CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Pelajar Ditetak Kerana Rm15

26-8-2014 05:36 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 4743| Komen: 13

Description: Sementara Itu Manivanan Berkata, Pihaknya Berharap Polis Dapat Membuat Rondaan Lebih Kerap Di Kawasan Kejadian.
Pelajar Ditetak Kerana Rm15

Manivanan melawat mangsa yang parah di bahagian tangan kanan di sebuah wad di HTAR, Sabtu lalu.

KLANG - Hanya kerana wang RM15, seorang pelajar tingkatan empat parah di bahagian tangan selepas ditetak dengan parang oleh dua lelaki berdekatan sebuah pasar raya di Taman Klang Utama, di sini Sabtu lalu.

Ekoran kejadian itu, tangan mangsa yang dikenali sebagai Yong Meng, 16, tidak mampu berfungsi dengan baik selepas urat tangannya disyaki putus 80 peratus dan gagal berfungsi seperti sebelum ini.

Yong Meng berkata, kejadian berlaku ketika dia menunggang basikal untuk ke pasar raya itu sekitar jam 8 malam.

“Sewaktu hampir nak sampai, sebuah motosikal dinaiki dua lelaki mendekati saya. Mereka ugut saya serahkan wang sambil mengacukan parang di leher saya,” katanya.

Menurutnya, kegagalannya menyerahkan wang menyebabkan salah seorang daripada lelaki itu cuba mengangkat parang ke arahnya.

“Saya segera pertahankan diri dengan mengangkat tangan akibatnya tangan saya terkena parang. Mereka segera merampas wang berjumlah RM15 dalam kocek saya dan terus melarikan diri,” katanya yang membuat laporan Polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Utara.

Yong Meng menceritakan kejadian itu kepada Ahli Parlimen Kapar, G Manivanan yang melawatnya di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang.

Hadir sama, Pengerusi Dap Taman Klang Utama, Ng See Leong.

Sementara itu Manivanan berkata, pihaknya berharap polis dapat membuat rondaan lebih kerap di kawasan kejadian.

“Saya dimaklumkan pada hari kejadian, terdapat seorang lagi warga emas turut disamun dan dicederakan. Saya mengesyaki kemungkinan kejadian itu dilakukan suspek yang sama,” katanya.

Beliau berkata, sehingga kini penduduk mendakwa kes yang sama sudah banyak kali berlaku dan sasarannya adalah golongan kanak-kanak, warga emas dan wanita.

“Saya harap suspek berkenaan dapat diberkas segera kerana kejadian tersebut membimbangkan penduduk di situ yang mana mangsa bukan sahaja disamun malah turut dicederakan,” katanya.


12

Bagus
13

Marah
18

Terkejut
7

Sedih
15

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (80 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote magnus 26-8-2014 01:57 PM
Nauzubillah...
Quote tensic~ 26-8-2014 02:03 PM
Kesian nya.. penyamun mana yg desperate sgt..
Quote haryatie 26-8-2014 02:09 PM
Ya Allah..
menakutkan...
klau terserempak ngan makhluk2 mcam ni..
bagi je la apa dia nak..
jnji jgn dia nk badan kita daaa..
kalau dia nak mcam mana...
Quote Simunggu 26-8-2014 02:20 PM
lain kali bagi shj kalau mereka nak duit...nak basikal...bagi shj...
Quote fifie_olin 26-8-2014 03:01 PM
wahhh area klang
Quote DOUBLE7 26-8-2014 03:15 PM
minta2 aku xterserempak dgn spisis2 mcm ni...
Quote archilless 26-8-2014 04:07 PM
targer bebudak dgn warga emas berapa ringgit aje la dapat..
Quote Artemesiaa 26-8-2014 04:15 PM
RM15 bagi je le dari hilang tangan lebih buruk lagi hilang nyawa
Quote FanTasyCreaTioN 26-8-2014 04:18 PM
nak menyamun pun beragak2 la
takat yang naik basikal .. 16tahun ja lak tu
berapa ja la yang akan dapat

Quote HANIMUSLIMAH 26-8-2014 04:20 PM
mat pet kot,desperate nak beli bekalan..RM15 pon jadikkk
Quote gaara_X 26-8-2014 04:32 PM
nak tunjuk hebat....silap ler
Quote spiderman80 26-8-2014 05:45 PM
Klang Utama tempat saya tinggal dulu. Memang banyak gangster kat sana.
Quote GincuPurple 26-8-2014 06:30 PM
Ni yang di katakan "syukurlah, Malaysia masih aman"?

Apa susah sangat nak banteras gengster ni?

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 05:45 AM GMT+8 , Processed in 0.087971 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top