CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Thi Huong, Siti Aisyah Didakwa Bunuh Warga Korea Utara, 'Kim Chol'

1-3-2017 12:07 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5778| Komen: 35

Description: Dua wanita warga asing, Doan Thi Huong dan Siti Aisyah dihadapkan ke Mahkamah Majistret hari ini atas tuduhan membunuh seorang lelaki warga Korea Utara, Kim Chol.
Dua wanita warga asing, Doan Thi Huong dan Siti Aisyah dihadapkan ke Mahkamah Majistret hari ini atas tuduhan membunuh seorang lelaki warga Korea Utara, Kim Chol.


Thi Huong, warga Vietnam dan Siti Aisyah, warga Indonesia didakwa melakukan perbuatan tersebut bersama-sama empat lagi individu yang masih bebas di Balai Berlepas, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2), kira-kira pukul 9 pagi, 13 Februari lalu.

Kedua-dua mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukan hukuman mati mandatori.

Pertuduhan ke atas mereka dibacakan secara berasingan dalam bahasa Vietnam dan Indonesia.

Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada kedua-dua wanita terbabit.

Turut hadir pada prosiding hari ini ialah wakil daripada kedutaan kedua-dua buah negara.

Mahkamah tidak membenarkan ikat jamin dan menetapkan 13 April untuk sebutan semula sebelum kes dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.- CARI



sumber foto: Berita Harian



26

Bagus
15

Marah
13

Terkejut
13

Sedih
19

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (103 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tensic~ 1-3-2017 12:10 PM
Diorang mmg xde tukar baju ke
Quote aurora273 1-3-2017 12:24 PM
tensic~ replied at 1-3-2017 12:10 PM
Diorang mmg xde tukar baju ke

dok dalam lokap, pakai baju lokap la.. nak pi mahkamah kena pakai baju yg masa dia kena tangkap la
Quote CiliPadiSedap 1-3-2017 12:35 PM
aurora273 replied at 1-3-2017 12:24 PM
dok dalam lokap, pakai baju lokap la.. nak pi mahkamah kena pakai baju yg masa dia kena tangkap la

bergantung pada kes.. kalau kes berat pakai baju kena tangkap.. kalau kes ringan pakai baju banduan..
Quote zorrro_03 1-3-2017 12:38 PM
aurora273 replied at 1-3-2017 12:24 PM
dok dalam lokap, pakai baju lokap la.. nak pi mahkamah kena pakai baju yg masa dia kena tangkap la

Betul ke masuk court kena pakai baju masa ditangkap?  :0
Quote haryatie 1-3-2017 12:49 PM
mcam mana dia org bleh terlibat yer..
berani mati nyaaa..
byk lg keje lain yg bleh dibuat..
apa yg dia org dpt sebelum ni
Quote HangPC2 1-3-2017 12:53 PM
kalau kena tahan selalu disediakan baju lokap...
Quote akusukaq 1-3-2017 12:58 PM
haryatie replied at 1-3-2017 12:49 PM
mcam mana dia org bleh terlibat yer..
berani mati nyaaa..
byk lg keje lain yg bleh dibuat..

padah percaya sgt dgn bf.cikki cikki perasan gelemer jd bintang global
Quote AbukRokok 1-3-2017 01:51 PM
indon xnk buat demo depan kedubes di zakarta?
Quote AbukRokok 1-3-2017 01:52 PM
lama xnmpk trisna
trisna ke tu
Quote Modngengade 1-3-2017 02:09 PM
AbukRokok replied at 1-3-2017 05:52 AM
lama xnmpk trisna
trisna ke tu

tak mungkin dekkk....cikki dlm gbr ni  muka dia agak siap tetapi  @trisnalovezul wajah mcm bulldozer

Quote krustykrab 1-3-2017 02:33 PM
CiliPadiSedap replied at 1-3-2017 12:35 PM
bergantung pada kes.. kalau kes berat pakai baju kena tangkap.. kalau kes ringan pakai baju bandua ...

eh giteww pulak ye....

patutnya yg berat la kena bg uniform

Quote krustykrab 1-3-2017 02:34 PM
Modngengade replied at 1-3-2017 02:09 PM
tak mungkin dekkk....cikki dlm gbr ni  muka dia agak siap tetapi  @trisnalovezul wajah mcm bulldoz ...

hahahhha hakak mod

Quote chiquititamichi 1-3-2017 10:11 PM
Kat mesia ni...selalunye pencacai suruhan yg kene hukum bila kes bunuh2 ni..bos besar cuci tngan...no wonder dorang dah plan nak bunuh dlm melesia ...since dah kaji cr law mesia camne.....
Quote qumbu 1-3-2017 10:19 PM
Kita dengar apa terjadi sebenarnya didalam perbicaraan mahkamah semasa tertuduh membuat pembelaan....samada mereka diupah dan sebagainya...mereka boleh bawa saksi untuk mempertahankan pembelaan mereka...
Quote Lagubestbest 1-3-2017 10:42 PM
Hudud Kim Jong Un!!
Quote shernazz 1-3-2017 10:53 PM
kim chol ni kim.jong nam.ke...
iols bimbo sket kes ni
Quote batu kikir 1-3-2017 11:04 PM
haryatie replied at 1-3-2017 12:49 PM
mcam mana dia org bleh terlibat yer..
berani mati nyaaa..
byk lg keje lain yg bleh dibuat..

RM400 je upah dia.
Memang betul2 telah dilembukan olih rejim Kim Jong Un gila.

Quote ChildrenOfBodom 1-3-2017 11:06 PM
kim jong un is young, reckless and ruthless... umoq  muda lagi, baru 33...

dlm politik ni umoq 40-50an tu pon dikira masih mentah lg. .dia umoq 27 dah dapat sebuah negara...

paham2 la BBNU, darah panas.. sembang kencang, tak guna otak...kena provoke sikit terus nk habaq dia kuat..tembak nuke...malang sungguh nasib rakyat dpt pemimpin terencat.
  

Quote sssf83 1-3-2017 11:38 PM
Ohmy ohmy.. drama

Lihat semua komen(35)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

3-3-2024 08:18 AM GMT+8 , Processed in 0.189761 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top