CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Matila Kalau Mak Tahu!" Serius Kelakar, Pengalaman Cemas Pinggan Tersangkut Dalam Mangkuk

3-7-2018 05:05 PM| Diterbitkan: Cari-Aimi| Dilihat: 10360| Komen: 41|Original author: Oleh: Aimi

Description: Bila memakai barangan dapur dari mak ni memang kadang-kala takut jika-jika terpecahkan atau terhilangkan, lagi-lagi tupperware! Tahukah anda jenama Corelle juga setaraf dengan Tupperware bagi pendapat ...
Kebiasaannya golongan ibu memang akan obses dengan pelbagai barangan dapur. Kalau tak percaya boleh tanya ibu anda sendiri.

Mesti di antara banyak-banyak alatan dan perkakasan di dapur, ada satu yang menjadi kegemarannya. Lebih-lebih lagi jenama mahal seperti Tupperware atau Corelle.

Bila anak-anak guna kena berhati-hati kerana takut terpecah pula dan inilah yang terjadi kepada seorang pengguna Twitter.

Menggunakan nama sebagai Shazlinfaizal, dia berkongsi pengalaman 'cemas' bila tidak sengaja 'merosakkan' pinggan ibunya ketika sedang membasuh pinggan.


Perkara tersebut akhirnya sampai juga ke pengetahuan ibunya.



Kakak ipar dan abang  pun turun padang sama-sama menolong. Pelbagai teknik yang dilakukan, tetapi semua tidak berhasil.


Netizen turut sama membantu dengan pelbagai tips dan cara untuk menolong Shazlin.


Akhirnya Shazlin berputus asa dan membuat keputusan untuk memecahkan pinggan di dalam dan mangkuk emaknya tetap selamat. 

Kelakar betul, anak mana tak cemas kalau berdepan dengan situasi begini kan? -CARI


Bagus
2

Marah
2

Terkejut
3

Sedih
7

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (17 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote lo_la 3-7-2018 05:25 PM
Hahaha! Hilarious! This could happen to any of us
Quote prettyuglybabe 3-7-2018 05:28 PM
memang berdekah baca tadi..
lain kali dah macam tu, pi tangkup cepat-cepat kat tempat pinggan..
bila mak tanya toksah ngaku
Quote pearl.silver 3-7-2018 05:44 PM
Bulan puasa haritu goshop syok promote corelle rosabelle tu
Pengacara tu syok campak2 piring nk tunjuk tak pecah..sekali pengarah kata campak pinggan plak..amek kaw live pinggan corelle tu pecah berderai..tp bukan versi rosabelle punya..
Quote shernazz 3-7-2018 05:46 PM
Mak iols suka.tupperware   
Ko cakap la nak tapau ape pon
Dia akan kata xde bekas.kalau xde bekas selain tupperware yang ada di situ...
Walaupon tupperware tu iols.yang beli..cisss
Quote Artemesiaa 3-7-2018 05:55 PM
Punca sesetengah orang tua marah bila jadi sebegini sebab benda2 ni agak mahal harganya dipasaran Malaysia berbanding diluar negara.  Juga sebab mereka hanya gunakan peralatan sebegini sewaktu hari raya je.  Kalau benda2 gunaan harian atau hari2 gunakan benda tu kurang sikit anginnya.  Lagi satu bila bertindak terburu2 dan dalam keadaan panic pasti hasilnya tak baik juga.
Quote Cyempaka 3-7-2018 05:56 PM
serius kan. jangan main2 dengan pinggan mangkok mak2..  
Quote shuk_one 3-7-2018 05:59 PM
tergelak  baca pagi tadi, lucky she,  ada penjual corelle yang sanggup bagi dia dan mak dia pilih mana2 pinggan corelle buat ganti
Quote aleesyasofia 3-7-2018 06:05 PM
shernazz: Mak iols suka.tupperware   Ko cakap la nak tapau ape ponDia akan kata xde bekas.kalau xde bekas selain tupperware yang ada di situ...Walaupon tupperwa ...


bertabahlah chuolss.. kalo jnama tupperware mak iolss prcaya kn iolss dan bg pnjm psal iolss dok sorang.. adk2 iolss yg lelaki semua bg bekas tpperware biase jer.. yg putih tue.. tp yg jnama tupperware mmg xkn bg..
Quote EvieWanKenobi 3-7-2018 06:07 PM
Edited by EvieWanKenobi at 3-7-2018 06:09 PM

pernah kena juga..
nasib baik pinggan murah..
iols biarkan aje tepi sinki..
Quote orgsepang 3-7-2018 06:15 PM
Memang geram kalau basuh pinggan mangkuk terjadi kes sebegini tak boleh tekan nanti jadi makin padat, letak sabun banyak2 dan ketuk pelan2 belakangnya dalam keadaan senget dia akan tanggal sendiri
Quote munchkin 3-7-2018 06:32 PM
Mil aku obses dengan pingan mangkuk. Tak pakai pun. Org datang pun pakai pingggan biasa. Hari2 makan pinggan plastik. Any of her barang rosak shell go bonkers.

Mak aku pulak dont give a damn. Tak kuasa jadi hamba material.
Quote fliphair8 3-7-2018 06:42 PM
Mak aku mmg sejenis beli nak kena pakai....bapak aku cakap mak aku poyo....mak aku jawab bukan duit awak! Bapak aku angkat ponggong dan blah.....
Quote sulan01 3-7-2018 07:08 PM
Naper panaskan taruk air, memanglah tak tanggal sbb air tu duduk atas piring, berat air tu menahan piring dari tertanggal. Logiknya panaskan camtu jer, udara & wap air dalam mangkuk tu akan mengembang bila panas & akan menolak piring tu keatas dan tertanggal.  
Quote kuzaime 3-7-2018 07:56 PM
Piring  melekat x prnah kena lg, tp mangkuk ngan gelas pernah..mak aku mcm mandor duk kt sebelah sinki tnggu aku settlekan..
Quote netto_ 3-7-2018 08:53 PM
Hahaha kelaka la bdk ni. Kalau aku ni aku tangkup je pinggan tu buat tatau
Quote sapeka 3-7-2018 09:03 PM
yes
sgt2 kelako
degil betul pinggan corelle tu
Quote sapeka 3-7-2018 09:05 PM
pearl.silver replied at 3-7-2018 05:44 PM
Bulan puasa haritu goshop syok promote corelle rosabelle tu
Pengacara tu syok campak2 piring nk tun ...

serious?
fail la..huhu
Quote pearl.silver 3-7-2018 09:10 PM
sapeka replied at 3-7-2018 09:05 PM
serious?
fail la..huhu

Iye u..
Dah pecah tu pengacara pun cakap klu pecah gini kita ada warranty ye..hehe
Quote 234126 3-7-2018 09:14 PM
Pernah jadi juga camni. mmg kena korban pecahkan piring akhirnye sbb corelle ni mmg kaca nipis ringan. Lepas tu terus insaf basuh pinggan asing ikut size sesiap baru masuk sink

Lihat semua komen(41)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

28-5-2024 07:05 AM GMT+8 , Processed in 0.086687 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top