CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kekasihnya Di Dasar Tasik Dayang Bunting

17-4-2014 03:29 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 24006| Komen: 94

Description: Ketua Balai Bomba Dan Penyelamat Langkawi Penolong Kanan Penguasa Bomba Yaakob Hassan Berkata, Pihaknya Menerima Panggilan Pada Jam 3.39 Petang Dan Bergegas Ke Lokasi Kejadian Bersama 10 Anggota Terma ...
Langkawi: Keseronokan sepasang kekasih menikmati percutian di pulau ini berakhir tragedi apabila teman lelakinya maut selepas lemas ketika berenang di Tasik Dayang Bunting, di sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 3.30 petang, mangsa, Wong Sheng Yong, 19, yang berasal dari Damansara Damai, Selangor ditemui di dasar tasik oleh sepasukan anggota bomba dan penyelamat yang melakukan operasi mencari dan menyelamat.

Difahamkan, mangsa dan kekasihnya tiba di pulau ini sejak Ahad lalu untuk bercuti sebelum ke tasik berkenaan untuk mandi di situ.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Langkawi Penolong Kanan Penguasa Bomba Yaakob Hassan berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 3.39 petang dan bergegas ke lokasi kejadian bersama 10 anggota termasuk Pasukan Penyelam Di Air (PPDA) yang diketuai Penguasa Bomba Kanannya, Saiful Munir.

Beliau berkata, mangsa dikatakan datang bersama teman wanitanya di tasik berkenaan dan lebih kurang 10 minit berada di situ, mangsa terus terjun ke dalam tasik sedalam kira-kira 20 meter tanpa memakai jaket keselamatan kerana mangsa dikatakan pandai berenang.



ANGGOTA bomba dari Unit Skuba berjaya menemui mayat mangsa.

5

Bagus
3

Marah
3

Terkejut
4

Sedih
8

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (31 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tongkatwaran75 17-4-2014 07:12 AM

ANGGOTA bomba dari Unit Skuba berjaya menemui mayat mangsa.
Quote haryatie 17-4-2014 07:41 AM
kesian..
frust menonggeng le awek tu..
Quote gaara_X 17-4-2014 07:49 AM
Malang tak berbau.....
Quote pakweneelofa 17-4-2014 08:06 AM
pandai berenang ke pandai BE RE NANG
Quote tupaiterbang 17-4-2014 08:12 AM
fenomena under-current..pandai berenang pun x guna
Quote chaintea 17-4-2014 08:41 AM
Dalam wooi tasik ni..
Quote batmana 17-4-2014 08:46 AM
takziah...

mandi ajala kt umah..
Quote -electrifying- 17-4-2014 08:47 AM
ceh bajet la tu nk tnjuk2...
takziah
Quote gede-bab 17-4-2014 08:51 AM
sampai2 terus terjun...entah2 mengalami kejang otot terus tenggelam.....atau buat menda tak senonoh.
Quote iman_aly 17-4-2014 08:56 AM
hunted la lepas ni tasik tu..
Quote abas8888 17-4-2014 08:57 AM
dia tatau kot tasik ni senang tarik orang masuk ke dalam..dah lah dalam..main air kat tepi2 dah lah..
Quote Loxlaxman 17-4-2014 09:00 AM
Dalam 20 meter = lebih 60 kaki ... pergh .. badak air pun tak berani.
Quote Vellfire 17-4-2014 09:03 AM
takziah.....
Quote twins 17-4-2014 09:08 AM
berani siottt budak tu terjun tak pakai life jacket.... setahu aku dorang tak bagi kita mandi tanpa life jacket... entah2 dia main terjun jer kot....   aku dah 2 kali pegi sini tapi tak pernah mandi.. takuttt.... hubby ngan anak2 jer mandi
Quote wanthird 17-4-2014 09:47 AM
tupaiterbang posted on 17-4-2014 08:12 AM
fenomena under-current..pandai berenang pun x guna

boleh jelaskan mengenai fenomena ini?

Quote capiloton 17-4-2014 10:18 AM
twins posted on 17-4-2014 09:08 AM
berani siottt budak tu terjun tak pakai life jacket.... setahu aku dorang tak bagi kita mandi tanpa  ...

masa aku pegi, ada jer yang berenang tapi tak pakai life jacket..
life jacket kat sana cuma option, bukannya compulsory..

Quote ell768 17-4-2014 10:20 AM
perrghhh...berani betul dia..aku takat lam kolam tepi tu pon jadi ler...seriau nengok...
Quote fida75 17-4-2014 10:22 AM
takziah..

awatnye la.. nak membuktikan kecintaan kah.. u jum i jum...
Quote ais_kosong 17-4-2014 10:27 AM
takzaiahhhhhhh

Lihat semua komen(94)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

21-4-2024 05:28 AM GMT+8 , Processed in 0.164730 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top