CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Pengerusi Bank Rakyat, Tan Sri Abdul Aziz Zainal Ditahan SPRM

30-8-2016 02:41 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 21607| Komen: 40

Description: Setelah dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu, Datuk Dzulkifli Ahmad bertindak tegas dan giat dalam usaha membenteras gejala rasuah, terbaru Peng ...
Oleh : TS LOO


sumber foto: http://www.ismaweb.net/



Setelah dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu, Datuk Dzulkifli Ahmad bertindak tegas dan giat dalam usaha membenteras gejala rasuah, terbaru Pengerusi Bank turut tidak dapat dielakkan.

Menurut akhbar The Star, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan Pengerusi Bank Rakyat, Jeneral (Bersara) Tan Sri Abdul Aziz Zainal untuk bantu siasatan berhubung projek penerbitan buku tentang ahli politik yang ternama yang membabitkan jumlah nilai RM15 juta.

Isnin lalu, SPRM mengesahkan Tan Sri Abdul Aziz telah dipanggil hadir ke pejabat SPRM untuk disoal-siasat, sekaligus ditahan pada pukul 1.15pm serta membeku wang simpanannya yang bernilai kira-kira RM1 juta di akaun banknya.


Sebelum ini,  berhubung kes tersebut, SPRM telah pun menahan dua orang pegawai bank berkenaan termasuk pengarah urusannya iaitu Datuk Mustafha Abd Razak.

"Tan Sri Abdul Aziz disyaki membayar RM15 juta kepada sebuah syarikat penerbitan yang berhubung kait dengan Datuk Mustafha, tetapi buku berkenaan sehingga hari ini tidak diterbitkan.

Pihak berkuasa telah menjalankan penahanan ke atas Datuk Mustafha Abd Razak pada 25 Ogos lalu, atas dakwaan rasuah melibatkan tender pertukaran sistem bank dan penerbitan buku mengenai tokoh pemimpin negara.- CARI




sumber info: mstar
19

Bagus
12

Marah
18

Terkejut
9

Sedih
4

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (72 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote lurve82 30-8-2016 12:09 PM
hahahha...tgu bedah cun komen...kalu aku...xberdetak kot...
Quote nanie 30-8-2016 12:22 PM
tak berdetak..ahhhhhh
Quote syadq 30-8-2016 12:23 PM
Kalau berita cimbeng baru iols berdetak ahh ahh
Quote kentel 30-8-2016 12:24 PM
bkn da ade smlm ke?

http://mforum.cari.com.my/forum. ... ead&tid=1014322
Quote Themilo 30-8-2016 12:51 PM
Bukan setakat jam, mutiara khorsani akak turut bergetar apabila melihat wajah kakitangan SPRM yang kendu itteeww sis..
Quote ultra78 30-8-2016 12:52 PM
babyface aje
Quote AbukRokok 30-8-2016 12:53 PM
biografi madey?
Quote dizzzek 30-8-2016 12:53 PM
dulu:


sekarang:
Quote dizzzek 30-8-2016 12:55 PM
Edited by dizzzek at 30-8-2016 12:58 PM


tapi deposit anda tak dijamin PIDM
Bank Rakyat and Bank Persatuan are not members of PIDM so deposits at this institution are not protected under this scheme.
Quote diizzzek 30-8-2016 12:57 PM

pengerusi kami amanah. cekap dan amanah

Quote rosasa 30-8-2016 01:18 PM
jambu sangat dik, bergetar pun idok
Quote lostnfaun 30-8-2016 01:24 PM
Aikk... bonus untung bank rakyat pun tak ckup lagi ?
Quote kentel 30-8-2016 01:59 PM
Themilo replied at 30-8-2016 12:51 PM
Bukan setakat jam, mutiara khorsani akak turut bergetar apabila melihat wajah kakitangan SPRM yang k ...

birah nya ngko dekkk
Quote mokcikKSKB 30-8-2016 02:01 PM
xanderz replied at 30-8-2016 11:48 AM
Putrajaya: Pengerusi bank tempatan bergelar Tan Sri ditahan reman selama tujuh hari bermula ha ...

Kalau betul bsalah pon anak branak dia sedap dh jd orka..umuq pun dah lanjut silap2 masuk jel sekejap terus mampos.mcm x berbaloi je dgn kesengsaraan yg dia dah buat kat sapa2 yg berhak ke atas duit tu. Ada baiknya puak ni di hukum bunuh je...mcm pengedar dadah.
Quote lurve82 30-8-2016 02:05 PM
dorg ni mkn rasuah xpe...jgn mkn babi gitu..padahal rasuah=mkn babi...
Quote ultra78 30-8-2016 02:10 PM
Kalau kamu tu orang kebanyakan dan dihadapkan ke mahkamah kerana dituduh mencuri milo di pasaraya tu rasanya boleh lagi la tutup muka sebab tak ada siapa kenal kamu.

Kalau dah kamu tu dah ada gelaran Datuk atau Tan Sri tu tak payahlah tutup muka bagai. Bodo sangat nampak. Buat muka confident sudahlah.
Quote dodolgemok 30-8-2016 02:17 PM
Jam di dinding terus  berdetak ahhh dup dap dup dap dup dap
Quote lkick2113 30-8-2016 02:27 PM
dodolgemok replied at 30-8-2016 02:17 PM
Jam di dinding terus  berdetak ahhh dup dap dup dap dup dap

berdetak ye totok, lepasni diharap SPRM tangkap MO1


pfffffffffffffftttttttttttt
Quote dodolgemok 30-8-2016 02:33 PM
lkick2113 replied at 30-8-2016 02:27 PM
berdetak ye totok, lepasni diharap SPRM tangkap MO1



Ye tangkap lah MO1 @kemaruk  

Lihat semua komen(40)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-9-2022 10:34 PM GMT+8 , Processed in 0.167663 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top