CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Burung Unta Yang Berlari Di Lebuhraya Persekutuan Sudah Balik Rumah!

17-6-2016 09:41 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 10970| Komen: 76

Description: Seekor burung unta yang mencuri perhatian orang ramai di laman sosial, selepas ditemui berlari di Lebuh Raya Persekutuan, Kuala Lumpur kemarin, telah ditangkap dan dibawa balik ke ladang di Semenyih.

Oleh : TS LOO



Memetik laporan Malaysiakini, seekor burung unta yang mencuri perhatian orang ramai di laman sosial, selepas ditemui berlari di Lebuh Raya Persekutuan, Kuala Lumpur kelmarin, telah ditangkap dan dibawa balik ke ladang di Semenyih.

Menurut seorang saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Dr Rathimalar, binatang itu melompat dari kenderaan ketika melalui depan Universiti Malaya.

Ia bagaimanapun kemudian berlari ke arah lebuh raya kira-kira jam 3 petang.

“Kami cuba hadang dengan kereta kerana tidak mahu langgar dan pemiliknya pusing beberapa kali mencarinya.” 


"Burung unta itu akhirnya berjaya ditangkap sekitar jam 4.15 petang."

Difahamkan, burung unta tersebut bernama Peekaboo yang merupakan binatang ternakan ladang Ostrich Wonderland and Showfarm dan kini berusia 6 bulan.- CARI Infonet



Loading FB Video...
sumber : Facebook Jeff Sandhu



sumber : http://www.malaysiakini.com/
15

Bagus
12

Marah
12

Terkejut
16

Sedih
20

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (87 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mbhcsf 16-6-2016 04:29 PM
menjejaki si camar  jingga - sepupu yg jauh kot ...

hmm...avian trending sekarang ni
Quote tunaluna 16-6-2016 04:33 PM
Too cute
Quote mesmerize 16-6-2016 04:36 PM
astaga terlepas dari lori penternak ostrich mana ni
kesian dia mesti ketakutan
nasib baik la pemandu belakang bertimbangrasa tak cucuk dekat2 n pasang lampu high beam
Quote Samm_BM 16-6-2016 04:38 PM
Mungkin ada orang menunggang burung unta ke tempat kerja sebab nak jimat petrol.
Quote prettyuglybabe 16-6-2016 04:56 PM
tak rasa kelakar tapi rasa kesian kat dia..
mesti dia takut gila tu..
macam mana la boleh terlepas..
Quote Missfadh 16-6-2016 04:58 PM
Eh pandai pula masuk highway. Terlepas dari mana lah tu agaknya.
Quote paz 16-6-2016 05:14 PM
Alamak kesian nya dia... pasti panic gila dia.
Quote shara154 16-6-2016 05:45 PM
Dah ada org selamatkan ke belum?
Kesiannya
Quote kelapaparut 16-6-2016 05:49 PM
Keciannye comel2 gitu blari dgn kaki runcingnya tgh2 highway
Quote phonon 16-6-2016 05:50 PM
mungkin burung unta nih dalam perjalanan ke zoo negara .... nak cari anak angkatnya si kungfu panda
Quote talia 16-6-2016 05:52 PM
Harap dia selamat
Quote pearl.silver 16-6-2016 05:55 PM
Penah nmpk anjing berlari tgh jln utama 3 lane..tgh2 kereta yg meluncur laju..sian gila..agak2 dia kejar kereta tuan dia la..
Quote Esmiria 16-6-2016 06:10 PM
phonon replied at 16-6-2016 05:50 PM
mungkin burung unta nih dalam perjalanan ke zoo negara .... nak cari anak angkatnya si kungfu panda  ...

lawok arhh ka ni.lol
Quote Artemesiaa 16-6-2016 06:10 PM
Nak kena sembelih buat rendang le raya ni tu
Quote CrowneGlory 16-6-2016 07:25 PM
Ada maklumat terkini? Adakah bebird dah sampai ke cheras...x pun kajang atau seremban
Quote kemaruk 16-6-2016 07:40 PM
Sian buruh untah
Quote makneng 16-6-2016 07:53 PM
Mak x rasa ni kelakar..berita terbaru katanya dah dpt diselamatkan.
Quote lurve82 16-6-2016 07:56 PM
burung sape la terlepas ni...
Quote insulin 16-6-2016 07:57 PM
Run baby run....

Comel je ko berlari ye. Jangan ko pi pijak bumbung kereta manusia sudah le.

Lihat semua komen(76)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 08:07 PM GMT+8 , Processed in 0.201543 second(s), 65 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top