CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3559|Reply: 37

Menjijikkan! Guna Semula Lampin Lama Hasilkan Lampin Baru, Kilang Diserbu

[Copy link]
Post time 17-3-2017 06:23 PM | Show all posts |Read mode
Biasanya kita digalakkan melakukan kitar semula untuk tujuan menyelamat bumi daripada ancaman pencemaran, namun kadang-kadang ada pihak yang mengambil kesempatan dan juga melampaui batasan.


Sebuah kilang bawah tanah yang terletak di daerah Tancheng, Selatan Shandong di China dikatakan mengitar semula lampin lama untuk menghasilkan lampin yang baru.


Memetik laporan Iqilu.com yang memuat naik gambar yang diambil ketika serbuan yang dilakukan oleh pihak berkuasa terhadap kilang tersebut.


Paparan gambar menunjukkan timbunan lampin yang tinggi menggunung di atas lantai kilang itu, kesemuanya bersedia untuk dikitar semula atau pembungkusan.


Tidak menghairankan, kilang tersebut diselubungi bau yang meloyakan.


Difahamkan kilang tersebut bertindak mengguna semula kapas dalam lampin orang dewasa yang lama untuk menghasilkan lampin baru, kemudian melakukan pembungkusan baru, menampal jenama dan dijual dengan harga yang rendah.


Kegiatan haram tersebut berjaya didedahkan setelah wartawan menyedari wujudnya jurang harga yang jauh berbeza antara jenama lampin orang dewasa di sana. - CARI

sumber foto: Iqilu.com
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-3-2017 06:29 PM | Show all posts
eggmazing china
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 06:40 PM | Show all posts
euwww.....besee laaa negara china....
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
mesti bau kt kilang tu busuk yg amat
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
silap2 dh smpi malaysia dh kot
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 08:32 PM | Show all posts
babi tak babi sepet ni?

Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 17-3-2017 08:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Ala kat msia pun sama
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 08:39 PM | Show all posts
hanisbunny replied at 17-3-2017 08:31 PM
silap2 dh smpi malaysia dh kot

dah sampai dah kan.. ada je pampers repacking atau OUM dkt pasaran.. c
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-3-2017 08:40 PM | Show all posts
heii!! berkuman le ciknek cikki korang nanti. sangat jijik hokay!!!
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 17-3-2017 08:39 PM
dah sampai dah kan.. ada je pampers repacking atau OUM dkt pasaran.. c

omgggggg..kesiannya la sape yg beli tu.
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 08:49 PM From the mobile phone | Show all posts
China ni mcm mcm perangai....
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 09:01 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 17-3-2017 08:39 PM
dah sampai dah kan.. ada je pampers repacking atau OUM dkt pasaran.. c

yg acik2 meroyan kena kelentong dgn skim lampin murah2 jual kat media sosial tu hat lampin gini lah kut
acik2 pun satu, tamak melampau, order sampai berkontena sorang2, kunun2 nak buat untung jual kat org lain lak, ujung2 masuk angin keluar asap....
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi PM kita suka china menlen, umno pun memuja muja mureka, bak kata @dezeck, China Prc  HANYA MENIAGA aje... apa salahnya
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 09:20 PM | Show all posts
jazaa100 replied at 17-3-2017 08:49 PM
China ni mcm mcm perangai....

perangai babi hutan, babi tonyok, babi ngepet. sempurna punya babi. 3 in 1

bahahahaha


Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 09:23 PM | Show all posts
hzln replied at 17-3-2017 09:01 PM
yg acik2 meroyan kena kelentong dgn skim lampin murah2 jual kat media sosial tu hat lampin gini la ...

jujurnya akak pernah hapuskan jerawat guna pampers , tp akak percaya mungkin pampers ni kut.. babi punya penjual.. ku sumpah di kau 7 keturunan..
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 09:26 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 17-3-2017 01:23 PM
jujurnya akak pernah hapuskan jerawat guna pampers , tp akak percaya mungkin pampers ni kut.. babi ...

habis muka kena samak
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-3-2017 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Hebat pekerja kilang yg sanggup bau pampers tue setiap hari...

Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 09:31 PM | Show all posts
bela sekandang  panda last2 projek kt sana tak terjual..

Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 09:34 PM | Show all posts

akak xnampak babi se ekor pun .. jadi kategori pampers suci lagi menyucikan.. kalau kaka nampak baru samak..
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2017 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Konsep china.. Semua tibai, asal untung
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 01:43 PM GMT+8 , Processed in 0.079933 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list