CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Olimpik 2016: 4 Sukan Pilihan Jadi Sasaran Pingat Emas Negara Kita!

5-8-2016 09:41 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6510| Komen: 22

Description: Empat sukan pilihan iaitu memanah, badminton, berbasikal dan menyelam menjadi fokus utama buat negara kita untuk mencapai impian emas dalam Sukan Olimpik yang sebenarnya telah bermula hari ini.
Oleh : TS LOO



sumber foto: mstar


Esok hari Sabtu tepat 7 pagi waktu Malaysia bakal berlangsung majlis pembukaan temasya sukan yang terbesar di dunia iaitu Sukan Olimpik Rio de Janerio 2016.

Empat sukan pilihan menjadi fokus utama buat negara kita untuk mencapai impian emas dalam Sukan Olimpik yang sebenarnya telah bermula hari ini.

Antara empat sukan di mana Malaysia mempunyai peluang yang baik untuk berjaya adalah memanah, badminton, berbasikal dan menyelam.

Bagaimana pun harapan terbaik masih terletak pada badminton yang merupakan sukan gemilang bagi Malaysia.

Bagi pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei, ia adalah peluang terakhir beliau untuk mendapatkan emas Olimpik pertamanya.


Beliau merupakan pemenang pingat perak dua kali iaitu ketika di Beijing 2008 dan London 2012.

Chong Wei mengakui beliau bercita-cita untuk membawa pulang emas pada Rio 2016.

Beliau akan menjadi pembawa bendera Malaysia dalam majlis perasmian hari ini waktu tempatan Rio de Janerio. 

Sama-sama kita memberi sokongan padu dan mendoakan kejayaan buat semua atlit negara kita yang berjuang salam temasya terbesar di dunia ini.- CARI



2

Bagus
18

Marah
21

Terkejut
6

Sedih
13

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (66 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote rosa_canina 5-8-2016 10:04 AM
semoga berjaya semua atlet malaysia
Quote oppol 5-8-2016 10:20 AM
Semoga emas dari chong wei.
Chong wei!Chong wei!Chong wei!!
Quote Loloq89 5-8-2016 11:43 AM
angkt berat mana?

boleh emas jugak tu
Quote Jajabeans 5-8-2016 12:39 PM
go go atlet malaysia

tak sabar nak tgk olimpik
Quote misscendol 5-8-2016 01:38 PM
malaysia boleh!!!!
Quote missinpiece 5-8-2016 02:55 PM
Go Malaysia boleh !
Quote 513172 5-8-2016 03:14 PM
hopefully DLCW dpt emas then bole bersara dgn bangga
Quote -electrifying- 5-8-2016 04:46 PM
513172 replied at 5-8-2016 03:14 PM
hopefully DLCW dpt emas then bole bersara dgn bangga

Dia bersara sapa lah dapat gantikan dia ya. Tenggelam lah sukan badminton mlysia...
Quote Artemesiaa 5-8-2016 05:31 PM
Semoga berjaya dan tak cepat patah semangat dengan bermacam2 masaalah dan kekurangan di Rio sekarang ni dengarnya.  
Quote ohnoLia 5-8-2016 10:27 PM
Esok sabtu pukul berapa opening tu?
Quote shi_jewel 5-8-2016 11:19 PM
Sukan menyelam?
Quote oppol 5-8-2016 11:35 PM
shi_jewel replied at 5-8-2016 11:19 PM
Sukan menyelam?

Acara baru kot..
Quote shi_jewel 5-8-2016 11:38 PM
oppol replied at 5-8-2016 11:35 PM
Acara baru kot..

Mnyelam di bermuda triangle kot...sape x hilang kira pmenang
Quote mbhcsf 6-8-2016 06:30 AM
selamat maju jaya untuk semua


Quote mbhcsf 6-8-2016 06:32 AM
http://www.bbc.co.uk/sport/live/olympics/36706107
Quote oppol 6-8-2016 12:37 PM
shi_jewel replied at 5-8-2016 11:38 PM
Mnyelam di bermuda triangle kot...sape x hilang kira pmenang

Entah siapa yang wakil negara kita dalam sukan menyelam tu?..
Quote amirezu 7-8-2016 12:21 AM
Semoga kali ni DLCW dapat bawak balik pingat emas olimpik. Tengok pada prestasi sekarang ni ada harapan.
Quote Teh_90 7-8-2016 05:22 PM
oppol replied at 5-8-2016 10:20 AM
Semoga emas dari chong wei.
Chong wei!Chong wei!Chong wei!!

saya nak tunggu berita..LCW ke final je..pastu baru nak mimpi tentang emas..
Quote oppol 7-8-2016 08:38 PM
Teh_90 replied at 7-8-2016 05:22 PM
saya nak tunggu berita..LCW ke final je..pastu baru nak mimpi tentang emas..

Saya taklah berharap sangat emas dari kontinjen negara kita tapi keinginan melihat mereka mendapat emas tetap ada.taulah mentaliti atlit negara kita macamana.

Lihat semua komen(22)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-7-2024 05:31 PM GMT+8 , Processed in 0.058163 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top