CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Menjijikkan! Guna Semula Lampin Lama Hasilkan Lampin Baru, Kilang Diserbu

17-3-2017 06:23 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5261| Komen: 37

Description: Sebuah kilang bawah tanah yang terletak di daerah Tancheng, Selatan Shandong di China dikatakan mengitar semula lampin lama untuk menghasilkan lampin yang baru.
Biasanya kita digalakkan melakukan kitar semula untuk tujuan menyelamat bumi daripada ancaman pencemaran, namun kadang-kadang ada pihak yang mengambil kesempatan dan juga melampaui batasan.


Sebuah kilang bawah tanah yang terletak di daerah Tancheng, Selatan Shandong di China dikatakan mengitar semula lampin lama untuk menghasilkan lampin yang baru. 

Memetik laporan Iqilu.com yang memuat naik gambar yang diambil ketika serbuan yang dilakukan oleh pihak berkuasa terhadap kilang tersebut.

Paparan gambar menunjukkan timbunan lampin yang tinggi menggunung di atas lantai kilang itu, kesemuanya bersedia untuk dikitar semula atau pembungkusan.

Tidak menghairankan, kilang tersebut diselubungi bau yang meloyakan. 

Difahamkan kilang tersebut bertindak mengguna semula kapas dalam lampin orang dewasa yang lama untuk menghasilkan lampin baru, kemudian melakukan pembungkusan baru, menampal jenama dan dijual dengan harga yang rendah. 


Kegiatan haram tersebut berjaya didedahkan setelah wartawan menyedari wujudnya jurang harga yang jauh berbeza antara jenama lampin orang dewasa di sana. - CARI

sumber foto:  Iqilu.com 

6

Bagus
7

Marah
9

Terkejut
4

Sedih
6

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (39 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote dinopower 17-3-2017 06:29 PM
eggmazing china
Quote merrissa 17-3-2017 06:40 PM
euwww.....besee laaa negara china....
Quote @pplegreen 17-3-2017 08:24 PM
mesti bau kt kilang tu busuk yg amat
Quote hanisbunny 17-3-2017 08:31 PM
silap2 dh smpi malaysia dh kot
Quote krakrus 17-3-2017 08:32 PM
babi tak babi sepet ni?

Quote mjla 17-3-2017 08:36 PM
Ala kat msia pun sama
Quote CiliPadiSedap 17-3-2017 08:39 PM
hanisbunny replied at 17-3-2017 08:31 PM
silap2 dh smpi malaysia dh kot

dah sampai dah kan.. ada je pampers repacking atau OUM dkt pasaran.. c
Quote fox. 17-3-2017 08:40 PM
heii!! berkuman le ciknek cikki korang nanti. sangat jijik hokay!!!
Quote hanisbunny 17-3-2017 08:47 PM
CiliPadiSedap replied at 17-3-2017 08:39 PM
dah sampai dah kan.. ada je pampers repacking atau OUM dkt pasaran.. c

omgggggg..kesiannya la sape yg beli tu.
Quote jazaa100 17-3-2017 08:49 PM
China ni mcm mcm perangai....
Quote hzln 17-3-2017 09:01 PM
CiliPadiSedap replied at 17-3-2017 08:39 PM
dah sampai dah kan.. ada je pampers repacking atau OUM dkt pasaran.. c

yg acik2 meroyan kena kelentong dgn skim lampin murah2 jual kat media sosial tu hat lampin gini lah kut
acik2 pun satu, tamak melampau, order sampai berkontena sorang2, kunun2 nak buat untung jual kat org lain lak, ujung2 masuk angin keluar asap....
Quote pyropura 17-3-2017 09:07 PM
Tapi PM kita suka china menlen, umno pun memuja muja mureka, bak kata @dezeck, China Prc  HANYA MENIAGA aje... apa salahnya
Quote krakrus 17-3-2017 09:20 PM
jazaa100 replied at 17-3-2017 08:49 PM
China ni mcm mcm perangai....

perangai babi hutan, babi tonyok, babi ngepet. sempurna punya babi. 3 in 1

bahahahaha


Quote CiliPadiSedap 17-3-2017 09:23 PM
hzln replied at 17-3-2017 09:01 PM
yg acik2 meroyan kena kelentong dgn skim lampin murah2 jual kat media sosial tu hat lampin gini la ...

jujurnya akak pernah hapuskan jerawat guna pampers , tp akak percaya mungkin pampers ni kut.. babi punya penjual.. ku sumpah di kau 7 keturunan..
Quote gigahertz 17-3-2017 09:26 PM
CiliPadiSedap replied at 17-3-2017 01:23 PM
jujurnya akak pernah hapuskan jerawat guna pampers , tp akak percaya mungkin pampers ni kut.. babi ...

habis muka kena samak
Quote lostnfaun 17-3-2017 09:27 PM
Hebat pekerja kilang yg sanggup bau pampers tue setiap hari...

Quote CiliPadiSedap 17-3-2017 09:31 PM
bela sekandang  panda last2 projek kt sana tak terjual..

Quote CiliPadiSedap 17-3-2017 09:34 PM

akak xnampak babi se ekor pun .. jadi kategori pampers suci lagi menyucikan.. kalau kaka nampak baru samak..
Quote umbut 17-3-2017 09:37 PM
Konsep china.. Semua tibai, asal untung

Lihat semua komen(37)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 09:38 AM GMT+8 , Processed in 0.054423 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top