CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Penagih Dadah Terjun Lombong Lemas

15-4-2014 11:06 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 8048| Komen: 19

Description: Menurutnya, Pihaknya Terpaksa Menggunakan Kayak Untuk Kerja-Kerja Mengangkat Mayat Kerana Mereka Telah Hanyut Jauh Ke Tebing Seberang Sebelum Operasi Tersebut Selesai Dalam Tempoh 20 Minit.
KUALA LUMPUR - Cubaan tiga lelaki dipercayai penagih dadah melarikan diri daripada diserbu polis dengan terjun ke dalam sebuah lombong di sini kelmarin berakhir tragedi apabila mereka ditemui lemas.

Kejadian berlaku di sebuah lombong berhampiran Bulatan Batu Caves, Selangor dekat sini lewat petang semalam.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Azizan Ismail memberitahu, dua daripada mangsa ditemui sekumpulan pemancing kira-kira pukul 6 petang semalam.

"Seorang lelaki yang belum dikenal pasti identiti pula timbul kira-kira dua jam selepas itu," katanya ketika dihubungi semalam.

Menurutnya, pihaknya terpaksa menggunakan kayak untuk kerja-kerja mengangkat mayat kerana mereka telah hanyut jauh ke tebing seberang sebelum operasi tersebut selesai dalam tempoh 20 minit.

"Siasatan awal mendapati, kedua-dua mangsa merupakan warga tempatan dan dipercayai telah mati lebih 24 jam berdasarkan keadaan mangsa yang kembung semasa diangkat sebelum diserahkan kepada pihak polis," katanya.


ANGGOTA bomba mengangkat mayat salah seorang penagih dadah yang ditemui lemas di sebuah lombong di Batu Caves semalam.


9

Bagus
9

Marah
18

Terkejut
15

Sedih
16

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (79 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tongkatwaran75 14-4-2014 05:50 AM

ANGGOTA bomba mengangkat mayat salah seorang penagih dadah yang ditemui lemas di sebuah lombong di Batu Caves semalam.

Quote HUHA 14-4-2014 05:55 AM
itu la mandi lagi lombong...

kan byk org dah pesan arus air lombong pelik skit. dia akan tarik org ke bawah.
Quote HUHA 14-4-2014 05:58 AM
kalau takda air sekalipun jgn la sampai mandi dlm lombong. mandi tepi lombong cukup la.
guna gayung ceduk air skit skit masuk timba lepas tu boleh mandi.
Quote alinone78 14-4-2014 05:58 AM
Kat kepong pun ada
Quote alinone78 14-4-2014 05:58 AM
HUHA posted on 14-4-2014 05:58 AM
kalau takda air sekalipun jgn la sampai mandi dlm lombong. mandi tepi lombong cukup la.
guna gayun ...

Bukan mandi la.......
Quote HUHA 14-4-2014 06:02 AM
alinone78 posted on 14-4-2014 05:58 AM
Bukan mandi la.......

yer saya tahu. saya baru saja selesai membaca berita tersebut.
Quote HUHA 14-4-2014 06:03 AM
itu la kenapa la lari terjun lombong. kan dah mati. kalau kena tangkap bukan mati pun. paling teruk masuk pusat pemulihan je
Quote Idelgo 14-4-2014 06:11 AM
takziah diucapkan kepada keluarga mangsa
Quote exclusive_vvip 14-4-2014 06:56 AM
tongkatwaran75 posted on 14-4-2014 05:50 AM
ANGGOTA bomba mengangkat mayat salah seorang penagih dadah yang ditemui lemas di sebuah lombong di ...

takde sape ke nk rembes kat abg2 bomba tu?... biasa ader jer mata2 tajam kat sini...
Quote MissNigga 14-4-2014 06:59 AM
Matik katak...
Quote tongkatwaran75 14-4-2014 07:19 AM
Tindakan tiga penagih dadah terjun ke dalam tasik dalam usaha melarikan diri dari diberkas pihak berkuasa sebaliknya meragut nyawa apabila semua mereka mati lemas berhampiran sebuah kuil di Batu Caves di sini.

Mayat semua mangsa yang berusia lewat 30-an itu ditemui terapung di permukaan tasik oleh orang awam petang semalam sebelum kejadian itu segera dilaporkan kepada pihak bomba dan penyelamat.

Penolong Pengarah Penguasa Bomba Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, mayat mangsa ditemui terapung di tebing tasik oleh orang awam yang memancing ikan di kawasan itu sekitar jam 5.30 petang.

Menurutnya, sembilan pegawai dan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Jinjang bergegas ke lokasi kejadian sebelum menarik mayat kedua-dua mangsa pada jam 6.09 petang.

“Mayat mangsa ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan dan dipercayai mati dalam tempoh kurang 24 jam.

“Mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Selayang untuk dibedah siasat,” katanya.

Beliau berkata, anggota bomba yang melakukan pemeriksaan di sekitar kawasan kejadian bagaimanapun menemui mayat seorang lagi lelaki sekitar jam 7.30 petang.

Mayat lelaki ketiga itu turut dibawa ke tebing tasik sebelum dihantar ke Hospital Selayang untuk bedah siasat.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, pihaknya masih menunggu laporan bedah siasat dua mayat terbabit.

Menurutnya, polis menyiasat kemungkinan dua lelaki terbabit penagih dadah yang terjun ke dalam tasik itu untuk melarikan diri ketika operasi dilakukan pihak berkuasa bagi membanteras penagih dadah di kawasan itu malam kelmarin.

“Setakat ini tiada unsur jenayah terhadap kematian kedua-dua mangsa,” katanya.
Quote fifie_olin 14-4-2014 07:49 AM
nsb baik xde gmbo perot kembong...
mau aku nti...
Quote burque 14-4-2014 08:19 AM
Kalo dah mabuk dadah
Quote tongkatwaran75 14-4-2014 09:26 AM
fifie_olin posted on 14-4-2014 07:49 AM
nsb baik xde gmbo perot kembong...
mau aku  nti...

nah pic kembong...



Quote fifie_olin 14-4-2014 09:29 AM
tongkatwaran75 posted on 14-4-2014 07:26 AM
nah pic kembong...

kembong yg ni sedap buat grg sambal ijau jek...
mkn ngan ns pns...perrrgghhh...bertmbh2 ns dipinggan...
Quote prettyuglybabe 14-4-2014 09:44 AM
astagaaa tajuk tong
Quote pakweneelofa 14-4-2014 09:55 AM
padan muka ko penagih
Quote niceghost2005 14-4-2014 10:04 AM
tongkatwaran75 posted on 14-4-2014 07:19 AM
Tindakan tiga penagih dadah terjun ke dalam tasik dalam usaha melarikan diri dari diberkas pihak be ...

Aku syor...............waris si mati mengambil peguam utk SAMAN Pihak yg membuat serbuan ini.
Pihak Berkuasa sepatutnya berkawal di bahagian lombong tersebut.

Saman!
Saman!!
Saman!!!

Quote mak_wa95 14-4-2014 09:47 PM
Hidup menyusahkan orang,baik mati...

Lihat semua komen(19)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-7-2024 05:29 PM GMT+8 , Processed in 0.060617 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top