CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Video Nyanyian Merdu Abang Bomba Jadi Tular, Rupa-rupanya Anak Saleem

1-3-2017 10:58 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 34953| Komen: 77|Original author: Oleh : Hafiz BZ

Description: Sekali dengar suara abang Bomba ini, saling tak tumpah macam suara..

Foto Ihsan - Facebook Nursyafiq Farhain



Sekali dengar suara abang Bomba ini, saling tak tumpah macam suara penyanyi lagenda tanahair iaitu Saleem kumpulan Iklim.

Mendendangkan lagu berjudul "Mimpi Yang Pulang" nyanyian asal Saleem Iklim, video Nursyafiq Farhain pantas menjadi tular di media sosial gara-gara suara emas yang dimilikinya itu.

Lihat video dibawah ini :

Loading FB Post...


Beberapa video lain nyanyian jejaka kelahiran Kampung Chalok, Setiu, Terengganu ini pernah menjadi tular namun nyanyiannya di aplikasi Smule kali ini telah menarik lebih ramai penonton untuk mengenali lebih dekat siapakah pemilik suara persis Saleem ini.

Setelah diselidiki, rupa-rupanya Nursyafiq Farhain adalah anak kepada penyanyi Saleem dan kini bertugas di Balai Bomba dan Penyelamat di Johor Bahru. Patutlah suara macam Saleem, ya lah mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi kan!


Sudahlah kacak, suara pula sedap memang cukup pakej lah kalau nak jadi artis. Siapa setuju jika Nursyafiq Farhain terjun ke bidang nyanyian?

Pada pandangan penulis, memang molek sangatlah jika abang Bomba ini serlahkan bakat terpendam yang ada padanya. Sayang pula jika dibiarkan bakatnya terpendam begitu sahaja kerana tak ramai rakyat Malaysia mempunyai suara emas serak basah mirip ayahnya, Saleem Iklim. - CARI


Video terdahulu :




53

Bagus
24

Marah
17

Terkejut
10

Sedih
40

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (161 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote krustykrab 1-3-2017 11:02 AM
hensem tak serupa langsung apaknya
Quote siputsedut 1-3-2017 11:04 AM
Menjadi anak saleem ni ye.. xyah la jd retis.. byk cabaran jd retis ni..silap langkah jd mcm bapak dia... kerja dh tetap jd abang bomba tu.. pahala pon byk tlg org...
Quote susukambingbest 1-3-2017 11:05 AM
wah hensem jg anknya yg pkai uniform tu je la
Quote tayam 1-3-2017 11:26 AM
hensem gak...
Quote rocksteady 1-3-2017 11:29 AM


ni pulak siapa. adik saleem ke. dia punya dengung... kalah saleem

[youtube]k8bMpwuscFU[/youtube]

[youtube]X1u17vgl1mA[/youtube]



Quote prettyuglybabe 1-3-2017 11:31 AM
omakgaddddd... cairnya tengok lelaki beruniform kemas segak gitu..
Quote Kak.Nah.Bosan 1-3-2017 11:38 AM
kendu jugak..  bergetar2 biji mutiara korsoni akak tengok muka dia






Quote grouper 1-3-2017 11:42 AM
Jadi bomba mmg betul2 hero..
Quote sikatkutu 1-3-2017 11:48 AM

ni akaun smule dia. memang sedap suara dia

https://www.smule.com/NursyafiqFarhain








Quote esbatu 1-3-2017 12:12 PM
abam bomba i lap u ke?
Quote aqissa 1-3-2017 12:15 PM
Sedap suaranya....
Quote pukulrata 1-3-2017 12:58 PM
so skrg jadi bomba ke jadi artis ?
Quote helicornia 1-3-2017 12:59 PM
menjadi anak dia ni..tahniah pd mak yg didik anak ni wpun tanpa suami hensem lak tu
Quote sueburn 1-3-2017 01:14 PM
Helok sgt la anaknye.. rembes la jgk gitew
Jgn jadi mcm apaknye dah la..
Quote cutieslilies 1-3-2017 01:50 PM
Xyah laa jd retis..kang ikut sama cam apaknya...
Quote ctsueraya 1-3-2017 02:56 PM
siputsedut replied at 1-3-2017 11:04 AM
Menjadi anak saleem ni ye.. xyah la jd retis.. byk cabaran jd retis ni..silap langkah jd mcm bapak d ...

tengok muka heols terus teringat cite I LOVE U ABAM BOMBA
motif???
walhal tak layan pun cite tuh selama ni
Quote ctsueraya 1-3-2017 02:56 PM
Edited by ctsueraya at 1-3-2017 03:22 PM

deleted................................double post

Quote tobobon 1-3-2017 03:38 PM
i nak calling2 ratu rembes forum cari @Bedah.Cun  untuk merembeskan rembesan sheolsss


Quote Bedah.Cun 1-3-2017 03:42 PM
Divva mencemarrr duli, yanggg! Uwaaaahhhhhhh, kau takde bideo tak pakai baju ke, yang? Makk mohonnnn  uhhh ahhhh! Chupss!

Lihat semua komen(77)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 10:32 PM GMT+8 , Processed in 0.395250 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top