CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 5977|Reply: 40

[Jenayah] Pengerusi bank ditahan pegawai SPRM, berdetak kah tidak jam di dinding anda?

[Copy link]
Post time 30-8-2016 11:48 AM | Show all posts |Read mode



Putrajaya: Pengerusi bank tempatan bergelar Tan Sri ditahan reman selama tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes rasuah dan salah guna kuasa membabitkan nilai RM15 juta. Perintah tahanan reman itu dikeluarkan Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahman di Mahkamah Majistret Putrajaya, hari ini.

Tan Sri berusia 65 tahun itu ditahan reman bagi membantu siasatan berhubung penerbitan buku biografi seorang pemimpin negara membabitkan nilai RM15 juta. Beliau ditahan di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tengah hari semalam ketika hadir memberi keterangan berkenaan kes berkenaan.

Tan Sri berkenaan adalah individu ketujuh ditahan reman berkaitan kes berkenaan. Sementara itu, Mahkamah Majistret sama turut membebaskan empat individu lain yang disiasat berkaitan kes sama iaitu seorang pengarah urusan bergelar Datuk; bekas pegawai bank berkenaan dan dua pemilik syarikat penerbitan buku.

Keempat-empat mereka ditahan reman selama lima hari sejak Jumaat lalu bagi membantu kes sama. Jurucakap SPRM yang ditemui berkata, mereka dibebaskan hari ini selepas pihaknya melengkapkan siasatan ke atas mereka.

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-8-2016 12:09 PM | Show all posts
hahahha...tgu bedah cun komen...kalu aku...xberdetak kot...
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:22 PM | Show all posts
tak berdetak..ahhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau berita cimbeng baru iols berdetak ahh ahh
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:24 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan setakat jam, mutiara khorsani akak turut bergetar apabila melihat wajah kakitangan SPRM yang kendu itteeww sis..
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:52 PM | Show all posts
babyface aje
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
biografi madey?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-8-2016 12:53 PM | Show all posts
dulu:


sekarang:
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:55 PM | Show all posts
Edited by dizzzek at 30-8-2016 12:58 PM


tapi deposit anda tak dijamin PIDM
Bank Rakyat and Bank Persatuan are not members of PIDM so deposits at this institution are not protected under this scheme.
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 12:57 PM | Show all posts

pengerusi kami amanah. cekap dan amanah

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 01:18 PM | Show all posts
jambu sangat dik, bergetar pun idok
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Aikk... bonus untung bank rakyat pun tak ckup lagi ?
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 01:59 PM | Show all posts
Themilo replied at 30-8-2016 12:51 PM
Bukan setakat jam, mutiara khorsani akak turut bergetar apabila melihat wajah kakitangan SPRM yang k ...

birah nya ngko dekkk
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
xanderz replied at 30-8-2016 11:48 AM
Putrajaya: Pengerusi bank tempatan bergelar Tan Sri ditahan reman selama tujuh hari bermula ha ...

Kalau betul bsalah pon anak branak dia sedap dh jd orka..umuq pun dah lanjut silap2 masuk jel sekejap terus mampos.mcm x berbaloi je dgn kesengsaraan yg dia dah buat kat sapa2 yg berhak ke atas duit tu. Ada baiknya puak ni di hukum bunuh je...mcm pengedar dadah.
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 02:05 PM | Show all posts
dorg ni mkn rasuah xpe...jgn mkn babi gitu..padahal rasuah=mkn babi...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-8-2016 02:10 PM | Show all posts
Kalau kamu tu orang kebanyakan dan dihadapkan ke mahkamah kerana dituduh mencuri milo di pasaraya tu rasanya boleh lagi la tutup muka sebab tak ada siapa kenal kamu.

Kalau dah kamu tu dah ada gelaran Datuk atau Tan Sri tu tak payahlah tutup muka bagai. Bodo sangat nampak. Buat muka confident sudahlah.
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 02:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Jam di dinding terus  berdetak ahhh dup dap dup dap dup dap
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 02:27 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 30-8-2016 02:17 PM
Jam di dinding terus  berdetak ahhh dup dap dup dap dup dap

berdetak ye totok, lepasni diharap SPRM tangkap MO1


pfffffffffffffftttttttttttt
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2016 02:33 PM From the mobile phone | Show all posts
lkick2113 replied at 30-8-2016 02:27 PM
berdetak ye totok, lepasni diharap SPRM tangkap MO1



Ye tangkap lah MO1 @kemaruk  

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-12-2022 03:13 PM GMT+8 , Processed in 0.221716 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list