CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kerana Petai Pemuda Ditetak Dengan Parang

26-12-2014 09:39 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 10213| Komen: 40

Description: Sumber Berkata, Sebelum Kejadian, Mangsa Dikatakan Menghubungi Suspek Untuk Berbincang Mengenai Perkara Berkenaan Sebelum Suspek Bersetuju Menyelesaikannya Dengan Baik Dan Berjanji Berjumpa.
Kerana Petai Pemuda Ditetak Dengan Parang 



Alor Gajah: Seorang kakitangan sebuah bank cedera parah terkena libasan parang oleh lelaki yang dipercayai tidak berpuas hati dengan mangsa kerana mendakwanya mencuri petai di Kampung Daun Daun, Masjid Tanah, di sini, kelmarin.

Difahamkan kejadian kira-kira jam 8 pagi itu berlaku dipercayai akibat salah faham antara mangsa dikenali sebagai Yusrey Yusoff, 34, dengan suspek berusia 30-an selepas mangsa mengesyaki lelaki itu mencuri beberapa petai di ladang miliknya sejak beberapa minggu lalu.

Sumber berkata, sebelum kejadian, mangsa dikatakan menghubungi suspek untuk berbincang mengenai perkara berkenaan sebelum suspek bersetuju menyelesaikannya dengan baik dan berjanji berjumpa.

"Pada hari kejadian, suspek dikatakan menunggu mangsa di hadapan rumah sebelum beredar selepas mendapati mangsa tidak keluar. Dia kemudian pergi ke sebuah warung berdekatan namun berpatah balik ke rumahnya menaiki motosikal dipercayai untuk mengambil parang.

"Beberapa minit kemudian, mangsa singgah ke warung sama untuk berjumpa suspek dan dimaklumkan penduduk yang suspek baru saja pulang ke rumah menyebabkan mangsa kemudian turut beredar ke sebuah balai raya berhampiran," katanya di sini, semalam.


27

Bagus
9

Marah
16

Terkejut
17

Sedih
19

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (105 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Anak_Nogori 25-12-2014 09:58 PM
lahabau..kot ye pun jangan lah dilibas dgn parang..
Quote Syd 25-12-2014 10:00 PM
kerana petai
pipi merasai

@Anak_Nogori

mohon translate

Quote Syd 25-12-2014 10:00 PM
apa nehh

berita tak abes?


Quote Anak_Nogori 25-12-2014 10:04 PM
Syd posted on 25-12-2014 10:00 PM
kerana petai
pipi merasai

si A menuduh si B mencuri petai dikebunnya...si B tak puas hati..terus libas parang kat muka si A..
Quote magnus 25-12-2014 10:05 PM
Kesiannya....siap balik amik parang tokey petai tu..
Quote Syd 25-12-2014 10:07 PM
Anak_Nogori posted on 25-12-2014 10:04 PM
si A menuduh si B mencuri petai dikebunnya...si B tak puas hati..terus libas parang kat muka si A. ...

hahaha
yang tu tau

orang maksudkan
pasal peribahasa yang 2 baris tuh
Quote ayuniaa 25-12-2014 10:09 PM
kedekutnya
Quote GhostWalking 25-12-2014 10:11 PM
Syd posted on 25-12-2014 02:00 PM
apa nehh

berita tak abes?

akibat mata tengah tengok pinochio ahahahah
Quote Anak_Nogori 25-12-2014 10:11 PM
Syd posted on 25-12-2014 10:07 PM
hahaha
yang tu tau

yg tu entahlah..mungkin maksudnya..pasal petai parang hinggap kat pipi...
Quote Syd 25-12-2014 10:13 PM
Anak_Nogori posted on 25-12-2014 10:11 PM
yg tu entahlah..mungkin maksudnya..pasal petai parang hinggap kat pipi...



ok...
boleh diterima pakai...


Quote Mary_jane 25-12-2014 10:15 PM
Baru kena suspek curik petai pn dia dh gelabah smpai libas melibas. Benda bleh bincang sang pelibas oi.




Quote Anak_Nogori 25-12-2014 10:16 PM
Syd posted on 25-12-2014 10:13 PM
ok...
boleh diterima pakai...

ni sambal ikan bilis petai ni ada masuk tempoyak tak?..
Quote Syd 25-12-2014 10:18 PM
Anak_Nogori posted on 25-12-2014 10:16 PM
ni sambal ikan bilis petai ni ada masuk tempoyak tak?..

ada laaaa





tengok nehh, susah tul nak amek petai


Quote GhostWalking 25-12-2014 10:18 PM
betul ke sebab petai mahal tu yang sampai bergaduh tuh
Quote mak_wa95 25-12-2014 10:21 PM
ganasnya....
Quote Anak_Nogori 25-12-2014 10:22 PM
Syd posted on 25-12-2014 10:18 PM
ada laaaa

Memang susah nak amik petai ni...bukan calang2 org boleh..
Quote Anak_Nogori 25-12-2014 10:23 PM
GhostWalking posted on 25-12-2014 10:18 PM
betul ke sebab petai mahal tu yang sampai bergaduh tuh

tengok musim petai ke tidak...kalau tidak...100 papan boleh mencecah rm100..
Quote Syd 25-12-2014 10:24 PM
GhostWalking posted on 25-12-2014 10:18 PM
betul ke sebab petai mahal tu yang sampai bergaduh tuh

lama tunggu
dari masa tanam
nak besar
pastu harga mahal

susah nak amek etc

harus laaaaa orang angin

kalau nak petai murah,

neh tedarah petai neh


Quote Syd 25-12-2014 10:29 PM
GhostWalking posted on 25-12-2014 10:18 PM
betul ke sebab petai mahal tu yang sampai bergaduh tuh

ni anggaran harga petai...neh tahun 2013 punyer citer



02/03/2013

Syukur Alhamdulillah, Sepanjang tempoh aku berdusun, "Ini KaliLah" Petai di DusunKu mengeluarkan hasil yang banyak sekali. Tiga hari lepas aku memetik hampir 500 papan petai. Aku tak sempat mengambil gambar ketika itu kerana Peraih sudah menunggu. Semua petai itu dijual pada kadar RM45 seikat bagi 100 papan. Aku menjual pada harga ini kerana mereka juga penjual yang juga memerlukan keuntungan untuk sumber pendapatan mereka.

Pagi ini, aku petik lagi juga hampir 500 papan dan semuanya dijual dalam masa sejam saja kepada peraih berkenaan.


Ada lebih dari 4 ikat besar yang seikat ada 100 papan petai


Lihat semua komen(40)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-12-2022 02:20 AM GMT+8 , Processed in 0.094918 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top