CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Apa Tindakan Pihak Tol Ya?" - Motosikal Lalu Di Palang Tol RFID Menyusahkan Pemandu

13-5-2022 05:58 PM| Diterbitkan: Agent13k| Dilihat: 1572| Komen: 15|Original author: Agent13k

Description: Bagi pengguna plaza tol, ramai yang tahu bahawa laluan motosikal berada di penghujung tol dan tidak perlu melalui palang dan membayar tol, tetapi nampaknya tidak semua sedar laluan yang disediakan unt ...
Berdasarkan beberapa kejadian yang berlaku sebelum ini, nampaknya tidak semua sedar laluan yang disediakan untuk motosikal di tol.

kredit foto: TikTok


Petikan dari Redaksi, baru-baru ini ada video tular di TikTok yang memaparkan penunggang motosikal melalui tol berpalang yang menyusahkan pemandu kereta.


Difahamkan, sebuah kereta telah mengimbas kod di laluan Touch n Go/RFID, tetapi tidak perasan ada sebuah motosikal yang dengan selambanya melalui palang tol itu menyebabkan kereta itu tidak boleh keluar dari tol itu.

kredit foto: TikTok


Menjengah di komen pula, ramai yang geram dengan sikap penunggang motosikal dan berharap penunggang itu dikenakan tindakan dengan pihak berkuasa. -  CARI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote FOTHER-MUCKER 13-5-2022 06:06 PM
Ini terlalu bagus pula


Cuba Bayar Tol Guna Kad Touch ‘n Go, Tindakan Motosikal Ini Undang Persoalan Orang Ramai[color=var(--body-font-color)][size=1em]admin2
[color=rgba(0, 0, 0, 0.65)][size=0.75em]
Ramai pengguna plaza tol kurang senang apabila ternampak ada penunggang motosikal dihadapan yang akan menggunakan mana-mana lorong kerana takut kebarangkalian mereka terpaksa bayar tol sebanyak dua kali atau berlakunya ‘kemalangan kecil’ antara kereta dengan palang tol.
Baru-baru ini seorang pengguna plaza tol merakam aksi sebuah motosikal menggunakan lorong paling kiri sekali dan pemboncengnya itu dilihat berusaha mahu membayar menggunakan kad Touch ‘n Go.
Tindakan pembonceng motosikal itu membuatkan penjaga pondok tol terpinga-pinga apabila melihat situasi tersebut dan dia meminta motosikal tersebut untuk lalu sahaja di laluan antara kon jalan dan palang tol.
Hantaran video TikTok itu telah mendapat lebih 1 juta tontonan dan pelbagai reaksi penonton. Ada yang rasa geli hati dengan tindakan motosikal itu, pada masa sama ada yang tumpang simpati kerana mungkin itu pengalaman pertama mereka menaiki motosikal di jalan raya yang ada plaza tol

Quote lyss0909 14-5-2022 01:02 AM
Hmmmmmmmmmmm
Quote mojarean_X 14-5-2022 07:14 AM
Pencuri
Quote Firenzza 14-5-2022 07:42 AM
Rohingya baru lps loan beli moto kot?
Quote ultra78 14-5-2022 07:46 AM
Memang tolol
Quote MissyMolly 14-5-2022 07:46 AM
Mls nk pusing ikut laluan motor ke? Kena hati2 la pengguna kereta
Quote renko 14-5-2022 10:02 AM
monyet cmni
kalau kecam
dtg lagi sekawanan monyet lain duk cerca org yg kecam geng depa
Quote jfq 14-5-2022 10:33 AM
Dah ada lorong free nak masuk lorong berbayar. Bodow
Quote sekngucing 14-5-2022 10:35 AM
FOTHER-MUCKER replied at 13-5-2022 06:06 PM
Ini terlalu bagus pula



i guna motosikal
dan kalau boleh..nak bayar tol...tp ruoanya tak boleh
laluan motosikal bahaya waktu malam
Quote Nenasketum 14-5-2022 07:14 PM
Kalau kat Amerika dah terbongkang mati kena tembak dengan snapang gajah.
Quote jari10 15-5-2022 01:13 AM
Itu lebih sesuai digelar ba bi
Quote pyropura 15-5-2022 01:45 AM
Panggil dreba Maibi yg.lawan arus tu suruh langgau je
Quote VirginLady 15-5-2022 02:13 AM
aku lalu duke ada juga la makhluk2 mcm ni..mmg menyusahkan
Quote sekngucing 15-5-2022 04:08 AM
jari10 replied at 15-5-2022 01:13 AM
Itu lebih sesuai digelar ba bi

akuhairan kenapa.motosikal tak boleh bayar tol
laluam.motosikal di tepi tu..kalau keluar dia akan keluar ke jalan lain.memang menyusahkan
teepaksa lalu ikut tol juga
Quote kucingitam 16-5-2022 03:50 PM
pernah kena, keling tu naik motor tetiba berenti kat depan palang tunggu aku touch.. eh memang tak la..sudahnya dia selit2 ikut celah palang...menyusahkan je.

Lihat semua komen(15)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

22-5-2022 05:47 AM GMT+8 , Processed in 0.067442 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top