CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Latah Melatah Adalah Haram! - Dr Mohd Asri

28-10-2015 03:20 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 4357| Komen: 12

Description: Pelatah menjadi latah hingga mengeluarkan kata-kata tidak elok didengari
Oleh Izzah Abbasy

Menurut Datuk Dr Mohd Asri Zainal Abidin, Mufti Perlis, haram kepada seseorang yang bertindak membuatkan pelatah menjadi latah hingga mengeluarkan kata-kata tidak elok didengari atau bertindak melakukan perkara yang membahayakan.

"Di sebalik kita ketawa dengan pelbagai kelakar dilakukan oleh pelatah tersebut, kita jangan lupa perbuatan sedemikian boleh mengaibkan individu berkenaan dan agama Islam sendiri," katanya pada akhir kuliah mingguannya di Masjid Alwi.



Masjid Alwi juga akan dibuka kepada orang bukan Islam terutama penduduk berhampiran dengan mengajak mereka mendekati Islam.

"Mungkin ada di kalangan penduduk berkenaan tergerak di hati masing-masing untuk datang ke masjid tetapi tidak berani berbuat demikian kerana takut tidak dibenarkan," katanya.

CARI Infonet

Baca selanjutnya : Bernama

4

Bagus
8

Marah
12

Terkejut
10

Sedih
6

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (52 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chinta89 28-10-2015 02:57 PM
melatah ni ade sesetengah tu dibuat2 sb nak ajuk. lama2 jd tlekat.
Quote mommymonster82 28-10-2015 03:01 PM
Dahla sj buat org tu melatah amik gambar pulak... kesian m cik2
Quote lavatausemua 28-10-2015 03:05 PM
ala..bukan susah pun nak buat geng sutun melatah beramai ramai cam sekumpulan anjing kurap lapar..





Quote DaisyD 28-10-2015 03:27 PM
kadang kesian tengok orang kacau orang lain yang melatah teruk tu
Quote |||| 28-10-2015 03:32 PM
Betul tuh.
Quote red_cattleya 28-10-2015 03:54 PM
jgn main2 dgn org melatah..silap hari bulan, terpacak pisau kt bdn baru tau
Quote Faina 28-10-2015 04:01 PM
jahat tau sape saje je cucuk
Quote puterikhaleeda 28-10-2015 04:14 PM
org eskimo pun melatah juga..
Quote GhostWalking 28-10-2015 05:52 PM
Tapi kelakar tengok org latah
Quote famri7 28-10-2015 05:56 PM
Kenapa bila melatah trus mengaibkan ugama sis? Kiranya kalau beliyau melatah anything yng diassociate dgn pelatah ittew jdi humiliated lah mengikut ugama maleis...so kalau melatah trus memalukan negeri bansa dan ugama lah kekdahnya.
Quote IbuAulia 28-10-2015 06:01 PM
aku pon kene penyakit melatah tu..rasa malu betulla tersebut benda tut kat depan orang bila tekejut
Quote mzzenma 28-10-2015 06:14 PM
Mzz pun kadang2 melatah
Statement melatah tu sama ja

Tapi betul..kalau dpt spesis melatah yang angkat tangan, bahaya tau. Kang tak pasal2 ada yang meninggal

Lihat semua komen(12)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-6-2024 01:55 AM GMT+8 , Processed in 0.052387 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top