CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Tiada Kenaikan Kadar GST Dalam Bajet 2017

5-10-2016 10:44 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3940| Komen: 30

Description: sumber foto: www.qne.com.my"Bajet 2017 yang akan dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib 21 Oktober ini tiada cadangan meningkatkan kadar Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) sedia ada."Demik ...


sumber foto: www.qne.com.my


"Bajet 2017 yang akan dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib 21 Oktober ini tiada cadangan meningkatkan kadar Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) sedia ada."

Demikian reaksi Timbalan Menteri Kewangan I, Datuk Othman Aziz berhubung dakwaan pihak tertentu yang mengatakan Najib yang juga Menteri Kewangan akan mengumumkan peningkatan kadar GST semasa membentangkan Bajet 2017 ini.

Tambahnya kadar enam peratus yang dikenakan sekarang masih mencukupi untuk menguruskan ekonomi negara dan memenuhi keperluan untuk membantu masyarakat marhaen.

Tegas beliau, kerajaan masih mampu menguruskan ekonomi walaupun kita menghadapi cabaran dan tidak akan membebankan rakyat lagi.


Menurut beliau lagi, persiapan untuk pembentangan Bajet 2017 yang kini sudah memasuki fasa terakhir ini telah banyak mengambilkira pendapat yang diutarakan oleh rakyat dari pelbagai lapisan.- CARI
4

Bagus
5

Marah
10

Terkejut
6

Sedih
3

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (33 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote HannahMontana 5-10-2016 10:46 AM
GST hadiah utk rakyat kan


dulu org kaya saja bayar cukai

now ,ko miskin  makan pasir poun ko kena bayar cukai kannnnn

ko mesti hepi sgt kannnnnnnnnnnnnn rasa mcm nak cium sgt kannnnnnnnn
Quote kentel 5-10-2016 11:07 AM
ok....dok cakap gini confirm naik..at least 10%...mampus
Quote prettyuglybabe 5-10-2016 11:09 AM
memang takkan naik waktu terdekat ni..
ko tunggu lepas PRU
Quote nicole32 5-10-2016 11:20 AM
boleh turn tak?
Quote insulin 5-10-2016 11:40 AM
Bila dia kata xde kenaikan, 99% peluang perkara yang sebaliknya akan terjadi.
Quote Mary_jane 5-10-2016 12:21 PM
Akan naik jugak lah tu, cuma belum sampai masa. Macam tak biasa.

Quote fishcracker 5-10-2016 12:56 PM
ye ye oo je tu,*sambung keje
Quote ultra78 5-10-2016 01:00 PM
peon-peon ni mana faham







Quote sue_0684 5-10-2016 02:28 PM
penipu takkan mengaku dia menipu.
Quote akusukaq 5-10-2016 02:32 PM
ingatkan nak naik sampai 10℅ mcm yg di viralkan tu. siap acik ,atok ,opah kat kampung pun dah hebuh
Quote MarryPottet 5-10-2016 04:11 PM
kalau nak merasa kenaikan gst, bagilah najib & bn menang pru14
Quote leylapple 5-10-2016 04:44 PM
ah...

in the 1st place, gst nie tak perlu pun...

Quote Jajabeans 5-10-2016 05:24 PM
kentel replied at 5-10-2016 11:07 AM
ok....dok cakap gini confirm naik..at least 10%...mampus

segala nya tak mustahil.. dari takde skg ade rakyat ok je setaun oversea 3 4 kali, drive honda/toyota, makan kat cafe hispter
Quote zidane_ziege 5-10-2016 05:29 PM
tahun ni dgn tahun depan x naik..lps pilihanraya dia naik siap sekali dgn backdated..x kan x paham2 lg dgn permainan diorg..
Quote kentel 5-10-2016 07:19 PM
Jajabeans replied at 5-10-2016 05:24 PM
segala nya tak mustahil.. dari takde skg ade rakyat ok je setaun oversea 3 4 kali, drive honda/toy ...

back to reality...jangan cakap dkt orang yang mampu...cuba la fikir dkt org yang least affordable...
Quote virgo19 5-10-2016 07:42 PM
Aku ada buat bisnes, kecik2 je.. sebab gst ni income aku dh kurang rm2500 sebulan, dah la untung tak byk mana pun. Sbb aku terpaksa bayarkan bagi pihak customer, kalau aku caj kat diorg mmg lari la semua tak nak beli dgn aku, mau lingkup bisnes aku tu.. byk tu rm2500 bagi aku, boleh bayar rumah ngan kereta sebulan. Sampai skrg aku belum dapat redha dgn gst ni..

- Virgo, Klang
  Peniaga Kecil
Quote tripleid 5-10-2016 07:54 PM
najib mmg cari penyakit la kalu up lg gst thn depan
Quote AbukRokok 5-10-2016 08:01 PM
memangla xde..... tgh tahan sabar nak naik kan lepas menang PRU
Quote AbukRokok 5-10-2016 08:05 PM
virgo19 replied at 5-10-2016 07:42 PM
Aku ada buat bisnes, kecik2 je.. sebab gst ni income aku dh kurang rm2500 sebulan, dah la untung tak ...

.......................................................

Lihat semua komen(30)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 08:42 PM GMT+8 , Processed in 0.095236 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top