuhkan poket bijan
Quote krustykrab 27-10-2015 10:05 AM
selamat kan negara ke, selamatkan poket hang
Quote krustykrab 27-10-2015 10:06 AM
Perdana Menteri berkata melalui Bajet 2016, kerajaan telah memperkenalkan pelbagai inisiatif bagi membantu rakyat termasuk anak-anak yang menyara ibu bapa diberi pelepasan cukai terkumpul sebanyak RM1,500, masing-masing untuk ibu dan bapa.


hang ingat byk ni je ke bagi kat ibu bapa setaun bijan
Quote ctaz 27-10-2015 10:19 AM
STFU la bijan.....
rakyat yg setengah mampos bayo utang piutang ko laki bini....
lahanat la ko selamanyer...
Quote Bedah.Cun 27-10-2015 10:20 AM
Bayar lar GST ker hutang kau snirik, pukimakkkk kauuu laaaa!!!
Quote freebird 27-10-2015 12:06 PM
makcik pakcik felda pprt kampung bengap je yang masih layan bijan....
Quote chaintea 27-10-2015 12:09 PM
now secara x rasmi
admit
bahawa kalo xde GST gomen in trouble
nk br gaji , penyelenggaraan..

wooo byk tuh
Quote kenarikelabu 27-10-2015 12:27 PM
Bedah.Cun replied at 27-10-2015 10:20 AM
Bayar lar GST ker hutang kau snirik, pukimakkkk kauuu laaaa!!!

Terima kasih kerana carut...kata hati saya pun begitu juga...
Quote cik_kitty 27-10-2015 12:31 PM
Ternyata menyelamatkan ko kot aljibbiii...

paponn kim slm kt kak rossy...pelok choiummm dia ketat2...lps tu sila kuar dr putrajaya blk p pekan nun...cemuih tgk
Quote bluehedgehog 27-10-2015 12:34 PM
cik_kitty replied at 27-10-2015 12:31 PM
Ternyata menyelamatkan ko kot aljibbiii...

paponn kim slm kt kak rossy...pelok choiummm dia ketat ...

dia mungkin da lma x sentuh kak pink kot...siapa berani sentuh kulit plastik ni
Quote cik_kitty 27-10-2015 12:49 PM
bluehedgehog replied at 27-10-2015 12:34 PM
dia mungkin da lma x sentuh kak pink kot...siapa berani sentuh kulit plastik ni



Xpe kaka blue..duit byk maaa....kalo koyak plastik ganti baru..pe susah...plastik pon nmpk keras utoh bkerak gitu...

Bole pakai lama plastik ni..
Quote Bedah.Cun 27-10-2015 04:04 PM
kenarikelabu replied at 26-10-2015 04:27 PM
Terima kasih kerana carut...kata hati saya pun begitu juga...

Naik hantu sangat tengok muke Bugis lembik terbuang tue, yang hoiii!!! Memang I carut2kan jer mukenye
Quote dizek 27-10-2015 04:05 PM
kenarikelabu replied at 27-10-2015 12:27 PM
Terima kasih kerana carut...kata hati saya pun begitu juga...

sambil naik moto
lalu tol sambil mencarut


Quote cikglemer 27-10-2015 04:33 PM
dizek replied at 27-10-2015 04:05 PM
sambil naik moto
lalu tol sambil mencarut

setiap kali bayar toll kuarlah caci maki, sumpah seranah....hambikkkk kauu.....

Quote kenarikelabu 27-10-2015 04:50 PM
cikglemer replied at 27-10-2015 04:33 PM
setiap kali bayar toll kuarlah caci maki, sumpah seranah....hambikkkk kauu.....

Tapi ada org tak kisah tol sana sini....tetap menyokong org yg naikkan harga tol. Orang kaya mungkin...
Quote kenarikelabu 27-10-2015 04:51 PM
dizek replied at 27-10-2015 04:05 PM
sambil naik moto
lalu tol sambil mencarut

Kesian...berseorangan je ye
Quote namirulmukminin 27-10-2015 04:52 PM
krustykrab replied at 27-10-2015 10:05 AM
selamat kan negara ke, selamatkan poket hang

Aku baru nak cakap benda yang sama...
Quote cikglemer 28-10-2015 12:08 PM
kenarikelabu replied at 27-10-2015 04:50 PM
Tapi ada org tak kisah tol sana sini....tetap menyokong org yg naikkan harga tol. Orang kaya mungk ...

Dan orang bodoh sudah pasti!!....

Quote atira 28-10-2015 12:11 PM
yg penting beg tangan birkin ahkak menten tebal

Lihat semua komen(25)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 01:20 AM GMT+8 , Processed in 0.105815 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top