CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Anak Kambing Berwajah Bayi Akan 'Dikebumi' Cara Manusia

28-4-2016 11:50 AM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 37914| Komen: 288

Description: Anak kambing itu berbeza kerana tidak mempunyai tali pusat seperti kambing lain yang baharu dilahirkan
Oleh Izzah Abbasy

Kecoh apabila anak kambing yang dilahirkan baru-baru ini di Kota Tinggi yang dikatakan menyerupai seorang bayi.

Tempoh kira-kira dua minggu hingga sebulan diperlukan untuk memuktamadkan siasatan ke atas bangkai seekor anak kambing tersebut.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani Johor Ismail Mohamed berkata, hanya selepas siasatan, mereka akan dapat mengetahui dengan lebih lanjut mengenai penemuan ganjil itu.


Beliau berkata arahan telah diberikan kepada Jabatan Perkhidmatan Veterinar Kota Tinggi untuk menyerahkan bangkai anak kambing itu ke makmal Jabatan Perkhidmatan Veterinar negeri untuk ujian dijalankan.

Beliau berkata, kajian akan dilakukan ke atas bangkai itu untuk mengetahui sebab di sebalik haiwan itu lahir dengan beberapa ciri manusia.

"Ini termasuk menyiasat kemungkinan bahawa ibu kambing itu telah ‘dicabuli’ oleh manusia," katanya.

Anak kambing itu berbeza kerana tidak mempunyai tali pusat seperti kambing lain yang baharu dilahirkan.

Ibrahim berkata anak kambing itu sudah mati ketika ditemui dan dipercayai dipijak dan ditanduk oleh ibunya.

"Anak kambing tersebut akan diuruskan seperti manusia namun tidak disembahyangkan. Ibunya akan disembelih dan ditanam serta dagingnya tidak boleh dimakan," kata seorang Ustaz memberi pencerahan. - CARI Infonet

63

Bagus
41

Marah
23

Terkejut
38

Sedih
15

Lawak
22

Bosan

Friends Rank (202 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ketum 27-4-2016 03:45 PM
Check dna
Quote dino 27-4-2016 03:47 PM
sahih lava ubi kayu punya

cc @kucen_miang @pyropura @MissNigga @chazey @namirulmukminin
Quote lipans 27-4-2016 03:49 PM
cam mustahil je sperma manusia boleh senyawa ngan telur kambing.
Quote rosasa 27-4-2016 03:49 PM
eh...devaju pulak...ada dlm fikiran akak sebelum ni
Quote dino 27-4-2016 03:50 PM
rosasa replied at 27-4-2016 03:49 PM
eh...devaju pulak...ada dlm fikiran akak sebelum ni

akak terpikir lava ubi kayu ka?
Quote kecimpret 27-4-2016 03:52 PM
makin kelako ummah JDT ni



Quote whatsup33 27-4-2016 03:52 PM
bole ke human nyer sperma senyawa dgn animal? saya buta science biology huhu...
Quote lavamars 27-4-2016 03:53 PM
bongok betul si sutun pink makan hasil kangkang bini ni..

bini dia jual dia pi tala kambing pulak...








Quote JENABREJAM89 27-4-2016 03:54 PM
Memang xblh bayangkan kalau
Quote dino 27-4-2016 03:55 PM
whatsup33 replied at 27-4-2016 03:52 PM
bole ke human nyer sperma senyawa dgn animal? saya buta science biology huhu...

mcm pilem island of dr moreau



pilim zaman skolah ni....
Quote dino 27-4-2016 03:55 PM
JENABREJAM89 replied at 27-4-2016 03:54 PM
Memang xblh bayangkan kalau

mmg susah nak bygkan manusia main ngan kambing.... apa lg ubi kayu
Quote mepusepuluh 27-4-2016 03:56 PM
dino replied at 27-4-2016 03:55 PM
mcm pilem island of dr moreau

emangnya enak ya kamu berhubungan seks dengan kambing?

Quote mak_wa95 27-4-2016 03:56 PM
manusia semakin mental..
Quote katowjo 27-4-2016 03:58 PM
mohon jabatan agama syariah police pantau semua kandang2 kambing dimalaysia..adakan serbuan khalwat demi islam takbirrrr

sesiapa ada nampak manusia berdua duaan dengan kambing harap telipon dan lapor kepada pihak lobai berkuasa..
Quote kecimpret 27-4-2016 03:59 PM
dino replied at 27-4-2016 03:55 PM
mcm pilem island of dr moreau

ikut sains mmg impossible





gomen johor fail biologi
Quote ra5101 27-4-2016 04:00 PM
mesti kambing tu seksi sangat

Quote JENABREJAM89 27-4-2016 04:01 PM
dino replied at 27-4-2016 03:55 PM
mmg susah nak bygkan manusia main ngan kambing.... apa lg ubi kayu

sempat lagi abam dino nihh
Quote JENABREJAM89 27-4-2016 04:02 PM
ra5101 replied at 27-4-2016 04:00 PM
mesti kambing tu seksi sangat

kalau dah cik kambeng gini .... patutlah pun .... kikikikiki ....
Quote jejaka00 27-4-2016 04:04 PM
manusia ngan beruk? penah ada kes tak??

Lihat semua komen(288)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 09:00 AM GMT+8 , Processed in 0.160234 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top