CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Politik & Peristiwa Lihat artikel

Bahana Dadah Malaysia (Video)

9-6-2014 12:24 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 9171| Komen: 12

Description: Ini Kerana, Harga Heroin Yang Terlalu Tinggi Tidak Mampu Dibeli Sebahagian Besar Penagih Di Negara Itu. Dengan Kandungan Kimia Yang Keterlaluan, Krokodil Mampu 'Memakan' Daging Penggunanya.



Saksikan visual lama penagih dadah, pada ketika dahulu visual ini pernah ditayangkan di sekolah sempena kempen anti dadah. Katakan tidak pada Dadah!

Gambar hiasan






Russia merupakan negara dengan paling ramai penagih heroin dan Krokodil adalah versi dadah dengan kesan yang hampir sama tetapi dihasilkan sendiri penagih di rumah mereka selalunya.

Ini kerana, harga heroin yang terlalu tinggi tidak mampu dibeli sebahagian besar penagih di negara itu.
Dengan kandungan kimia yang keterlaluan, Krokodil mampu 'memakan' daging penggunanya.

Ia akan mula menghancurkan daging dari dalam dan perlahan-lahan, sampai ke permukaan kulit.
Krokodil adalah istilah Russia untuk Crocodile (buaya). Ini kerana, dadah itu akan memakan isi badan dan menjadikannya berlubang-lubang dan bersisik yang mana sekali pandang, kulit penagih akan menjadi macam kulit buaya.

Ia dibuat dengan campuran minyak tanah, asid hidroklorik dan fosforus merah. Sebaik memasuki sistem tubuh, Krokodil akan mula memcah pembuluh darah dan tisu badan mulai mati.
Dalam tempoh hanya dua atau tiga bulan pengunaan, simptom seperti daging mati dan menjadi hitam akan mula dapat dilihat.

Ia mampu menukar seorang penagih menjadi zombie.
Dadah ini banyak digunakan di Siberia. Disebabkan saiz negara itu yang terlalu luas, untuk pembasmian penyalahgunaan dadah menjadi satu perang yang tidak berkesudahan.
Sikap kerajaan negara itu yang tidak memberikan peruntukan banyak kepada usaha pemulihan memburukkan lagi keadaan.

Video-video di bawah memaparkan beberapa kisah berkaitan dadah yang paling merbahaya di Russia itu dan mungkin yang paling bahaya di seluruh dunia.
Salah satu video itu memperlihatkan bagaimana kaki seorang pengguna Krokodil dipotong kerana sudah mereput.

3

Bagus
11

Marah
1

Terkejut
3

Sedih
3

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (24 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote piao 4-6-2014 03:37 PM
aku xtw siap record video ni... pelik jap
Quote piao 4-6-2014 03:38 PM
DAH CUBA, BARU TAHU! KATANYA!

PENAGIH DADAH ini ada 2 jenis la bagi aku! satu penagih selekeh. mcm visual kt atas. satu lagi penagih smart.
Quote piao 4-6-2014 03:44 PM
[youtube]ft45pwoMXHk[/youtube]
Quote kucen_miang 4-6-2014 04:22 PM




Quote asher 4-6-2014 04:30 PM
erk..ngerinyer tengok..
Quote shuk_one 5-6-2014 10:37 AM
Quote Artemesiaa 5-6-2014 11:40 AM
Amat mengerikan
Quote anees~nuhara 5-6-2014 04:05 PM
Quote nordiana87 5-6-2014 10:12 PM
meremang aku tgk..grrr..
Quote CiliPadiSedap 6-6-2014 12:09 AM
lg satu jgn masuk kelab malam.

tak pasal2 jd ketagih dadah nnti
Quote rawahah 6-6-2014 12:24 AM
berdoa lah supaya jgn anak keturunan kita terjebak dgn dadah.. once dah kena, hancur sehancur2nya
Quote ailoveusomuch 6-6-2014 06:45 PM
Mula2 amik dadah, lepas tu dapat TB ngn HIV skali. Mmg cukup pakej

Lihat semua komen(12)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-7-2024 12:25 PM GMT+8 , Processed in 0.058834 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top