CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Deklarasi Rakyat: Mahathir Setuju Bebaskan Anwar

11-3-2016 12:18 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 9862| Komen: 105

Description: Antara isi yang dipersetujui pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim...


Oleh Fyruz Hanna

Antara isi yang dipersetujui mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad adalah bersetuju pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Persetujuan itu dicapai ketika pertemuan sulit yang diadakan oleh Mahathir bersama pemimpin pembangkang.

“Beliau (Mahathir) tidak menolak apa-apa (usaha bebas Anwar) kerana apa yang penting ketika ini adalah untuk menjatuhkan Perdana Menteri dahulu, kemudian muafakat ini akan berterusan." kata Datuk Raja Kamal Bahrin, Penerusi Parti Amanah Negara (PAN) Terengganu.


Isnin lalu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bertegas pembebasan Anwar adalah teras perjuangan Deklarasi Rakyat yang kini didokong oleh pembangkang, Mahathir dan penyokongnya.-CARI Infonet.

Baca selanjutnya: Suaratv
11

Bagus
17

Marah
11

Terkejut
14

Sedih
13

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (78 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote HibinoSama 10-3-2016 10:19 PM
Aik? Nak bebaskan anwar plk? Dulu bkn tun ckp anwar bersalah ke? Camne ni..makin pening
Quote zamzarai 10-3-2016 10:23 PM
Tggu mahathir kata anwar x bersalah plak lpas ni.
Quote sayawifenikmie 10-3-2016 10:25 PM
Edited by sayawifenikmie at 10-3-2016 10:27 PM

... meaning ............ menjatuhkan najib daripada takhta PM adalah keutamaan .... walau harga yang terpaksa dibayar ialah pembebasan anwar ibrahim .... pembebasan anwar tidak bermakna TDM kata anwar tidak bersalah ... he knows .. azizah knows .. anwar knows .... Allah lagi lah maha mengetahui.


Apalah sangat membebaskan  seorang yang bernama anwar ibrahim  berbanding kebajikan kesejahteraan sebuah negara bernama Malaysia.



mendahulukan yang mana yang lebih penting  .............. Gamaknya begitu la
Quote safran 10-3-2016 10:36 PM
Bila baca deklarasi tu tak ada pulak sebut DSAI akan dibebaskan...
Quote flying_cow 10-3-2016 10:46 PM
Geleng kepala saya dengan politaik malaysia ibu pertiwi ini
Quote dizeck 10-3-2016 10:53 PM
Satu je la nak nasihat sikit

Hati2 bila berdeklarasi dengan seorang warga emas yang tidak dapat dipastikan tahap sebenar fikiran dan mindanya, samada masih waras atau telah ada tanda2 awal nyanyuk

Terima kasih
Quote shamsadis 10-3-2016 10:57 PM
Mahathir dah lupa tue bila orang kaya2 gaduh sesama mereka...mereka memerlukan anda semua dan mereka tetap kaya
Quote akusukaq 10-3-2016 10:58 PM
menghidu bau busuh politaik malaysia boleh menjadikan rakyat loya mual dan mabuk serta hilang kewarasan dlm membuat pilihan dlm pru 14 ini
Quote Suchi 10-3-2016 11:08 PM
tiada apa yg kekal  dlm dunia politik...lawan boleh jadi kawan
dan kawan boleh jadi lawan....



Quote chazey 10-3-2016 11:11 PM
Hahahaha

Dafak?

Padahal dalam buku beliau kemain membebel tak setuju Pak Lah pi bebaskan Nuar dari penjara?
Jilat la ludah ko sendiri sekarang Tun. Melayu memang mudah lupa kan?
Quote akusukaq 10-3-2016 11:33 PM
chazey replied at 10-3-2016 03:11 PM
Hahahaha

Dafak?

bila pemimpin melalut rakyat jadi kalut .ujung ujung politik,  ekonomi dan kestabilan negara kelaut.
Quote ResellerMaxis 10-3-2016 11:45 PM

tun ni seorang yang konsisten..xnampak lagi dia cakap nak bebaskan anwar..menurut artikel tu pun..tun senyap n xmenolak..
Quote ketekodok 10-3-2016 11:48 PM
hahaha.....sekarang baru timbul sisi nyanyuk dia tu. kalau tidak pun dah terdesak.....
Quote badaksumbu 10-3-2016 11:50 PM
poor tun.
seademon

Do you know what hypocrisy is? Hypocrisy is when you tell your  voters that so and so is the devil reincarnated, that he is out to destroy their way of life, their rights and their religion. Hypocrisy is when you tell those oppressed that the person oppressing them has made rich his family members as well as cronies,

And then you work hand-in-hand with the very people you’ve been so bent on destroying, just so you could fulfill your political destiny and personal goals, disregarding what mental stress that you have put your voters and supporters through.

These are hypocrites. Do you know what hypocrite is in Islam? Munafik.

And no matter how much you try to justify their hypocrisy, they are still munafiks and your trying to justify their hypocrisy has to be the most vile of acts.



Quote Orix 10-3-2016 11:53 PM
ye ke? tak caya lah. bidio mana bidio ? tnjuk bidio tun M bg stetmen heols sokong anwar bebas bru iols caya
Quote badaksumbu 11-3-2016 12:01 AM
bak kata geng2 saman, kalau x betul apa yg pengrusi pan terengganu tu ckp, saman je,
Quote _______ 11-3-2016 12:02 AM
Kelakar la deklarasi sotong ni
Quote chazey 11-3-2016 12:07 AM
ResellerMaxis replied at 10-3-2016 11:45 PM
tun ni seorang yang konsisten..xnampak lagi dia cakap nak bebaskan anwar..menurut artikel tu pun.. ...

Owang tua2 kata diam tanda setujuh.
Quote chazey 11-3-2016 12:10 AM
akusukaq replied at 10-3-2016 11:33 PM
bila pemimpin melalut rakyat jadi kalut .ujung ujung politik,  ekonomi dan kestabilan negara kelau ...

Politik kita veeeeerry unstable sekarang.

Polis pun diarah standby 24 jam hah. Takut ada apa2 kacau jadi misalnya bom merata2 ka.

Kalau negara luar ka ISIS ka nak serang Malaysia memang terbaik la masa sekarang ni.

Lihat semua komen(105)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

31-5-2024 06:20 AM GMT+8 , Processed in 0.058441 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top