CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Laporan Awal Nahas Helikopter AS350: Akibat Keadaan Cuaca Teruk

17-6-2016 10:34 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5077| Komen: 10

Description: Laporan awal menunjukan punca utama kejadian nahas adalah disebabkan keadaan cuaca yang amat teruk ketika itu. Tetapi, Kementerian pengangkutan menegaskan, sekiranya mendapati terdapat bukti yang lain ...
Oleh : TS LOO



sumber foto: http://www.ismaweb.net/


Semalam, Kementerian pengangkutan telah mengumumkan laporan awal nahas helikopter AS350 di Batang Lupar, Sarawak pada 5 Mei lalu. 

Laporan awal menunjukan punca utama kejadian nahas adalah disebabkan keadaan cuaca yang amat teruk ketika itu.

Tetapi, Kementerian pengangkutan menegaskan, sekiranya mendapati terdapat bukti yang lain, pembetulan akan dibuat dari masa ke semasa.

Berdasarkan laporan siasatan mendapati, juruterbang terbabit merupakan seorang yang berpengalaman dan mempunyai lesen sah untuk penerbangan. 

Di samping itu, menurut laporan kesihatan juga, ketika itu juruterbang tersebut mempunyai waktu rehat yang cukup sebelum insiden serta mengenal pasti keadaan persekitaran berhubung kawasan nahas.


Menurut laporan, tiada panggilan kecemasan dibuat oleh juruterbang dan juga tiada isyarat kecemasan diterima dari helikopter.  

Pada 5hb Mei lalu, helipkoter terbabit yang membawa 6 orang penumpang terhempas dalam perjalanan dari Betong menghala ke Kuching ketika berlangsungnya kempen Pilihanraya Negeri Sarawak yang lalu.- CARI Infonet




sumber info: www.themalaymailonline.com
5

Bagus
2

Marah
5

Terkejut
9

Sedih
5

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (37 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote puterikhaleeda 17-6-2016 10:38 AM
aku rasa overloaded...
Quote Loloq89 17-6-2016 11:11 AM

nape?

sbb nmpk sihat2 ke sume?
Quote PongKang 17-6-2016 11:46 AM
mcm kes tan sri yahya dlu kipas heli tu patah kan? pastu org dgr heli tu meletop kt udara
Quote wana89 17-6-2016 11:55 AM
Yang ni memang ada nampak kena petir masa tu kan.. Dah takdir..banyak2 heli yang tu yang kena
Quote wana89 17-6-2016 11:58 AM
PongKang replied at 17-6-2016 11:46 AM
mcm kes tan sri yahya dlu kipas heli tu patah kan? pastu org dgr heli tu meletop kt udara

Tan sri yahya bukan more konspirasi gitew??
Bukan sebab cuaca sangat kan.. Mati la ada yg suruh wana pergi satu tempat tu percaya konspirasi bagai ni  

Quote sipendiam 17-6-2016 12:00 PM
wana89 replied at 17-6-2016 11:58 AM
Tan sri yahya bukan more konspirasi gitew??
Bukan sebab cuaca sangat kan.. Mati la ada yg suru ...




Quote PongKang 17-6-2016 01:56 PM
wana89 replied at 17-6-2016 11:58 AM
Tan sri yahya bukan more konspirasi gitew??
Bukan sebab cuaca sangat kan.. Mati la ada yg suru ...

haha.. pegi batu caves la tu!  
Quote zorrro_03 17-6-2016 02:21 PM


Laporan rasmi telah keluar. overload kalu tak selesailah kes ni...  ke hang nak jadi salah sorang ahli penyiasat?
Quote -electrifying- 17-6-2016 02:41 PM
sudah takdir... tp nampak mcm xde apa2 yg boleh dikaitkan dgn konspirasi
Quote mdhelmi 17-6-2016 02:46 PM
nape takde diberitahu bahawa heli tu telah diselenggara dgn baik?

Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-6-2024 08:45 PM GMT+8 , Processed in 0.060022 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top