CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Makmal Dadah Geng 36 Diserbu STING PDRM

4-8-2016 09:44 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 16828| Komen: 63

Description: Sindiket pemprosesan dadah ketamin pertama terbesar di Malaysia..

Oleh : Dean BZ


Sindiket pemprosesan dadah ketamin pertama terbesar di Malaysia yang dipercayai didalangi Geng 36 dan 21 di Ulu Tiram, Johor Bahru, Johor berjaya ditumpaskan oleh pihak polis hari ini.


Dalam serbuan kira-kira pukul 5 pagi itu, Pasukan Khas Taktikal dan Perisikan Narkotik (Sting) Bukit Aman turut merampas sejumlah 269 kilogram dadah jenis ketamin yang dianggarkan berjumlah RM16 juta.


Menurut sumber, pihak polis menahan sebanyak 23 individu berusia lingkungan 30 hingga 50 tahun termasuk empat lelaki warga tempatan yang dipercayai ahli kumpulan Geng 36.


Kata sumber, 19 suspek yang lain adalah lelaki warga India yang didatangkan khas ke negara ini untuk memproses dadah dan ada di antara mereka berperanan sebagai ‘ahli kimia.’


Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim, berkata siasatan awal polis mendapati semua 10 suspek yang ditahan termasuk seorang warga asing dalam beberapa serbuan di sekitar negeri ini, adalah anggota kongsi gelap berkenaan. Katanya, polis turut merampas pelbagai jenis dadah, sepucuk pistol jenis Glock dan tujuh butir peluru 9MM daripada kumpulan terbabit. 


Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar turut mengucapkan syabas atas kejayaan Sting menerusi laman Twitter rasmi miliknya - CARI


STING PDRM



Sumber - Bernama

27

Bagus
24

Marah
21

Terkejut
18

Sedih
27

Lawak
20

Bosan

Friends Rank (137 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Syd 4-8-2016 08:19 AM
Edited by Syd at 4-8-2016 08:21 AM









motip abam @GhostWalking tak bukak tered pasal Chemist warga India ini?




Quote GhostWalking 4-8-2016 08:27 AM
Syd replied at 4-8-2016 12:19 AM
motip abam @GhostWalking tak bukak tered pasal Chemist warga India ini?

Sebab ni dalam negara ninnn
Quote Syd 4-8-2016 08:28 AM
GhostWalking replied at 4-8-2016 08:27 AM
Sebab ni dalam negara ninnn

amboi amboi amboi

sejak bila pulak fefeeling Haliza Hashim

nak cover berita luar negara jahh?
Quote GhostWalking 4-8-2016 08:31 AM
Syd replied at 4-8-2016 12:28 AM
amboi amboi amboi

sejak bila pulak fefeeling Haliza Hashim

Heheheheheheh sesekali internasssional


Besar jugak makmal tu.mesti kaya gila ownernya
Quote Syd 4-8-2016 08:39 AM
GhostWalking replied at 4-8-2016 08:31 AM
Heheheheheheh sesekali internasssional

memang macam kilang sungguh kan?

memula tengok, ingat kilang sos
Quote dinopower 4-8-2016 08:50 AM
Syd replied at 4-8-2016 08:39 AM
memang macam kilang sungguh kan?

memula tengok, ingat kilang sos

hbis permit operasi ni seme sapa yg kasi.... klau takde org dlm tak sah
Quote Syd 4-8-2016 08:52 AM
dinopower replied at 4-8-2016 08:50 AM
hbis permit operasi ni seme sapa yg kasi.... klau takde org dlm tak sah

luar harus macam tempat sampah sarap.

sekali dalam ada kilang bagai kan?
Quote dinopower 4-8-2016 08:54 AM
Syd replied at 4-8-2016 08:52 AM
luar harus macam tempat sampah sarap.

sekali dalam ada kilang bagai kan?

dulu kan kecoh psl kilang dvd haram... gituh gak kekdahnya....
ade la pelindung bagai..... cuma skrg ni... maybe org atas dah byk bunyi.... mcm isu imigresen seme tu.....
isu pndtg haram.... pdhl menda dah terang2....... korup...
Quote dizzzzek 4-8-2016 08:56 AM
Quote dizzzzek 4-8-2016 08:56 AM
Quote Syd 4-8-2016 08:59 AM


Quote kentel 4-8-2016 09:16 AM

bling bling gitu....persis nigga
Quote Syd 4-8-2016 09:22 AM
kentel replied at 4-8-2016 09:16 AM
bling bling gitu....persis nigga

emas berat tuhh.

dapat kat muka, mmg padu laaa

kalau jual pung, padu gak hasil nya
Quote kentel 4-8-2016 09:24 AM
Syd replied at 4-8-2016 09:22 AM
emas berat tuhh.

dapat kat muka, mmg padu laaa

persis @MissNigga
Quote Syd 4-8-2016 09:35 AM

Power tuhh

setiap negeri ada wakil.

ala-ala ketua Union gituhh
Quote callance 4-8-2016 10:04 AM
kentel replied at 4-8-2016 09:16 AM
bling bling gitu....persis nigga

yg berkulit gelap mmg suka bling bling. contoh burung gagak..
Quote kentel 4-8-2016 10:45 AM
callance replied at 4-8-2016 10:04 AM
yg berkulit gelap mmg suka bling bling. contoh burung gagak..

sbb tu suka benda cerah
Quote bluehedgehog 4-8-2016 11:00 AM
kentel replied at 4-8-2016 10:45 AM
sbb tu suka benda cerah

eh
jangan menghina
pakai bling-bling atau yang cerah pada jari hanyalah untuk elak daripada termakan jari sendiri tau, contohnya waktu pegang coklat
Quote bluehedgehog 4-8-2016 11:00 AM
callance replied at 4-8-2016 10:04 AM
yg berkulit gelap mmg suka bling bling. contoh burung gagak..

eh
jangan menghina
pakai bling-bling atau yang cerah pada jari hanyalah untuk elak daripada termakan jari sendiri tau, contohnya waktu pegang coklat

Lihat semua komen(63)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT


Artikel Terpanas Minggu ini

ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-2-2023 12:46 AM GMT+8 , Processed in 0.086519 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top