CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

2 Pengebom Berani Mati Dari Malaysia Bunuh Lebih 30 Orang!

11-1-2016 12:48 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 18524| Komen: 184

Description: Dua orang pengebom berani mati yang berasal dari Malaysia telah menyebabkan lebih 30 orang mati ketika misi mereka di Syria dan Iraq minggu lalu.
oleh Adib ZA

Dua orang pengebom berani mati yang berasal dari Malaysia telah menyebabkan lebih 30 orang mati ketika misi mereka di Syria dan Iraq minggu lalu.


Memetik laporan New Straits Times, lelaki kelahiran Terengganu, Mohd Amirul Ahmad Rahim telah meletopkan diri di Raqqa, Syria pada 29 Disember.

Amirul, 26 telah meninggalkan keluarga dan Malaysia pada Oktober 2014 untuk menyertai kumpulan pengganas IS. Serangan ke atas Raqqa ini merupakan beberapa rentetan operasi besar untuk melawan IS. 

Seorang lagi rakyat Malaysia, Mohamad Syazwan Mohd Salim telah meletopkan diri di Tikrit, Iraq lima hari selepas itu. 

Syazwan telah meninggalkan Selangor bersama adiknya, Shazani pada September 2014 untuk ke Istanbul bagi menyertai IS. 

Dua orang rakyat Malaysia ini dikatakan telah direkrut oleh IS untuk menjadi pengebom berani mati.


Dengan kematian dua orang penyerang ini menjadikan 17 orang rakyat Malaysia yang dikaitkan dengan IS yang telah mati. - CARI Infonet


Baca selanjutnya: New Strait Times


Dari kiri: Amirul, Syazwan dan adik Syazwan, Shazani (sumber foto: NST)

11

Bagus
8

Marah
13

Terkejut
20

Sedih
7

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (68 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Changa 11-1-2016 12:17 PM
senyum lebar mereka di sorga firdausi tengah rambang mata nak kongkek puks bidadari telanjang yang mana satu kan
Quote white_musk 11-1-2016 12:18 PM
ini bunuh diri namanya dik...
Quote outcast 11-1-2016 12:20 PM
konon nk masuk syurga mudah
letupkan diri trus masuk  syurga
Quote pearl.silver 11-1-2016 12:27 PM
Sia2 je otak dan nyawa yg diberikan kpd mereka
Quote _______ 11-1-2016 12:29 PM
Mati katak. Bunuh diri plak lagi
Quote CaptainAmerica 11-1-2016 12:41 PM
_______ replied at 11-1-2016 12:29 PM
Mati katak. Bunuh diri plak lagi

Malaysia mati ketika dalam memperjuangkan agama islam

Quote putehkundor 11-1-2016 12:42 PM
Changa replied at 11-1-2016 12:17 PM
senyum lebar mereka di sorga firdausi tengah rambang mata nak kongkek puks bidadari telanjang yang m ...

Sambil minum air arak bagaikan sungai mengalir(tapi tak memabukkan)katanya...
Kak teh mampu ketap bibir ajelah nak...
Quote bluehedgehog 11-1-2016 12:43 PM
wah...dpt gelaran datuk la nanti
Quote reeny 11-1-2016 12:47 PM
ini dah bunuh diri namanya...
Quote CaptainAmerica 11-1-2016 12:53 PM
dengan serangan berani mati ini
cukup jelaslah islam ini agama yang indah suci dan mulia
Quote lavadinar 11-1-2016 12:56 PM
CaptainAmerica replied at 11-1-2016 12:53 PM
dengan serangan berani mati ini
cukup jelaslah islam ini agama yang indah suci dan mulia

bongok betul lu...

dalam islam dalam quran tarak suruh bunuh diri sendiri..

bukti nyata ISIS bukan islam...tapi..

bongok keturunan cam lu mana taw ni semua.




Quote CaptainAmerica 11-1-2016 12:57 PM
lavadinar replied at 11-1-2016 12:56 PM
bongok betul lu...

dalam islam dalam quran tarak suruh bunuh diri sendiri..

dalam islam ada sebut mengenai JIHAD

Quote CaptainAmerica 11-1-2016 12:58 PM
Firman Allah Ta‘ala:

"Oleh itu, orang-orang (beriman) yang mengutamakan kebahagiaan akhirat daripada (kesenangan) kehidupan dunia, hendaklah mereka berperang pada jalan Allah (untuk membela Islam). Dan sesiapa yang berperang pada jalan Allah lalu ia mati (gugur Syahid) atau beroleh kemenangan, maka Kami akan memberi kepadanya pahala yang besar."1
Quote CaptainAmerica 11-1-2016 12:58 PM
Daripada Abu Hurairah

Demi jiwaku yang berada ditangan-Nya! Aku berazam [bertekad & berharap] agar aku mati syahid berperang di jalan Allah, lalu aku hidup semula kemudian dibunuh lagi, lalu aku hidup dan dibunuh lagi, lalu hidup dan dibunuh lagi".2
Quote lavadinar 11-1-2016 12:58 PM
CaptainAmerica replied at 11-1-2016 12:57 PM
dalam islam ada sebut mengenai JIHAD

memang patut jihad kat bongok2 keturunan cam lu...supaya..
anak2 lu tak ikut kebongokkan tok nenek dia nanti..






Quote CaptainAmerica 11-1-2016 01:00 PM
lavadinar replied at 11-1-2016 12:58 PM
memang patut jihad kat bongok2 keturunan cam lu...supaya..
anak2 lu tak ikut kebongokkan tok nene ...

adakah ini agama keamanan?
Quote lavadinar 11-1-2016 01:00 PM

wa aman je per...sambil bongok2kan lu..






Quote white_musk 11-1-2016 01:01 PM
kelorga bebudak ni mesti sedang merayakan kejayaan mereka membunuh diri..
ye lah kan saper tak seronok kalau tau ahli kelorga masuk sorga (sorga terrorist)...
dapat pulak memuki bidadari sorga rupa macam orang puteh katanya.......
Quote bluehedgehog 11-1-2016 01:03 PM
dulu cuci tandas..
skg da berjaya upgrade
tahniah!

Lihat semua komen(184)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-6-2024 09:39 PM GMT+8 , Processed in 0.062666 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top