CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Ganggu Penguatkuasa MBSA, Suami Isteri Dipenjara 14 Hari

25-11-2016 03:55 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 18045| Komen: 362

Description: Sepasang suami isteri dijatuhi hukuman penjara 14 hari oleh Mahkamah Sesyen Shah Alam setelah didapati bersalah mengunakan kekerasan dengan niat menakutkan anggota penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah A ...

Sepasang suami isteri dijatuhi hukuman penjara 14 hari oleh Mahkamah Sesyen Shah Alam setelah didapati bersalah mengunakan kekerasan dengan niat menakutkan anggota penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).


Memetik laporan Astro Awani, Majistret, P. Sarulatha menetapkan hukuman berkenan termasuk denda sebanyak RM3,000 seorang selepas kedua-dua tertuduh masing-masing Lor Ka Hoo, 35 dan Tan Sit Fun, 30, mengaku bersalah selepas pertuduhan dibacakan terhadap mereka. 

Kedua-dua tertuduh didakwa telah menggunakan kekerasan jenayah terhadap Nurul Ain Isa, 23, yang ketika kejadian sedang melakukan kewajipannya.

Perbuatan kedua-dua tertuduh berniat menakutkan penjawat awam itu salah dan dari segi undang-undang ia merupakan satu kesalahan di bawah akta Seksyen 353 Kanun Keseksaan. 

Sebelumnya, kisah kedua pasangan ini menjadi viral selepas didapati bertindak biadap terhadap seorang penguatkuasa MBSA wanita. - CARI


sumber foto: Oriental Daily News

6

Bagus
13

Marah
5

Terkejut
17

Sedih
22

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (70 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kumerah 25-11-2016 02:05 AM








Quote kumerah 25-11-2016 02:07 AM
#Perkasa #JamalPakTongkol #RaniKulup tolong cari Cina Babi nie, bg dia tau langit tinggi ka rendah...



PROTON SAGA FLX WARNA PERAK
YU CHIAN CHIAN
750204-05-5162
LOT 1945 TMN MINANG PORT DICKSON NEGERI SEMBILAN

Quote kumerah 25-11-2016 02:10 AM





Quote kornea 25-11-2016 02:15 AM
Ummah sepet kalo dengan perempuan cukup berani. Dasar spesies hello kitty. Bapok
Quote FanTasyCreaTioN 25-11-2016 02:26 AM
sampai gtu sekali menghalang hanya kerana nak sekeping gambar

jahat giler

Quote kumerah 25-11-2016 02:30 AM
Kalau melayu buat , samseng la , melayu pukimak la , melayu bangsat la , tuka agama la , anak haram makan duit rasuah la salah umno la, melayu barwah tumpang sekaki ngutuk melayu,

kalau org lain buat . Xsemua org bangsa tu mcm ni . Xsemua org bangsa tu mcm tu. jangan komen rasis la, bukan semua kaum mcm ni.

kebabian tujuh petala langit tujuh keturunan aku sumpah barwah barwah tongsan ni semua.

Quote kumerah 25-11-2016 02:35 AM
nak harap dap perthan maruah pompuan melayu?? neraka kim salam
nak harap pkr perthan maruah pompuan melayu?? neraka kim salam

nak harap khalid samad maki cina ni sial.?? tunggu neraka turun snow la..



Quote deezeck 25-11-2016 02:37 AM
memang tersangat kurang ajar!

menyirap darah tengok penguatkuasa, penjawat awam , wanita pulak lagi, diperlekehkan sedemikian rupa

kalo ada dekat2 situ, memang dah makan penerajang dan penumbuk dah dua ekor khinzir sial berwajah macam manusia tu
pastikan keparat dua ekor tu merengkok dalam penjara.. bedebah betul
Quote otai_g 25-11-2016 02:41 AM
Ini ah beng sdh silap bsr. Kalo x pecah kepala x tau lah. Gmbr sudah viral ma. Msia bkn bnyk bsr. Skjp saja blh cr ma. Nant itu kubur x ada tanda tau.
Quote kumerah 25-11-2016 02:42 AM
aku tunggu khalid samad jerit cam anjing cina sial cina sial cina sial kat cina sial ni.
kalau teresa kok kau boleh jadi wira sableng hero melayu terakhir jerit yb sial yb sial menteri sial nak pertahan maruah perempuan sebab hal kecik surname kok, takkan cina sial ni sentuh perempuan melayu kau diam tak menyalak.



Quote kumerah 25-11-2016 02:45 AM
deezeck replied at 25-11-2016 02:37 AM
memang tersangat kurang ajar!

menyirap darah tengok penguatkuasa, penjawat awam , wanita pulak la ...

baca komen fb fb, ramai komen menyirap, kaum tu pulak komen cover jangan rasis, jangan rasis .


satu komen nakharammm

Kalau hati panas pun..
Xpaya pun sebut bangsa cina..bukan dia seorang saja cina..ramai lagi di luar....
Cuba kalau melayu disebut "Melayu babi" mesti kurang syok dengar kan...so x paya lah nak libat kan bangsa...

Ni bukan main lagi ...cina babi la..potong la..ape lh..





Quote munchkin 25-11-2016 02:47 AM


Aku harap jantan betina ni kena kaw kaw punya tindakan. Sudah viral maklumat.
Quote cmf_acura 25-11-2016 02:48 AM
apa komen puak2 libral...kita tgok rasis ker tak..
Quote kimsa-ra 25-11-2016 02:49 AM
lelaki ni mmg biadap tp perlu ke tt racist
perangai tdk mngira bangsa
Quote black.hitam 25-11-2016 03:00 AM
https://www.facebook.com/Mykmu/videos/1278502735544967/


gampang            
Quote kumerah 25-11-2016 03:03 AM
kimsa-ra replied at 25-11-2016 02:49 AM
lelaki ni mmg biadap tp perlu ke tt racist
perangai tdk mngira bangsa

berulang ulang kali dah jadi kes gini, tiap kali makin teruk, dulu maki maki, kemudian campak2 duit, sekarang pegang pegang pulak sondol2 badan.
naik lemak dah

Quote Kak_Beyonce 25-11-2016 03:15 AM
mls nk komen pnjg atau makian..
dh viral benda2 alah mcm ni..
pandai2 la org atasan buat kerja!
xkan msih lg berdiam..dunia siber ni jnis bila dh nmpk org yg salah tu kene tangkap atau kena hukuman baru puas hati dan lega
Quote kornea 25-11-2016 03:26 AM
Edited by kornea at 26-11-2016 04:15 PM
kumerah replied at 25-11-2016 02:00 AM
betul betul biadap ini sial celaka nakharammmm



Mamat minang pun bacul gak. Cemana dapat butiran suspek ? Orang awam tangkap pegang ke ?
Quote kornea 25-11-2016 03:27 AM
Lepas dia keluar lokap nanti pun kalo aku terjumpa awas itu bapok

Lihat semua komen(362)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 01:29 PM GMT+8 , Processed in 0.220183 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top