CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

UiTM Terengganu Nak Bina Hotel Atas Pelantar Minyak?

11-1-2016 11:14 AM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 6953| Komen: 30

Description: Bayangkan sebuah hotel yang begitu indah tersergam di atas pelantar minyak dan ia terdapat di Malaysia?
Oleh Adib ZA

Bayangkan sebuah hotel yang begitu indah tersergam di atas pelantar minyak dan ia terdapat di Malaysia? Impian itu bakal direalisasikan oleh UiTM Terengganu sebagai tarikan untuk daerah Dungun sempena Tahun Melawat Terengganu 2017 nanti.


Malah, ia bukan setakat hotel biasa, ia turut boleh dijadikan sebagai pusat pengajaran dan pembelajaran Fakulti Pengurusan Hotel dan Pelancongan bagi UiTM sendiri.

Hal itu dijelaskan oleh Rektor UiTM Terengganu, Prof Madya Dr Abdol Samad Nawi. 

(Sumber foto: bebata.blogspot.com)


"Sekarang, dalam keadaan ekonomi tidak menentu, pelancongan satu bidang harus diberi penekanan penting dan saya yakin jika hotel ini siap, lebih ramai pelancong akan berkunjung ke sini dan mereka berpeluang bermalam di atas pelantar minyak bagi merasai pengalaman berbeza.

"Saya akan berjumpa Ketua Pegawai Eksekutif Petronas esok untuk berbincang bagi mendapatkan pelantar Petronas yang sudah tidak digunakan dan kalau boleh, kita akan letak pelantar berkenaan 10 batu nautika dari pesisir pantai Dungun dan ubah suai menjadikan hotel terapung di tengah-tengah laut," katanya. - CARI Infonet


Baca selanjutnya: Bernama 
7

Bagus
5

Marah
10

Terkejut
5

Sedih
9

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (40 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote khairulazuan 11-1-2016 11:38 AM
mak aiiii



Quote khairulazuan 11-1-2016 11:40 AM
makkkkkkkkkkkk aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Quote Bedah.Cun 11-1-2016 11:46 AM
Kang terbakor camne?
Quote gaara_X 11-1-2016 12:11 PM
wait musim tengkujuh...nak tengok bape ramai dok atas tue......kome penah mancing kat oFB...leh tahu laa cam ne....
Quote gula_tebu 11-1-2016 12:35 PM
seriously? hahaha boleh la akak bawa anak-2 g melawat bapaknye

berapa charge agaknya, hotel + chopper service.
Quote saladin780 11-1-2016 01:59 PM
Good idea.. Kt sabah pun dah ada
Quote kemaruk 11-1-2016 02:01 PM
pelantar yang masih aktif ke pelantar yang dah tak digunakan??
Quote TuntungReturn 11-1-2016 02:01 PM
yup kt sabah dh ade,siap leh memancing lgk
Quote watachiwa 11-1-2016 02:08 PM
sapelah staff yg bertuah nanti bertugas kat hotel pelantar minyak
Quote abangbikerz 11-1-2016 02:14 PM
Max 2 malam boleh lerr. Jemu kot
Quote monyet_2015 11-1-2016 02:31 PM
Apsal lah terengganu asik buat benda bodoh?? buat hotel di pelantar minyak? perangai macam tok arab dubai gila tak buat hotel kat pelantar minyak..buat kenyataan pakai otak udang..tak tahu ker nak buat hotel di pelantar minyak makan kos sehingga 100-200 kali ganda dari kos hotel biasa..kos servis, kos keselamatan 10- 20 kali ganda..sapa nak duduk hotel di pelantar minyak? risiko keselamatan sangat tinggi..tinggi ..macam buat hotel tepi gunung berapi..berapa bilik nak buat? 10 bilik? 100 bilik? berapa kos buat piling dalam laut? berpuluh puluh bilion..nak buat hotel di bangunan pelantar minyak sedia ada? kepala hotak lu..
Quote harkktuih 11-1-2016 02:39 PM
kemaruk replied at 11-1-2016 02:01 PM
pelantar yang masih aktif ke pelantar yang dah tak digunakan??
"Saya akan berjumpa Ketua Pegawai Eksekutif Petronas esok untuk berbincang bagi mendapatkan pelantar Petronas yang sudah tidak digunakan dan kalau boleh, kita akan letak pelantar berkenaan 10 batu nautika dari pesisir pantai Dungun dan ubah suai menjadikan hotel terapung di tengah-tengah laut," katanya.



yg tak digunakan lg bang kem..
Quote kemaruk 11-1-2016 02:41 PM
harkktuih replied at 11-1-2016 02:39 PM
yg tak digunakan lg bang kem..

terima kasih harktuiihhhhhhhhhhhh
Quote rospinki 11-1-2016 02:43 PM
bagus idea ni...pastu campak je dia ke laut kasi jerung lahap
Quote monyet_2015 11-1-2016 02:50 PM
aci kerat jari petronas tak bagi..petronas buat pelantar dgn kos berbilion dia nak mintak dgn air liur saja..lagi pun kalau guna plantar yg dah tak di guna lagi risiko keselamatan sangat tinggi sebab tiang pelantar dan besi2 terdedah kepada karat boleh runtuh jika  tak di selengara..jika petronas begi ..risiko untuk petronas di persalahkan jika berlaku kemalangan dan runtuh pelantar yg tak di selenggara hingga mengorbankan nyawa.
Quote MarryPottet 11-1-2016 03:00 PM
wakaf buat hotel tu!
pastu studeng yuaitieng buat port senggama, jauh tengah laut sana pegawai pencegah maksiat tak sampai
ummah sendiri ramai yg homeless, baiklah guna duit utk bina rumah wakaf utk mereka
wonder how the so-called academician can come out with such half-baked idea
Quote CiliPadiSedap 11-1-2016 11:30 PM
Hotel kt atas darat pun xterjaga ada hati nk buat tgh laut
Quote elastico 12-1-2016 12:28 AM
Cadangan yang bernas..akak pasti bercuti ke terengganu lagi jika hotel ni siap kelak
Quote wana89 12-1-2016 12:32 AM
betul ke sabah dah ada??
Kalo dah ada, y not gunakan benda xdigunakan lagi
Gud idea

Lihat semua komen(30)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 03:01 AM GMT+8 , Processed in 0.091854 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top