CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Nikah Budak 11 Tahun: Suami Tak Nak Berpisah, Sedia Dihukum

3-7-2018 06:11 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 6887| Komen: 50

Description: Lelaki berusia 41 tahun yang menikahi budak perempuan 11 tahun sebagai isteri ketiganya sedia berdepan dengan tindakan undang-undang.
Lelaki berusia 41 tahun yang menikahi budak perempuan 11 tahun sebagai isteri ketiganya sedia berdepan dengan tindakan undang-undang.

Che Mohd Karim Che Hamid sedia memberi kerjasama penuh kepada semua pihak yang menjalankan siasatan berhubung pernikahannya di Sungai Golok, Selatan Thailand.


mStar Online melaporkan, Karim tidak akan berpisah dengan isterinya dan sedia menunggu lima tahun lagi sehingga isterinya berumur 16 tahun untuk tinggal bersama dalam sebuah keluarga,

Sebelum ini Ketua Pendakwa Syarie Kelantan Zaini Sulaiman berkata peraih getah berkenaan boleh didakwa mengikut Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam 2002  atas kesalahan berkahwin tanpa kebenaran Mahkamah Syariah dan tidak mendapat kebenaran isteri untuk berpoligami.

Foto: mStar Online

Kata Karim,  "Saya rasa tidak bersalah kerana saya nikah juga diwakil wali bapa budak perempuan itu dan nikah gantung sehingga lima tahun lagi sebelum boleh tinggal bersama,"

"Pernikahan itu sudah diperjelaskan jurunikah Thailand terbabit supaya jangan tinggal bersama lagi kerana isteri ketiga saya bawah umur."

Walaupun tidak tinggl bersama, Karim berjanji untuk menjaganya dengan baik sama seperti dua lagi isteri dan enam anaknya.

"Walaupun isteri ketiga itu tinggal bersama ibu bapanya dan terpaksa tunggu lima tahun lagi untuk tinggal bersama saya, namun nafkah segala perbelanjaan tetap saya tanggung termasuk juga diberi pendidikan agama." -CARI

8

Bagus
12

Marah
8

Terkejut
7

Sedih
1

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (47 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote samasam90 3-7-2018 06:14 PM
jaga baik2 ye.. jgn pula kau suruh dia jual kuih di masa akan datang..
Quote EvieWanKenobi 3-7-2018 06:16 PM
nak suruh budak tu tunggu 5 tahun lagi?
lagi baik pergi sekolah..
Quote futtbuck 3-7-2018 06:23 PM
duk sebantal lgi 5 taun

tapi webcam lagi 5 jam je
Quote munchkin 3-7-2018 06:26 PM
Pernikahan itu sudah diperjelaskan jurunikah Thailand terbabit supaya jangan tinggal bersama lagi kerana isteri ketiga saya bawah umur."

Jurunikah ni pun bangang. Then buat apa kawin. Kasi jelah duit. Sampai umur dia 16 tahun.

Isteri lain bagi nafkah rm50 seminggu pui
Quote miss_baby 3-7-2018 06:30 PM
nikah gantung kira booking dulu budak tu la..
cantik ke budak tu, x nampak sgt muka dia
Quote shernazz 3-7-2018 06:36 PM
Erm...
Harap nnt xde la.masuk paper dok dlm.kandang bagai sebab laki lari ka apa...
Quote mjla 3-7-2018 06:45 PM
Nikah gantung ni dr segi bahasa je
Nak menoronn anytaim
Jd leh caya ke lobai tu
Quote kucen_miang 3-7-2018 06:52 PM
ko yakin ke hidup 5 tahun lg.harap bdk tu jatuh cinta ngan sebaya or brg kemas ko tak berfungsi..puihhh
Quote kucen_miang 3-7-2018 06:52 PM
ko yakin ke hidup 5 tahun lg.harap bdk tu jatuh cinta ngan sebaya or brg kemas ko tak berfungsi..puihhh
Quote kosukeconan 3-7-2018 06:56 PM
Ada ker istilah nikah gantung dlm islam ni?

5 tahun nak tnggu? Hahahaha yelah tu
Bila kes ni dlupakn 2,3 tahun akan dtg, kompom 'tido sebntal'  dah pok lebai ngn prmpuan underage ni..
Quote azwanaliori 3-7-2018 06:59 PM
Lepas 5 tahun budak tu pun da byk kali tukar2 boypren kawan sekolah xpun geng wechat.

Quote Victorioussss 3-7-2018 07:13 PM
5 tahun lg br bole bjimak sbb umur baru 11 masih kecil nnt koyak teruk tp bj anytime

Inb4 im not pedo
Quote KILL_NANCY 3-7-2018 07:36 PM
Quote amyza 3-7-2018 07:39 PM
Gelii lah. Menantu sebaya makpak budak tu jer. Kaya sangat2 ke laki ni? Anak pun berderet. Tetap salahkan makpak yg b*d*h, nak senang hidup sanggup jual anak.
Quote barfi 3-7-2018 07:50 PM
KILL_NANCY replied at 3-7-2018 07:36 PM


Gelinya hahaha pak lebai Bodo
Quote carly_lah 3-7-2018 07:54 PM
kalau dia jaga baik isteri dia... x de lah isteri dia meroyan kt fb yg dia x bg nafkah etc... dasar penunggang agama... mmg patut la bini2 kau minta cerai...
Quote giyomi 3-7-2018 08:04 PM
euwww pedo halal gamaknya ni...eeee....tlng lar, klu betul nak tolong keluarga ni, tlng lar seikhlasnya, ni smpi taknak lepaskan bdak tu dah kenapa.
Quote kibodwatriuh 3-7-2018 08:06 PM
dia ni berani gebang camni sebab apa tindakan undang-undang yang boleh diambil sebenarnya? kengkonon sayang gila "bini" dia tu sanggup meringkuk. Pgi mamposlah kau, dasar pedo keparat.
Quote otai_g 3-7-2018 08:16 PM
nk slhkn lobai ni je x blh gak. Mak bpk si perempuan yg lbh bslh aku rasa. Tu la akibatnya kalo org x de pelajaran.

Lihat semua komen(50)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-2-2024 06:53 AM GMT+8 , Processed in 0.060437 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top