CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Salakan Anjing Peliharaan Selamatkan Suami Isteri Dari Ular Tedung Selar

29-4-2017 10:06 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 7138| Komen: 39

Description: Sepasang suami isteri pemilik kedai buah terselamat dari ancaman ular tedung selar hasil bunyi salakan anjing peliharaan mereka pada kira-kira pukul 7 malam kelmarin.
Sepasang suami isteri pemilik kedai buah terselamat dari ancaman ular tedung selar hasil bunyi salakan anjing peliharaan mereka pada kira-kira pukul 7 malam kelmarin.


Ular berbisa tersebut dikatakan sembunyi di bawah rak buah kedai mereka yang terletak di kampung Melayu, Arang Batu di Selangor.

Memetik laporan Bernama, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Batu Arang Yazli Yahya berkata pasangan suami isteri berusia 50-an itu berasa hairan apabila anjing peliharaan mereka membuat bising luar biasa, justerun mereka menjalankan pemeriksaan. 

"Setelah mereka memeriksa kawasan rak buah itu, mereka tergamam apabila menemui seekor ular tedung selar yang besar dan berukuran sepanjang 13 kaki (4 meter)."

Tambah Yazli pasukan bomba berjaya menangkap haiwan reptilia berbisa berkenaan dengan menggunakan alat penjerut ular dalam masa kurang dari tiga minit.

Ular yang dipercayai datang dari hutan simpan yang berdekatan itu kemudian dibawa ke Balai Bomba dan Penyelamat Batu Arang sebelum dilepaskan ke Hutan Simpan Batu Arang yang terletak jauh dari kawasan perumahan.


Seramai tujuh anggota bersama sebuah jentera dikerahkan ke lokasi sebaik menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu.- CARI

sumber : FMT


3

Bagus
11

Marah
10

Terkejut
6

Sedih
5

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (40 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ronapink 29-4-2017 10:36 AM
anjing berjasa
Quote MsIda 29-4-2017 11:05 AM
ronapink replied at 29-4-2017 10:36 AM
anjing berjasa

Very very true...
Quote Madel 29-4-2017 11:07 AM
Kalau boleh bela anjing, lama dah aku bela..anjing lebih berguna dari kucing..terutam kucing akupemalassssss tahap supersaiyaaa..kepala angin pulak tu..dtg gesel2 kalau aku tak layan, ujung2 aku yg kena cakar:
Quote jue10 29-4-2017 11:11 AM
Smlm kt area Rmh aku bru ada kes ular msuk. Bini Org tu kena patuk. Huhu tkt. Hujan kn skg. Ular cri tmpt berlindung.
Quote arasham 29-4-2017 11:13 AM
Madel replied at 29-4-2017 11:07 AM
Kalau boleh bela anjing, lama dah aku bela..anjing lebih berguna dari kucing..terutam kucing aku:lol ...

Kata org bela anjing kita jadi tuan, bela kucing, kucing jadi tuan haha..
Quote emelia1509 29-4-2017 11:15 AM
Good job cikki dog...Nasib la jumpa..
Quote manjalara_01 29-4-2017 12:37 PM
Madel replied at 29-4-2017 11:07 AM
Kalau boleh bela anjing, lama dah aku bela..anjing lebih berguna dari kucing..terutam kucing aku:lol ...

kucing = diva
tp cat pandai tangkap tikus....kira berjasa jgk tu




Quote pyropura 29-4-2017 01:25 PM
Buat apa lah dilepaskan balik ulau yg takde pekdah tu... tongong hanat :
Quote Manjahati 29-4-2017 01:29 PM
nasib baik dpt jumpa ular tu.... Klu x mau kena patuk couple tu
Quote sueburn 29-4-2017 02:36 PM
arasham replied at 29-4-2017 11:13 AM
Kata org bela anjing kita jadi tuan, bela kucing, kucing jadi tuan haha..

Ini sgt btul.. nasib la tak bleh nak bela hanjeng, klu tak memang takde can la kucen-kucen iols ni nak bermaharajalela     
Quote sueburn 29-4-2017 02:38 PM
manjalara_01 replied at 29-4-2017 12:37 PM
kucing = diva
tp cat pandai tangkap tikus....kira berjasa jgk tu

Takde maknenye pandai tangkap tikus.. kucen-kucen iols harapkan gemok gedempol je.. nampak tikus depan mata pun takde perasaan langsung..
Quote pinkypetal 29-4-2017 02:38 PM
Madel replied at 29-4-2017 03:07 AM
Kalau boleh bela anjing, lama dah aku bela..anjing lebih berguna dari kucing..terutam kucing aku:lol ...

Comel je cerita you. I paham sebab i pon ada kucing.

Diva divana sangat kan? Dia tahu tuan kemain sayang kat dia.

Tu yang merasakan diri diva no. 1


Quote dody_farid 29-4-2017 03:08 PM
pyropura replied at 29-4-2017 01:25 PM
Buat apa lah dilepaskan balik ulau yg takde pekdah tu... tongong hanat :


Kalau jumpa ular dengan indon ketuk indon dulu
Quote TuntungReturn 29-4-2017 03:15 PM
nnti la aku nk buat kebun. nk bela anjing sekor bgk jga kebun
Quote wana89 29-4-2017 03:20 PM
Madel replied at 29-4-2017 11:07 AM
Kalau boleh bela anjing, lama dah aku bela..anjing lebih berguna dari kucing..terutam kucing aku:lol ...

Sapa kata xboleh bela anjing?? Setahu wana Boleh bela anjing atas beberapa sebab.. Tapi bukan as pet macam kucing la.. utk sayang2 la
Quote manjalara_01 29-4-2017 03:35 PM
sueburn replied at 29-4-2017 02:38 PM
Takde maknenye pandai tangkap tikus.. kucen-kucen iols harapkan gemok gedempol je.. nampak tikus d ...


ingatkan u nak kata cat u takut tikus tadi
Quote Madel 29-4-2017 04:35 PM
wana89 replied at 29-4-2017 03:20 PM
Sapa kata xboleh bela anjing?? Setahu wana Boleh bela anjing atas beberapa sebab.. Tapi bukan as p ...

Memang la boleh bela anjing..bela utk tujuan keselamatan or jaga tanaman..itu semua org tau   
Tapi yg aku ckp ni nak dibela as pet utk dimanja2 digomol
Quote WhiskeyScotch 29-4-2017 04:55 PM
Syukur!!!
Quote finesse 29-4-2017 05:02 PM
pyropura replied at 29-4-2017 01:25 PM
Buat apa lah dilepaskan balik ulau yg takde pekdah tu... tongong hanat :

Bang.. ak rasa dr dulu ko bising psl hewan takde pekdah ni.. ada sejarah ke?  

Lihat semua komen(39)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 02:43 AM GMT+8 , Processed in 0.110948 second(s), 64 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top