CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Cecair Vape, Biskut, Kek Berperisa Ganja

10-12-2015 10:32 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5429| Komen: 9

Description: Sindiket pengedaran dadah yang ditumpaskan Pasukan Taktikal Khas Perisikan Narkotik (STING) Bukit Aman Isnin lalu, didapati memasarkan cecair vape, biskut dan kek yang mengandungi ganja menerusi laman ...


sumber foto: http://www.utusan.com.my/



Sindiket pengedaran dadah yang ditumpaskan Pasukan Taktikal Khas Perisikan Narkotik (STING) Bukit Aman Isnin lalu, didapati memasarkan cecair vape, biskut dan kek yang mengandungi ganja menerusi laman sosial.


Pendedahan itu dinyatakan oleh Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman semalam. 


Sindiket tersebut yang dipercayai didalangi sepasang suami isteri akan berinteraksi dengan pelanggan mereka melalui Facebook dan Instagram sebelum penghantaran dilakukan.


Tegas Datuk Seri Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff, media sosial seperti Facebook kini didapati menjadi salah satu saluran untuk menjalankan aktiviti menjual dan membeli dadah kepada pelanggan tetap.



“Mereka didapati memproses barang terlarang itu dengan memasukkan kira-kira dua atau tiga titik cecair ganja ke dalam botol cecair vape berkapasiti 15 mililiter (ml) sebelum dijual dengan harga RM80 sebotol."


“Bagi biskut atau kek ganja pula akan dimasukkan ke dalam balang-balang kecil sebelum dijual dengan harga RM100 sebotol,” 


- CARI Infonet


berita selanjutnya : utusan.com.my/

29

Bagus
21

Marah
23

Terkejut
19

Sedih
21

Lawak
19

Bosan

Friends Rank (132 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote applemy 10-12-2015 10:45 AM
AI kalau makan kek green tea mesti feeling makan space cake gitu
Quote bluehedgehog 10-12-2015 10:49 AM
woi polis, jangan pitenah bisnes melayu tau
Quote DaisyD 10-12-2015 11:11 AM
tersenyum riang abang dan akak itu
Quote izabellemylia 10-12-2015 11:17 AM
gumbiranya mereka2 itteww...
Quote kisahkeaku 10-12-2015 11:29 AM
fuyooo keles idea ko nak..terigt cite nasi lemak yg sambalnyer sedap nak mampos tp bdk2 bljr kat tmpt akak speku dia letak ganja dlm sambal dia...sbb tu lps mkn nasi lemak dia ngantok dan mantong semacam jer..

bijak meleis skrg..inovasi dan kreatif!!!
Quote octavianus_83 10-12-2015 12:45 PM
sudah2 le nak jatuh kan vape..  ramai je kat luar sana yg isap dadah, isap ganja..  pi tangkap penagih dan pengedar dadah tuh.. tak habis2 dgn vape.. mcm vape paling bahaya sekali....  mkn gula ,garam terlebih  pun bahaya gak..  ntah pe2 le kerajaan nih.. selagi tujuan diorg tak dicapai selagi tuh gigih menghalang..
Quote azimodin 10-12-2015 01:44 PM
octavianus_83 replied at 10-12-2015 04:45 AM
sudah2 le nak jatuh kan vape..  ramai je kat luar sana yg isap dadah, isap ganja..  pi tangkap penag ...

Cakap pasal gula ni, kan dulu masa nak mansuh subsidi abang Jibby dah guna alasan bahaya diabetes...  sbb tu cari lubang lain a.k.a vape
Quote perang_candu 10-12-2015 02:44 PM
kedai kek dan biskut pulak akan diharamkan lepas ni?
Quote Simunggu 10-12-2015 02:59 PM
patut lah sisha hari tu maju...rupa rupa sama mcm vape...

Lihat semua komen(9)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 05:35 PM GMT+8 , Processed in 0.083023 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top