CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Isu Kek Tanpa Pensijilan Halal, Tindakan McDonald's Dipuji JAKIM

4-1-2017 05:32 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4511| Komen: 24

Description: Ketua Pengarahnya Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Tan Sri Datuk Othman Mustapha memuji dasar McDonald’s yang hanya membenarkan kek hari jadi diperakui halal dibawa masuk ke restoran mereka.

Minggu lalu, McDonald's mengesahkan ia melaksanakan satu polisi yang melarang pelanggannya daripada membawa kek tanpa pensijilan halal ke premisnya, dan menjelaskan bahawa ia bagi memenuhi keperluan yang ditetapkan Jakim.


Susulan itu, hari ini langkah McDonald's Malaysia tersebut memperoleh pujian daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Memetik laporan mstar, Ketua Pengarah Jakim, Tan Sri Othman Mustapha berkata, usaha itu mencerminkan komitmen rangkaian restoran makanan segera itu dalam memastikan status halal terpelihara.

"Polisi itu bukan sesuatu yang baharu kerana banyak pengusaha makanan telah mengamalkan "polisi makanan luar tidak dibenarkan" yang menjadi kebiasaan di kalangan rakyat Malaysia."

Tambah beliau, bagi mana-mana pihak khususnya pengusaha makanan yang tidak pasti mengenai isu berkaitan dengan status halal di restoran dinasihatkan untuk merujuk dengan pihak berkuasa yang berkaitan.- CARI


sumber foto: https://lh3.googleusercontent.com




19

Bagus
15

Marah
26

Terkejut
19

Sedih
14

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (111 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote CrowneGlory 4-1-2017 04:02 PM
Akak pun kasi mcD thumbs up.... Maka menggelupur la pemakan2 babis sekelian
Quote deezeck 4-1-2017 04:09 PM
semua muslim memuji Mc D

cuma cina DAPigs je yang cuba boikot secara bodoh

sedangkan kuasa beli melayu jauh lebih besar
mengatasi cina
Quote jazaa100 4-1-2017 04:15 PM
Elok pun mc d buat mcm tu....

Klu di biarkn...memula dorang bawak kek...pastu bawak pau ...pastu bawak bak kut teh le pulak....

Masa tu baru nk larang, rasa dah lambat dahhh....
Quote deezeck 4-1-2017 04:18 PM
Muslim : 1

Mc D : 1

DAPigs : 0
Quote pyropura 4-1-2017 04:23 PM
deezeck replied at 4-1-2017 04:09 PM
semua muslim memuji Mc D

cuma cina DAPigs je yang cuba boikot secara bodoh


Kejap kata kuasa beli Muslim tinggi,
Kejap kata cina conquer ekonomi,

Ana banyak fening kapala lah, mana satu butul ini?    
Quote jazaa100 4-1-2017 04:29 PM
pyropura replied at 4-1-2017 04:23 PM
Kejap kata kuasa beli Muslim tinggi,
Kejap kata cina conquer ekonomi,


Aah.....kekdg aku pun pening....bercelaru dibuatnya...

Tak pe..abaikn je la...anggap je lah ada kecelaruan identiti gitu....

Quote pooh~key 4-1-2017 04:30 PM
Akak sebagai anti god ni pun setuju mekdi buat macam ni. Biar menggelupur peniaga bumiputra kecil-kecilan yang tak mampu suap jakim untuk dapatkan sijil halal. MUAHAHAHAHAHAHA! (Gelak malaikat)
Quote deezeck 4-1-2017 04:30 PM
stupid malay mail portal and stupid tt who used it as a source
Quote v(T.T)v 4-1-2017 04:35 PM
Tak boleh tak halal kat Mcd, tapi







Macam perasan suchi nak tunjuk alim, macam orang lain tak tau.
Quote M5 4-1-2017 04:49 PM
Parasit memuji mangsa
Quote pyropura 4-1-2017 04:50 PM
jazaa100 replied at 4-1-2017 04:29 PM
Aah.....kekdg aku pun pening....bercelaru dibuatnya...

Tak pe..abaikn je la...anggap je lah ada ...

Dia tengok angin kot, macam  dulu kata semua cina sama, la ni cina menlen dan jinjang beza pulak ...  
Quote deezeck 4-1-2017 04:51 PM
M5 replied at 4-1-2017 04:49 PM
Parasit memuji mangsa

all indian almost like that
Quote deezeck 4-1-2017 04:53 PM
jazaa100 replied at 4-1-2017 04:29 PM
Aah.....kekdg aku pun pening....bercelaru dibuatnya...

Tak pe..abaikn je la...anggap je lah ada ...

kuasa beli based pada jumlah volume, individu manusia melayu ramai

pegangan ekuiti cina memang besar, tapi banyak mana cina
yang boleh kunjung Mc D hari2 dengan jumlahnya hanya 20% rakyat malaysia


Quote zorrro_03 5-1-2017 03:56 PM
CrowneGlory replied at 4-1-2017 04:02 PM
Akak pun kasi mcD thumbs up.... Maka menggelupur la pemakan2 babis sekelian

ni lah model bisnes yang baik.  tahu nak hormat orang di tempat orang..  bukan buat keras kepala menonong mcm babi gila babi....  



Quote v(T.T)v 5-1-2017 04:01 PM
MCd milik yahudi,  mmg patut dipuji.
Quote bihun_goreng 5-1-2017 04:06 PM
terus mekdi halal.kalau x dulu makan mekdi sama makan daging dan minum darah org palestine.syukur kehadratnya.
Quote -electrifying- 6-1-2017 09:55 AM
Waa MCD dipujiii
Quote MasturaHassan 21-1-2017 04:25 PM
Melayu oh melayu
Quote memeque8 15-7-2017 10:26 AM
mari kita boikot mcd dan.kfc kerana hnya benarkan kek halal dibawa masuk..

lim chi bai
penjual babi pasar jinjang
Taman Jinjang Utara

Lihat semua komen(24)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-7-2024 11:20 PM GMT+8 , Processed in 0.063088 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top