CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Ayam Madu Lemon Tak Susah Rupanya. Jom Cuba Resipi Ini

28-2-2019 01:33 PM| Diterbitkan: Kai998| Dilihat: 6222| Komen: 20|Original author: Oleh: Kai998

Description: Ayam Masak Lemon. Dengar pun dah enak kan. Selalunya kalau ke kedai makan atau restoran yang mahal-mahal,ayam lemon ni mesti wajib jadi lauk makan bersama.Anda ingin tahu resipi masakannya yang amat e ...
Ayam Masak Lemon. Dengar pun dah enak kan. Selalunya kalau ke kedai makan atau restoran yang mahal-mahal,ayam lemon ni mesti wajib jadi lauk makan bersama. 

Anda ingin tahu resipi masakannya yang amat enak untuk cuba di rumah? Di sini, penulis ingin kongsikan resipi yang mudah dan menyelerakan.

Bahan-bahan:
-Ayam (potongan bahagian dada  500g)
-Tepung(tepung serbaguna kalau boleh)
-lemon 2-3 biji(guna atas selera masing-masing)
-madu(3-4 sudu besar)
-Sebiji telur

Foto: Carian internet

Cara masakannya:

1.Gaulkan ayam dengan telur kemudian golek  dengan tepung sehingga rata kesemuanya.


2.Panaskan minyak, goreng dan angkat ke tepi.

3.Campur madu dan jus lemon sehingga sebati untuk sosnya.

4.Gaulkan sos berikut dengan ayam sehingga rata.

5.Hiaskan masakan anda dengan lemon dan salad tambahan.Senang je kan.

Semoga resipi ini dapat membuahkan hasil dan dapat disajikan kepada ahli keluarga. - CARI 

12

Bagus
7

Marah
4

Terkejut
11

Sedih
5

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (47 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote gummiebear 28-2-2019 01:51 PM
Gaul camtu jah? Senangnyaaa
Quote sapeka 28-2-2019 05:35 PM
haritu dah buat
nnt nk ulang lagi
Quote matryoshka 28-2-2019 06:36 PM
senangnyaa..gaul2 je
Quote vandadiana 28-2-2019 11:31 PM
Sedapnye..boleh try ni
Quote eileen80 1-3-2019 10:37 AM
resepi yg mudah utk dicuba.
blh dijadikan tmbhn menu utk bln puase nanti.

Quote eimila 2-3-2019 04:29 PM
Mudah je..kalau nak kuah lebih dan likat, boleh tambah teung jagung sikit.
Quote eimila 2-3-2019 04:30 PM
eimila replied at 2-3-2019 04:29 PM
Mudah je..kalau nak kuah lebih dan likat, boleh tambah teung jagung sikit.

tepung jagung..typo lak

Quote Juju89 2-3-2019 08:42 PM
resepi yg mudah utk dicuba.
Quote kaklong32 5-3-2019 04:13 PM
kalo g makan kat restoran chinese muslim ni mmg wajib order
sedapppp
Quote ikanmasin 5-3-2019 05:45 PM
resepi plg mudah ..nnt nak cubalah..tq share
Quote sajebuatkecoh 7-3-2019 12:01 AM
sedap la plak
Quote pearl.silver 7-3-2019 11:14 PM
Mesti laki i xnk mkn ni
Pelik di tekak dia
Quote AppleJack 22-3-2019 02:45 AM
meleleh air liur tgk...my fav
Quote Indahrupawan 2-4-2019 07:13 PM
Thanksyou atas perkongsian resepi.
Quote Suelicious80 2-4-2019 11:55 PM
Favourite menuuuu
Quote KakYien 3-4-2019 03:11 PM
Senang je cara menbuat. Boleh dicuba nanti
Quote ailies 3-4-2019 05:48 PM
Owh senang jerrr..
Quote PasuDurian 3-4-2019 06:25 PM
Okay resepi mudah..senang nak buat. Thanks mod yg up resepi ni! {:good
Quote misssakura 3-4-2019 09:00 PM
nak cubalah nanti. mcm menarik jer

Lihat semua komen(20)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-11-2022 05:05 AM GMT+8 , Processed in 0.100979 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top