CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Ardell Aryanna Pergi Lubnan Dan Syria, Tinggal Suami Dengan Anak Demi Berjihad

29-12-2021 01:37 PM| Diterbitkan: Cari-Saiful| Dilihat: 13828| Komen: 224|Original author: Oleh: Saiful

Description: Lama tak dengar cerita tentang pasangan Nadzmi Adhwa dan Ardell Aryana.
Lama tak dengar cerita tentang pasangan Nadzmi Adhwa dan Ardell Aryana.

Bila jengah ke Instagram, nampak mereka sangat aktif menjalankan misi bantuan kemanusiaan termasuk memberi bantuan kepada mangsa-mangsa banjir baru-baru ini.



Foto: IG

Yang paling menarik perhatian apabila Nadzmi ada memuat naik video memaklumkan Ardel berangkat ke Syria dan Lubna untuk berjihad membantu orang di sana pula.

"Moga Allah redha. Semoga dipermudahkan segala urusan awak , kami tunggu awak balik ya @ardellaryana. Apabila di tanah Syam doakan saya dan urwa disini ya sayang.

"Doakan perjalanan isteri saya ke Syria dan Lubnan ya sahabat semua. Semoga selamat pergi dan pulang," tulisnya di Instagram.



Di ruangan komen ramai yang kagum dengan pasangan ini.

Ada yang kata Ardell sangat beruntung mempunyai suami yang sentiasa menyokong dari belakang.

Mereka juga sempat mendoakan segala urusan dipermudahkan ketika berada di negara orang.



Namun ada juga yang sebak melihat anaknya yang masih kecil ditinggalkan ibunya.

Suami sendiri dah beri keizinan, kenapa netizen nak sibuk kan. Tak gitu?



Apa pun semoga semuanya yang baik-baik sahaja untuk Ardell dan Nadzmi. -CARI


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote slyfynx 29-12-2021 01:57 PM
Ahhh, dah lama x kuar berita pasangan semua mende kene rakam ni.
Quote missyL 29-12-2021 02:04 PM
I yg so so agama pn thu jihad sebagai ibu n isteri lagi tinggi pahala.


Si hudson tu dulu cmnie lah dok pg jihad tgl anak laki.
Skang dah single xde plk nk pg. Pelik btol
Quote bulanbulat 29-12-2021 02:11 PM
Suka hati hang. Nanti laki cari mak baru
Quote mamajawie 29-12-2021 02:43 PM
lagi bagus tak dengar citer pasal dorang ni..habis bila kua citer sume citer cam bangkai
Quote princessmiang 29-12-2021 02:46 PM
kat tanah air malaysia ni berjujur2 orang perlu bantuan sis? sampai pegawai2 gomen kena kerah tinggal ofis buat kerja sukarelawan. sebenarnya ko menggigil nak naik flight business class kan??? kalau pergi bentong, ulu langat ko kena naik tayar 4 lalu jalan darat je
Quote SherryZass 29-12-2021 02:57 PM
ingatkan dah pupus
Quote Kurex 29-12-2021 03:01 PM
Ciknek pak arab lagi nalla.. habislah kau nadzmi
Quote Normabaru 29-12-2021 03:03 PM
princessmiang: kat tanah air malaysia ni berj ...


Sbb tu kaka dh xdonate KITAFUND MYFUNDACTION apejadah sume tu..duit p naik flight depa ja dh bpe hbs..baikla derma org terdekat..beriya tinggal tugasan wajib konon jihad utk benda sunat.. priority pon ke laut
Quote lilacomot 29-12-2021 03:14 PM
ni kalu laki curang pun netizen xkn marah...tgjwb melayan suami d abaikan...mmg x cium bau syurga la ko...sibuk nk berjihad bagai yang bukan keje ko pun..
Quote sofinamini 29-12-2021 03:19 PM
dia nie asal keluar cerita jek mesti keluar cerita dia berjihad. pg sabah nagis lah , nagis banjir lah nie nak pg lubnan pulak . ikut ko lah . asalkan anak dgn laki ko bahagia ditinggal
Quote WeAiNe 29-12-2021 03:24 PM
time nikah ketar2 nak salam preggy lemah longlai selalu
tuptup bolehlah pulak g oberseas tinggal anak kecik n suami
macam2 peel manusia all d best lah ye dek
Quote dewi_rina 29-12-2021 03:30 PM
Edited by dewi_rina at 29-12-2021 03:34 PM

Wajib ke pergi? Kalau tak pergi jadi apa? Tanah air kau pun tengah dilanda musibah tapi sibuk nak terbang kesana sampai tinggal laki dan anakLaki pun sememeh asyik kena tinggal dgn bini, tak terurus sangat nampaknyaBini dah memang sememeh, pakai tudung pastu pakai topi
Kecelaruan identiti betul


Quote wadiunong 29-12-2021 03:33 PM

iols nak mencapub gak la. takde ke yg nasihat minah ni psl priority? iols tengok Mizz Nina tu kalo pegi misi bantuan kt negara Arab tu tak pernah dia tinggalkan Noh.
Quote MISZZZ 29-12-2021 03:39 PM
soalan serius, mana lagi besar ganjaran bagi seorang isteri antara jaga anak2 dan suami dari pergi misi2 bantuan tu?
Quote haznor 29-12-2021 03:40 PM
'jihad' kat rumah dengan suami anak lagi besar pahala. entah apa yg ada dalam kepala dia ni.
Quote kotakominami 29-12-2021 03:47 PM
Diorang pegi sana buat apa sebenarnya?
Quote djzara81 29-12-2021 03:58 PM
Anak kecik masih bertatih sanggup ko tinggalkan ye cik kak. Jaga anak tu lagi besar jihadnya. Tak bole ke jihad kat tanahair dulu sementara tunggu anak tu membesar?! Marah nihhh!!
Quote eira2310 29-12-2021 04:11 PM
lebih afdal membantu mangsa2 banjir sekarang ni..sesama islam juga kite ni..
Quote QIsmail 29-12-2021 04:52 PM
Hati kering sungguh. Relax je tggal2kan amanah yg lg besar kat Malaysia. Kahwin & berkeluarga utk apa ye? I’m not talking about yg kena pergi outstation due to work. Sebab yg tu Mmg takde choice. Tp mission cm ni? Boleh je tggu kan? Anak dh independent Nnti pergi la smpai lebam

Lihat semua komen(224)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 07:39 AM GMT+8 , Processed in 0.071692 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top