CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Gosip Socmed Lihat artikel

Jijik & Memalukan! Chef Wan Selar Tindakan Lelaki Kahwin Kanak-Kanak 11 Tahun...

3-7-2018 03:46 PM| Diterbitkan: Cari-Amiey| Dilihat: 4106| Komen: 15|Original author: Oleh: Amiey

Description: Chef Wan atau nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail lantang menyelar tindakan lelaki yang mengahwini kanak-kanak perempuan yang berusia 11 tahun.
Chef Wan atau nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail lantang menyelar tindakan lelaki yang mengahwini kanak-kanak perempuan yang berusia 11 tahun. 



Menerusi posting di akaun Instagram miliknya, Chef Wan menyatakan betapa dia tidak dapat menerima segala alasan yang diberikan oleh lelaki tersebut kerana usia isterinya masih terlalu muda.


Nasib isteri-isteri dan anak-anak yang sedia ada pun tidak terbela tapi masih bernafsu untuk berkahwin lagi..



Kanak-kanak tersebut sepatutnya mendapat pendidikan bukannya menjadi suri rumah pada usia yang terlalu muda..



Perbuatan yang berlandaskan nafsu dan tidak menggambarkan peribadi seorang yang dikatakan agamawan..


Malah, kisah ini turut mendapat perhatian media-media antarabangsa sekaligus memalukan negara..


Dalam pada itu, ramai yang turut meluahkan pendapat masing-masing yang rata-rata memang tidak bersetuju dengan tindakan tidak rasional lelaki tersebut. 

Nafsu terpesong, nampak kanak-kanak pun boleh bernafsu...


Masih terlalu muda untuk menggalas tanggungjawab sebagai isteri. Fikiran masih terlalu mentah..



Berita mengenai perkahwinan yang tidak sah di sisi undang-undang tersebut menjadi bualan hangat netizen selepas salah seorang isteri kepada lelaki tersebut berkongsi mengenainya di akaun Facebook miliknya gara-gara kesal dengan perbuatan suaminya. -CARI

Bagus

Marah
1

Terkejut

Sedih
1

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (3 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote nuril86 3-7-2018 03:48 PM
hah... ade yg dalam fb siap mepersetujui org laki ni kawen ngan budak 11tahunnn... ape niiii
Quote prettyuglybabe 3-7-2018 04:12 PM
i sokong semua kecam jantan ni dan mak bapak budak pompuan tu..
Quote myakayina 3-7-2018 04:22 PM
yg sokong tu ntah apa yg dorg fikir dlm kepala otak.. ikut sunnah bab kahwin banyak..bab lain terabai.. belanja pun bini no.2 kata dia bagi tak cukup..kena berniaga pulak bininya tu.. nak kahwin banyak pastikan cukup semuanya..mkn pakai..belanja supaya anak bini tak rasa sakit hati..
aku harap budak 11 tahun ni dipisahkan dari jantan tua ni.. sibuk bagi reason nak menolong..pegilah cari balu or ibu tunggal anak ramai tu kot ye nak menolong sangat..ni pi cari budak yg belum tumbuh bulu pun.. dasar penunggang agama!
Quote itsmeshikin 3-7-2018 04:34 PM
makin pelik pelik manusia zaman skang ni..
Quote sehirkedi 3-7-2018 04:43 PM
Setuju dengan chef wan!
Quote kikuri 3-7-2018 04:44 PM
hello budak 11 tahun sekarang walopon mungkin dah tak main main kejar kejar macam zaman akak dedolu tapi dorang masih lagi budak hokey... yang jantan tua tak sedar diri ni takde rasa apa ke kawen dengan budak umur 11 tahun tah tah baya anak dia je kot... tak kisahlah apa warga negara budak tu umur macam ni masih lagi perlu kesekolah kenal dunia still nak berkawan etc... mak bapak budak pompuan ni pun satu hal senang je jual anak... geli tau budak umur 11 tahun panggil pakcik tua umur 41 tahun ABE...
Quote GigaMom 3-7-2018 05:32 PM

Buat sgt sblm fkir
Jgn ko ceraikan bini muda pula gara2 bocorkn rahsia bodohkau ni
Quote prettyuglybabe 3-7-2018 05:51 PM
GigaMom replied at 3-7-2018 05:32 PM
Buat sgt sblm fkir
Jgn ko ceraikan bini muda pula gara2 bocorkn rahsia bodohkau ni

entah-entah para bini beliau sujud syukur kalau diceraikan jantan ni
Quote Bumbu 3-7-2018 06:10 PM
adakah budak prempuan ni dah dsetubuhi? OMG tak sggup nak bygkn...
Quote EvieWanKenobi 3-7-2018 06:24 PM
kadang2 tak paham ayat Chep Wan ni..
Quote munchkin 3-7-2018 06:33 PM
Hahahha.good one cw. Sial punya jantan besar punya cilaka. Hahhaha good one
Quote awekjepun 3-7-2018 06:44 PM
Mmg jijik ok..dh tua tp bnafsu dgn budak sebaya anak
Quote buragazz 3-7-2018 06:55 PM
Aku pun pelik.. klu kat belah2 sana ada yang kene tinggal laki duduk kandang kambing duduk kandang lembu duduk dalam hutan... takde pulak sapa nak memperisterikan tapi sebuk nak budak umur 11 tahun sanggup tunggu 5 tahun.. kat situ je dah timbul pertikaian niat jantan ni.. pastu kawin kat siam.. lagi la nampak pincang niat jantan ni.. klu dia waras dia tak buat bende ni tapi malangnya dia tak guna kepala yang berotak tapi guna kepala yang tidak berotak which is kepala bawah...
Quote Skuau 3-7-2018 08:28 PM
make 'tahi itik' bnyk sgt kot jate ni???
Quote mjla 3-7-2018 08:58 PM
Nyah punya komen
Hamik kooo

Lihat semua komen(15)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-6-2024 05:39 AM GMT+8 , Processed in 0.051523 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top