CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

Insaf Dari Kemalangan, Awi Rafael Mahu Berdakwah Dalam Lagu

18-3-2017 12:39 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 5692| Komen: 20|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Kalau dulu hidupnya dipenuhi dengan kesilapan, kini Awi Rafael sedang berusaha untuk untuk menjadi manusia yang lebih baik.
Kalau dulu hidupnya dipenuhi dengan kesilapan, kini Awi Rafael sedang berusaha untuk untuk menjadi manusia yang lebih baik.

Penyanyi dan penulis lagu dari Singapura ini berkata, insiden kemalangan jalan raya yang dialami pada tahun lalu membuka matanya untuk berubah ke arah kebaikan.


"Saya memang banyak buat silap dalam tingkah-laku dan sikap dengan orang sekeliling sebelum ini tapi saya masih mendapat pelbagai peluang dalam bidang muzik dan diterima dengan baik.

Foto: Hot FM
"Saya juga pernah diuji dengan insiden kemalangan jalan raya tahun lalu namun saya terselamat. Malah saya terus mengecapi pelbagai kejayaan dan peluang lebih besar," katanya kepada mStar Online.

Awi atau nama sebenarnya Muhammad Namawi Ewan bin Gunawan Rafael, 31, bertekad mahu berdakwah menerusi karya muziknya.

"Saya mahu menjadi manusia yang lebih baik berdasarkan rasa dan pemerhatian saya pada persekitaran ini. Intipati lagu yang bermakna adalah keutamaan saya dalam berkarya sekarang," katanya.

Baguslah kalau begitu,sama-sama kita doakan agar Awi sentiasa istiqamah dalam memperbaiki kelemahan diri untuk kebahagiaan di dunia dan akhirat. -CARI
7

Bagus
16

Marah
21

Terkejut
7

Sedih
18

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (90 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote samshik 18-3-2017 01:05 PM
NEXT!!!!
Quote giyomi 18-3-2017 02:13 PM
Hahahahahah...next please. klu nak berdakwah bersihkan badan dan hati, baru insof (konon) dah nak berdakwah.
Quote MyNameIsIris 18-3-2017 03:09 PM
giyomi replied at 18-3-2017 02:13 PM
Hahahahahah...next please. klu nak berdakwah bersihkan badan dan hati, baru insof (konon) dah nak be ...

Kenapa dgn badan dia?
Quote Esmiria 18-3-2017 03:36 PM
bosang gossip gini
Quote katibism 18-3-2017 03:50 PM
MyNameIsIris replied at 18-3-2017 03:09 PM
Kenapa dgn badan dia?

Tattoo sheols ada lg x..ke dah buang sket2.. ?
Quote Yongpallie 18-3-2017 03:53 PM
Dah tak relevan dalam industri. Pegi mereput ko!
Quote Leeanne88 18-3-2017 04:39 PM
katibism replied at 18-3-2017 03:50 PM
Tattoo sheols ada lg x..ke dah buang sket2.. ?

Kalau dah insof bukan tak buang pun takpe ke? Ke sekarang dah ada teknologi baru yang tak menyakitkan? Sorry iols tak tahu
Quote Miming2 18-3-2017 05:23 PM
jgn temporary saja sudah...  
Quote MyNameIsIris 18-3-2017 06:18 PM
katibism replied at 18-3-2017 03:50 PM
Tattoo sheols ada lg x..ke dah buang sket2.. ?

Kalau dah insap tak perlu buang.. menyesal sungguh-sungguh dan bertaubat.

Kalau dia benci sangat dengan tattoo tu, buang lah tapi sendiri mau ingat sakitnya camane dan hodohnya khuen  
Quote MyNameIsIris 18-3-2017 06:19 PM
Leeanne88 replied at 18-3-2017 04:39 PM
Kalau dah insof bukan tak buang pun takpe ke? Ke sekarang dah ada teknologi baru yang tak menyakit ...

Ada kot.. laser. Tapi mahal lah kot.. sedangkan laser buasir pun cecah 5k
Quote awaynepian 18-3-2017 08:03 PM
Nama penuh dia....keindonan sungguh
Quote Sonneblume 19-3-2017 08:31 AM
Tak panas ke berscarf bagai kat leher.. G laser sudah boleh topless mcm mr bean che ta
Quote HS357 19-3-2017 09:00 AM
lagu tak laku,awi rafael cuba tukar angin berdakwah dalam lagu. btw,altimet pon bajet dakwah dlm lagu..last2 nyanyi lagu 'hey mickey'..eh, lagu 'amboi'.
Quote Borak_Ola 19-3-2017 03:12 PM
oh..my godness
Quote giyomi 21-3-2017 07:52 PM

bukan keh badan dia bertatu bagai. tak perlu lah berdakwah bagai klu ilmu belum cukup, silap2 jadi lagu amboi,amboi,amboi khennn.
Quote MyNameIsIris 21-3-2017 08:35 PM
giyomi replied at 21-3-2017 07:52 PM
bukan keh badan dia bertatu bagai. tak perlu lah berdakwah bagai klu ilmu belum cukup, silap2 jadi ...

Tattoo tu kan kisah lama... mana tau ilmu dia lagi tinggi dari kita semua sekarang..
Quote debab76 21-3-2017 09:45 PM
meols tertanya heshe dok cover2 lengan ni. camna nak ambik wudhu time solat jumaat yach?
Quote URUHA 22-3-2017 09:03 AM
Meols pernah dgr ceramah dr seorg ustaz & he said that kita x payah nk tunggu jadi baik utk sampaikan perkara yg baik / dakwah kt org lain. InsyaAllah klw org tu betul2 ikhlas berubah & cari hidayah, org tu pasti akn berubah. Paling x pun kita ambil benda yg baik tu & buang yg buruk.

Kira ok la heshe ada niat utk jd insan yg lbih baik. Kecik / besar, nampak / tak, semua org x pnah lari dr wt silap. Pasal tattoo tu, itu urusan dia dgn Allah. Klw Allah leh ampunkan dosa hambanya x kan la kita yg hamba ni nk berterusan bsangka buruk kt org.

Btw meols bkn karatz heshe tp meols sokong org yg nak berubah ke arah kebaikan
Quote innocentsangat 22-3-2017 09:11 AM
Alhamdulillah. Baguslah nak berubah.

Lihat semua komen(20)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

13-4-2024 07:32 AM GMT+8 , Processed in 0.057457 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top