CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

8 Ekor Ular Tedung Buat Sarang Depan Rumah

26-4-2016 11:17 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 19239| Komen: 96

Description: Disebabkan tak mahu perkara tak diingini berlaku, saya perlahan-lahan menghampiri kawasan itu. ...


oleh Fyruz Hanna

SABAK BERNAM: 8 ekor ular menjadikan halaman rumah seorang pemuda sebagai sarang untuk mengeram telurnya di Kampung Pasir Panjang.

Keadaaan tersebut menjadi kecoh dan menggemparkan kerana ia merupakan kejadian yang pertama kali berlaku dikampung tersebut.

Ramai yang mengandaikan kemunculan ular tersebut kerana keadaan cuaca yang panas.

Menceritakan detik kejadian, Mohd. Fadhli Mohd. Ansar, 33, dia mula tidak senang hati selepas terjumpa kulit ular yang berselerak di kawasan longgokan kelapa dihalaman rumahnya.



“Saya agak risau, lantas saya maklumkan kepada ibu saya. 


Ibu kemudian mengarahkan saya membakar longgokan sabut kelapa itu dengan segera.

“Disebabkan tak mahu perkara tak diingini berlaku, saya perlahan-lahan menghampiri kawasan itu. 


Namun, alangkah terkejutnya saya bila ternampak kepala seekor ular tedung hitam yang seolah-olah mahu menyerang saya, nasib baik saya dapat menyelamatkan diri,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Pasir Panjang di sini semalam. -CARI Infonet.


baca selanjutnya: kosmo 
18

Bagus
2

Marah
4

Terkejut
8

Sedih
13

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (57 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tongkatwaran75 26-4-2016 06:35 AM


Anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia menggeledah longgokan sabut kelapa sebelum menemui lapan ekor ular yang bersarang di halaman sebuah rumah di Kampung Pasir Panjang, Sabak Bernam semalam

p/s JPAM gak susah2 kena wat keje...
Quote JENABREJAM89 26-4-2016 06:47 AM
Sampai 8 ekor sekali ... Kalau boleh bersihkan lah tmpat tu ... padang sekolah yang luas xde semak pun ular boleh masuk nikan plak tmpt semak mcm gituu ...
Quote batmana 26-4-2016 06:50 AM
Ni rumah ka kwsn buang sampah?
Quote dodolgemok 26-4-2016 06:53 AM
Gila apa dah nampak kulit ular bersepah2 gigih lgi nak dtg dekat. Panggil je la bomba xpayah tunjuk hero sgat. Kena patutk bertubi2 baru tau langit tinggi rendah
Quote budakshinchan 26-4-2016 06:55 AM
sbb tu org skrg suka dok rumah flat ker.. umah teres ker.. kondo ker.. pasal senang.. x yah sesusah nk besihkan..

tp shin lebih prefer umah ada halaman camni.. kadang dah besihkan camne.. still ada je binatang ni dpt port dia..
Quote sukacactus 26-4-2016 06:57 AM
Apasal sabut kelapa biar sepah gitu je
Kalau simpan lama2 bleh jd apa
Quote awaynepian 26-4-2016 07:01 AM
Rasanya dia ni meniaga kelapa parut kot..mmg ular suka tpt malap gelap suram...tambah ada sabut kelapa yg leh halang penglihatan org...dlm pokok pandan pun dia leh buat sarang
Quote catalina 26-4-2016 07:06 AM
Dia simpan sabut tu utk raya nanti

Senang nak bakar lemang n buat kuih bahulu
Quote Simunggu 26-4-2016 07:10 AM
tongkatwaran75 replied at 26-4-2016 06:35 AM
Anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia menggeledah longgokan sabut kelapa sebelum menemui lapa ...

patutlah...bodoh piang ....cuba lah kumpul sabut kelapa tu...bakar kah...bagi bersih tempat tu sikit...
Quote EvieWanKenobi 26-4-2016 07:15 AM
hazab dapat jiran macam ni..
Quote sabbath_shalom 26-4-2016 07:19 AM
catalina posted on 26-4-2016 07:06 AM
Dia simpan sabut tu utk raya nanti

Senang nak bakar lemang n buat kuih bahulu

Sabuttu patut boleh jual ke kilang sabut...mungkin dia nk kumpul byk2.

Xsesuai utk bakar lemang
Quote blackwidowbae 26-4-2016 07:30 AM
dodolgemok replied at 26-4-2016 06:53 AM
Gila apa dah nampak kulit ular bersepah2 gigih lgi nak dtg dekat. Panggil je la bomba xpayah tunjuk  ...

Kannnnn

betoi tuuu~

so makcik tak perlu berkata kata bagi pihak ulo ler dalam thread inni~

sekian, terima kasihh!!~
Quote hijrah8 26-4-2016 07:39 AM
sabbath_shalom replied at 26-4-2016 07:19 AM
Sabuttu patut boleh jual ke kilang sabut...mungkin dia nk kumpul byk2.

Xsesuai utk bakar lemang

Wakil sabak bernam dtg menyembah
Quote Mr_Beruk 26-4-2016 07:43 AM
Gempar satu kampong pasal ulor jer..
Quote lostnfaun 26-4-2016 07:43 AM
Kampung mmg stail mcm tue sampah buang atau longgok jer kt blkg atau tepi rumah..
Quote shahx 26-4-2016 07:44 AM
benda mcm ni pon masuk surat khabar?
Quote DeMax 26-4-2016 07:50 AM
Wow!!!! Halaman rumah sungguh mesra sampah..tahniah to umah Jawa
Quote mbhcsf 26-4-2016 07:51 AM
Edited by mbhcsf at 26-4-2016 07:55 AM

Wow,      bukan sekadar kunjungan muhibbah ye, camping terus ni
Baguslah panggil pertahanan
Awam
Quote red_cattleya 26-4-2016 07:54 AM
meriahnya sampai 8 ekor..boleh tgkap buat asam pedas buat mkn2 ajak jiran2

Lihat semua komen(96)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-6-2024 05:34 PM GMT+8 , Processed in 0.060740 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top