CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Himpunan Rakyat Bersatu Mahu ISA Dikembalikan

14-9-2015 11:08 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 6145| Komen: 32

Description: Kembalikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) adalah antara tuntutan Himpunan Rakyat Bersatu atau Himpunan Maruah Melayu....

Oleh : Dean BZ

                                                                           
Kembalikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) adalah antara tuntutan Himpunan Rakyat Bersatu atau Himpunan Maruah Melayu yang akan diadakan pada 16 September ini sebagai langkah menjamin keselamatan negara, lapor Astro Awani.

"Kita juga mahu memupuk dan menzahirkan semangat patriotik serta cintakan negara dalam jati diri rakyat negara ini demi menuju ke arah satu perpaduan nasional yang mantap.

"Selain itu kita mahu mendesak Kerajaan supaya bertindak tegas kepada pengkhianat negara yang memfitnah serta mempertikaikan kredibiliti pemerintah selain mahu menjatuhkan pentadbiran yang dipilih oleh rakyat secara sah melalui sistem pilihan raya,"
kata Pengerusi Gabungan NGO-NGO Malaysia, Datuk Jamal Md Yunos  kepada Astro AWANI.


Pada 15 September 2011, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960.

Sebelum ini Jamal memberitahu, perhimpunan yang dijadualkan pada 16 September ini diteruskan meskipun permit daripada pihak berkuasa masih belum diperoleh.

Tegasnya, tidak ada sebab untuk mana-mana pihak menggagalkan perhimpunan itu dengan apa cara sekalipun.


Perhimpunan Rakyat Bersatu dikatakan bakal mengumpul 300 ribu penyertaan. - CARI Infonet.
13

Bagus
24

Marah
19

Terkejut
19

Sedih
8

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (91 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote dizek 14-9-2015 09:56 AM
agenda yang amat baik

ISA masih sangat perlu di dalam
sebuah negara yang amat caca merba
acuan pendikan dan sekolahnya
seperti malaysia ini
Quote kecimpret 14-9-2015 10:05 AM
tuntutan geng merah lombu

- kembalikan ISA


- kekalkan Najib jd pm






Quote cm_matjawasp 14-9-2015 10:06 AM
baguih la kalau ISA dikembalikan boleh tangkap hangpa dulu.
Quote AbukRokok 14-9-2015 10:09 AM
siapa yg bubarkn ISA????
cina DAPig
Quote mixieleo 14-9-2015 10:15 AM
Baru jelas tujuan dan objektif HMM, setujuk jika ISA dikembalikan! Demi keamanan sesebuah negara.
Quote dizek 14-9-2015 10:20 AM
sambutan hari malaysia juga
dah lama tidak disambut secara meriah

maka himpunan pada kali ini turut
mampu menzahirkan rasa sayang kepada negara
dan menolak segala agenda jahat
BERSHIT dan non BERSHIT
Quote -electrifying- 14-9-2015 10:21 AM
yg mne 1 ni... himpunan rakyat bersatu ke atau maruah melayu? kaki racist
Quote bit 14-9-2015 10:21 AM
BUat la objective kami tentang pemimpin makan 'derma' ehh rasuah. mencemarkan imej pemimpin melayu
Quote v(T.T)v 14-9-2015 10:27 AM
Bodoh punya caprut, Msia selamat tanpa kewujudan mereka.
Quote dcruins 14-9-2015 10:27 AM
Dinasti Lee Temasek pasti gembira kalau kita adakan balik ISA ni macam mereka, sekurangnya ada gak gang2 dia dalam Asean yang masih main benda classic yang dah banyak berjasa kepada keamanan M'sia ni, tak payah main langgar jer macam drone Amerika yang boleh buat pre-emptive strike keatas siapa jer target dia, ISA tahap dewa lah kata kannn....
Quote Emperor95 14-9-2015 10:29 AM
Setuju ISA dikembalikan. Tetapi PM tetap perlu tukar.
Quote kecimpret 14-9-2015 10:30 AM

- kami nak pilihanraya kekal kotor


- kami nak negara kekal x bersih rasuah dan korupsi






Quote dizek 14-9-2015 10:32 AM
silent majority tidak akan selama2 nya
membisu

merely 20k noisy minority
do take note
Quote cabalero 14-9-2015 11:34 AM
dizek replied at 14-9-2015 10:20 AM
sambutan hari malaysia juga
dah lama tidak disambut secara meriah

ini perhimpunan baju merah sebenarnya bukan pasal nak bela bangsa, agama dan negara

tapi medan utk pembodek2 tampilkan diri mempertahankan najib dgn harapan moga dapatlah sedikit perhatian dari najib dan boleh la hulur apa2 imbuhan yg patut


Quote dizek 14-9-2015 11:38 AM
cabalero replied at 14-9-2015 11:34 AM
ini perhimpunan baju merah sebenarnya bukan pasal nak bela bangsa, agama dan negara

tapi medan ...

lain orang lain pandangan

dah lama suara melayu tidak
diselaraskan melalui himpunan sebegini

kali terakhir sewaktu menolak
malayan union sekitar tahun 1946 dahulu
Quote cabalero 14-9-2015 11:46 AM
dizek replied at 14-9-2015 11:38 AM
lain orang lain pandangan

dah lama suara melayu tidak

tolong la jangan samakan baju merah dgn himpunan menolak malay union

jauh panggang dari api weh

Ini Jamal memang tengah bodek kaw2 punya mau lawan ahmad maslan yg sanggop kena tembak demi najib



org umno sendiri pun ramai yg tak suka dgn mangkok ni

tu sebab himpunan baju merah ni bukan setakat org melayu malah org umno sendiri malas nak ambik port


http://www.thestar.com.my/News/Nation/2015/08/24/jamal-retracts/

http://www.freemalaysiatoday.com ... -najib-jamal-yunos/

http://www.themalaysianinsider.c ... iambil-tindakan-kat

http://www.sinarharian.com.my/po ... ra-terbuka-1.423189


Quote dizek 14-9-2015 11:48 AM
cabalero replied at 14-9-2015 11:46 AM
tolong la jangan samakan baju merah dgn himpunan menolak malay union

jauh panggang dari api weh ...

lain orang lain
perbandingannya
Quote cabalero 14-9-2015 11:50 AM
dizek replied at 14-9-2015 11:48 AM
lain orang lain
perbandingannya

takde lainnya bang

itulah dia modus operandinya



Quote dizek 14-9-2015 11:52 AM
cabalero replied at 14-9-2015 11:50 AM
takde lainnya bang

itulah dia modus operandinya

you cipta modus operandi
ka apa ka

Lihat semua komen(32)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-6-2024 08:41 PM GMT+8 , Processed in 0.064245 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top