CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tipu Bawa Bom, Penerbangan Batik Air Ditunda 3 Jam

28-12-2015 12:11 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 4148| Komen: 11

Description: Endang Hendri Susandi, sempat membuat lawak dengan berseloroh mengatakan begnya mempunyai bom...


Oleh Fyruz Hanna

Kata orang, bergurau biar bertempat. Semua orang tahu, lapangan terbang kawasan yang paling banyak larangan. Perkataan bom, letupan, letusan atau sebagainya sila lah elak ketika berada di lapangan terbang.

Seorang pelancong dikenali Endang Hendri Susandi, sempat membuat lawak dengan berseloroh mengatakan begnya mempunyai bom.

Akibatnya dia beserta lagi 2 rakan ditahan dan polis mengelongkar mencari bahan letupan berkenaan sehinga mengakibatkan penerbangan tertunda 3 jam.


Tiada sebarang bahan letupan ditemui. Namun polis berjaya menemukan ubat nyamuk didalam beg suspek.

Media Indonesia berkata suspek sudah berada didalam pesawat apabil pihak keselamatan merasa curiga dengan beg Susandi.

Semasa dilepaskan, Susandi memberitahu anak kapal:

"Jika saya membawa bom saya pasti tidak dibenarkan masuk bukan?'

Anak kapal kemudiannya memberitahu pilot yang seterusnya menghubungi pihak polis.

Kejadian seumpama ini harus dijadikan pengajaran kerana perkataa 'bom' sememangnya mencetuskan situasi kurang senang lebih-lebih lagi ketika berada didalam pesawat. -CARI Infonet.


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote munchkin 28-12-2015 01:59 AM
Berapa kali ulang dah.
Quote mbhcsf 28-12-2015 02:15 AM
oh indonesia? hmm...well...hmm.
Quote melinda_kerr 28-12-2015 02:17 AM
munchkin replied at 28-12-2015 01:59 AM
Berapa kali ulang dah.

Isue yg sama ke? Tk perasan pulak. Dah search td mcm xde pulak
Quote munchkin 28-12-2015 02:30 AM
melinda_kerr replied at 28-12-2015 02:17 AM
Isue yg sama ke? Tk perasan pulak. Dah search td mcm xde pulak

Eh takde mel. Penulis berita tu ulang ulang ayat dia. Hehehe
Quote merrissa 28-12-2015 05:10 AM
aku ingat TT memain....rerupanya bebtoi nama kapal terbngnya batik
Quote pearl.silver 28-12-2015 07:13 AM
Dia joking psl bomb tu 2x ke

Camne botol spray tu bleh naik ats..x cek btoi2 ka..
Quote jengkoil 28-12-2015 07:29 AM
pearl.silver replied at 28-12-2015 07:13 AM
Dia joking psl bomb tu 2x ke

Camne botol spray tu bleh naik ats..x cek btoi2 ka..

Machine x ray dummy kot airport tu guna..

Quote mrseller 28-12-2015 08:08 AM
Indon dan bodo berpisah tiada
Quote chinta89 28-12-2015 09:52 AM
tak pasal2..
Quote larikesurga 28-12-2015 01:12 PM
ada eh batik air
Quote melinda_kerr 28-12-2015 01:23 PM
larikesurga replied at 28-12-2015 01:12 PM
ada eh batik air

Ada... Rasanya batik air ni anak company lion air. Tp exclusive sikit lah.

Lihat semua komen(11)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-2-2024 06:50 PM GMT+8 , Processed in 0.057601 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top