CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

RM300 Ribu Lesap, Kes Rompak Dan Letup Mesin ATM

26-4-2016 03:45 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 9574| Komen: 59

Description: Turut dijumpai serpihan bom beserta wang tunai bernilai RM600...


Oleh Fyruz Hanna

Kedah: Dianggarkan wang tunai bernilai RM300,000 telah dilarikan dalam satu rompakan di Jitra, Kedah.

Dalam rompakan tersebut, sebuah mesin ATM diletupkan oleh dua individu memakai topeng yang menaiki Toyota Camry.

Kejadian yang dirakam CCTV berlaku jam 5:4 minit pagi dipercayai meletupkan mesin menggunakan bom paip sepanjang satu kaki.

"Ia dilakukan dengan cara menyelitkan bom berkenaan di tempat khas pengeluaran duit di ATM tersebut setelah mengopak bahagian atas dan bawah mesin dengan menggunakan besi," kata Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Supt Abd Rahim Abdullah.


Turut dijumpai serpihan bom beserta wang tunai bernilai RM600.


Abd Rahim berkata pihak polis percaya kes itu sama dengan kes meletupkan mesin ATM sebuah bank di Simpang Kuala, Alor Setar pada Februari lepas yang turut mengakibatkan kerugian RM300,000.

Sumber: mstr
13

Bagus
10

Marah
9

Terkejut
10

Sedih
18

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (68 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote bluehedgehog 26-4-2016 01:00 PM
Mana kedah serata2...
Quote ChildrenOfBodom 26-4-2016 01:10 PM
BSN jitra...
Quote bluehedgehog 26-4-2016 01:11 PM
Wah...dpt raya mewah la taun ni...
Quote EJALTI 26-4-2016 01:13 PM
Cara mudah cari duit....
Quote Syd 26-4-2016 01:15 PM








Quote Artemesiaa 26-4-2016 01:17 PM
Mak aiii rompong mesin jadinya
Quote dcruins 26-4-2016 01:22 PM
tak lama lagi ada laaa yang nak cipta ATM seperti robot yang boleh defend diri sendiri kalau kena attack perompak....
Quote Syd 26-4-2016 01:24 PM
Artemesiaa replied at 26-4-2016 01:17 PM
Mak aiii rompong mesin jadinya

duit seratus tabur2 u ols
Quote allhaillll 26-4-2016 01:25 PM
Jitra uiii tempat lalu lalang
Quote ad_hoc79 26-4-2016 01:34 PM
BSN ke? tapi nape macam kaler merah signboard tu
Quote Jagendas 26-4-2016 01:35 PM
tu dia . ganaih bak hang
enjoy ketum la pasnih
Quote missDollie 26-4-2016 01:39 PM
Naik camry curi La tu..
Quote sabbath_shalom 26-4-2016 01:39 PM
So ada rembesan dakwat hitam tak pd duit tu?
Quote bangcak 26-4-2016 02:03 PM
dcruins replied at 26-4-2016 01:22 PM
tak lama lagi ada laaa yang nak cipta ATM seperti robot yang boleh defend diri sendiri kalau kena at ...

bukti negara masih aman.
Quote Bell 26-4-2016 02:05 PM
Apasal gambar atas signboard oren, gambar bawah signboard biru???
Quote -electrifying- 26-4-2016 02:08 PM
wuuu masyukkk... tp kena hold 2-3 tahun la, sbb ade no siri...
Quote sukacactus 26-4-2016 02:10 PM
Sikit2 tu xsempat nak kutip dah dpt byk
Quote Adeakukesah11 26-4-2016 02:11 PM
Banyak sgt tgk cite hollywood lah ni
Quote blackwidowbae 26-4-2016 02:14 PM
Perompak yang bijak rompak bank dapat ratus ribu kene tangkap bebaloi lerr

Ini pergi merompak rumah kosong takder orang, haperker bahlol punyer perompak, buat penat pecah pintu jahh kuikuikui

Lihat semua komen(59)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-6-2024 02:12 PM GMT+8 , Processed in 0.076540 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top