CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

[Kisah Benar], Demi Cinta Kayuh Basikal Dari India Ke Sweden!

23-12-2015 01:13 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 10005| Komen: 20

Description: Netizen itu menceritakan kisah seorang lelaki India bernama Dr. Pradyumna Kumar yang jatuh cinta dengan seorang wanita Sweden, Charlotte Von Schedvin.
Oleh Adib ZA

Baru-baru ini satu status di laman sosial menjadi viral selepas kisah yang dipaparkan itu betul-betul terjadi dan menyentuh perasaan.


Netizen itu menceritakan kisah seorang lelaki India bernama Dr. Pradyumna Kumar yang jatuh cinta dengan seorang wanita Sweden, Charlotte Von Schedvin.

Kisah yang berlangsung pada 1975 itu menyaksikan mereka selamat dikahwinkan. Namun, pada tahun 1978, wanita Sweden itu terpaksa pulang ke negara asalnya, manakala Kumar tidak mengikutinya kerana masih perlu menghabiskan pengajiannya. 


Dr. Pradyumna Kumar Mahanandia Charlotte Von Schedvin / Source: Facebook



Selepas berpisah untuk seketika, tibalah masanya untuk mereka tinggal bersama semula. Namun, atas masalah dan kekangan kewangan, Kumar telah menjual semua hartanya untuk membeli sebuah basikal.


Dari situ, dia nekad mengayuh basikal dari India hingga ke Sweden! Bayangkan, dengan jarak 4,000 km dan terpaksa melalui 8 buah negara berbeza. 

Ia memakan masa hampir lima bulan untuk tiba ke tempat isterinya di Sweden! Kisah ini benar-benar terjadi dan bukan satu dongeng atau plot drama bersiri.


(Sumber foto: carian google)


Status netizen ini menerima tamparan hebat daripada media sosial dan dikongsi hampir 100,000 kali! - CARI Infonet
6

Bagus
18

Marah
6

Terkejut
15

Sedih
5

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (65 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cekelatkopi 23-12-2015 12:01 PM
pergghh penasihat seni. x sia2 ane mengayuh
Quote alinone78 23-12-2015 12:13 PM
nasib baik chenta yg pompuan kekal utuh

Quote Artemesiaa 23-12-2015 12:17 PM
Wah menarik ceritanya
Quote chinta89 23-12-2015 12:21 PM
wowww...

boleh angkat ke filem ni.
Quote JohnDeSouza 23-12-2015 12:23 PM
Perghhhh boleh jd filem ni
Quote sribayu 23-12-2015 12:26 PM
ingatkan isu semasa, rupanya cerita 40 tahun dulu....
Quote AbukRokok 23-12-2015 01:03 PM
tahniah...akhirnya berjaya memperbaiki keturunan
Quote AbukRokok 23-12-2015 01:05 PM
skrg klu bawak basikal nk pergi let say norway..musti dicop teroris
Quote haryatie 23-12-2015 01:12 PM
perrrghhhhh...
setia nya.......
Quote mujer_in_espejo 24-12-2015 09:07 PM
Nk tgk gambar anak... ala xde ke
Quote Levespa 25-12-2015 01:20 AM
hebatnya.... Tapi Indians memang mcm tu kalau nak sesuatu memang bersungguh2 amat
Quote axl_bach 25-12-2015 02:07 AM
AbukRokok replied at 23-12-2015 01:03 PM
tahniah...akhirnya berjaya memperbaiki keturunan

hahahahaha, celkalehnat btol komen ko abuk....wakakakakaka

Quote kambeng_masam 25-12-2015 04:46 AM
wow...sungguh hebat!
Quote barfi 26-12-2015 02:47 AM
Mashallah. Inilah cinta sejati. Hindustani people ni kalau dah cintakan seseorang, mmg cinta mati betul. Huu
Quote dauswq 27-12-2015 02:44 AM
@yatt_takez  @amka   sanjay leela nak buat citer ni kan ?
Quote amka 7-1-2016 12:40 PM
dauswq replied at 27-12-2015 02:44 AM
@yatt_takez  @amka   sanjay leela nak buat citer ni kan ?

oo yeke? sape pelakon nya uolss?
Quote dauswq 7-1-2016 12:43 PM
Edited by dauswq at 7-1-2016 12:45 PM
amka replied at 7-1-2016 12:40 PM
oo yeke? sape pelakon nya uolss?


Pilihan iols: Irfan khan sbb bile tgk lunchbox boleh gak org tua berlakon romantik wlpn kertu ... Tgk rupa dekat2 same ...  Pelakon Sweden tu mgkn kalki koechin

Quote dauswq 7-1-2016 12:44 PM
amka replied at 7-1-2016 12:40 PM
oo yeke? sape pelakon nya uolss?

Sanjay leela just intended nk buat tp tak tau lg bile produce
Quote zafira 7-1-2016 01:51 PM
aku dah tengok gambar latestnya... bersepah kalau google.... dan  WOW... rambut dia pun masih utuh lebat macam dulu.... sori dah lupa macamana nak tepek...

Lihat semua komen(20)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

1-3-2024 12:59 PM GMT+8 , Processed in 0.067715 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top