CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tun M Keluar UMNO?

28-10-2015 12:49 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 10660| Komen: 88

Description: Tun Mahathir akan mengumumkan keluar parti UMNO
Oleh Izzah Abbasy

Niat untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak membuatkan Tun Dr Mahathir Mohamad akan mengisytiharkan dirinya keluar UMNO.

Semalam, Papa Gomo berkata,

“Tun Mahathir akan mengumumkan keluar parti UMNO pada petang ini jam lima petang di kediaman rasmi beliau,”




Namun, seorang pegawai khas Tun Dr Mahathir ketika dihubungi Free Malaysia Today (FMT) menafikan dakwaan Papa Gomo itu.

Dr Mahathir pernah mengumumkan keluar UMNO pada 19 Mei 2008 kerana tidak yakin dengan kepimpinan penggantinya pada masa itu, Tun Abdullah Abdullah Ahmad Badawi dan masuk semula UMNO setahun selepas itu.

Baca selanjutnya : www.freemalaysiatoday.com



11

Bagus
16

Marah
10

Terkejut
14

Sedih
17

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (84 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote bluehedgehog 28-10-2015 07:48 AM
papagomo cemburu ali tinju dan jamal lembu da jadi glamour...
dia pun da nk bising
Quote bangcak 28-10-2015 07:48 AM
harap bijan mampu buat dia masuk dap.
Quote HannahMontana 28-10-2015 08:20 AM
Buat umrah ke , tahun depan buat haji pula

Tinggallah Najib tu...


Kita bukannya nak tongkat langit ,ada urusan jadi tanggungjawab kita ,adakalanya urusan2 itu semua bukan lg tanggungjawab kita.

Kalau umur yg ada dan kudrat masih ada , taubat  sampai puas hati.

Hati kita xsakit , akhirnya kita semua nak mati.

Tun Mahathir ambil berat lah pesanan sy ni. Sy ckp bersungguh2.
Quote Simunggu 28-10-2015 08:25 AM
Dah tua tu buat lah cara org tua....baik banyakkan beramal, jaga cucu....kita kena siapkan diri utk ke sana...perjalanan jauh yg tak berpenghujung...
Quote Acong 28-10-2015 08:36 AM
che det dah tak sempat nak tubuh partai baru  
Quote cabalero 28-10-2015 08:44 AM
Simunggu replied at 28-10-2015 08:25 AM
Dah tua tu buat lah cara org tua....baik banyakkan beramal, jaga cucu....kita kena siapkan diri utk  ...

mati tak kira usia bang

jangan ghairah nak mengingatkan org lain utk beramal tapi lupa nak ingatkan diri sendiri

bagaimana pula jika sudah tertulis dalam takdir Allah bahawa sedara yang akan mati lebih dahulu dari Tun M ? Amal dah cukup ke ?


Quote mixieleo 28-10-2015 08:45 AM
Che det ni seolah fikir yg dia akn hidup seratus tahun lagi, selagi nyawa dikandung bdn, selagi tu la gigih berpolitik. Perbaiki dan perbanyakkan amalan la che det. :zz
Quote harimau76 28-10-2015 08:47 AM
itu ja la drama yang dia boley buat utk masa ni.. lantak la nak pecah belahkan melayu pun.. janji hajat dia tercapai..
Quote renko 28-10-2015 08:48 AM
cabalero replied at 28-10-2015 08:44 AM
mati tak kira usia bang

jangan ghairah nak mengingatkan org lain utk beramal tapi lupa nak inga ...

si bodoh tu mmg macai najib abadi
btl2 dungu
dlm pala otak cuma pikir nk bekap najib je
mcm die tu muda xbole mati plak
mcm bgus je

Quote cabalero 28-10-2015 08:50 AM
HannahMontana replied at 28-10-2015 08:20 AM
Buat umrah ke , tahun depan buat haji pula

Tinggallah Najib tu...

Ibadah bukan terhad pada umrah dan haji saja bang

jangan sempitkan saraf otak tu

membongkar perkara yang mungkar, menegakkan kebenaran pun adalah ibadah juga malah jika ianya memberi kesan yang besar kpd masyarakat jika tidak didedahkan insyallah ganjaran yang besar dari Allah akan menanti kepada hamba Nya

betul kita bukan hidup utk menongkat langit tapi selagi hayat dikandung badan selagi itu kita kena melakukan kebaikkan sebanyak mungkin dan mencegah dan menghalang sebarang perkara mungkar

hidup kerana Allah bukan hidup kerana najib ye bang

najib tu bukan tuhan dan dia sendiri pun takkan mampu memberi ganjaran syurga kpd penyokong dia

ingat tu
Quote namirulmukminin 28-10-2015 08:50 AM
Makin nyanyok dah atuk ni...
Quote cabalero 28-10-2015 08:51 AM
harimau76 replied at 28-10-2015 08:47 AM
itu ja la drama yang dia boley buat utk masa ni.. lantak la nak pecah belahkan melayu pun.. janji ha ...

dah nama berita pun berita bohong

gigih betul dia percaya
Quote kodokbawang 28-10-2015 08:52 AM
dek benci yang meruap2 dgn Jibun....sampai camni gaya tindakan tun det...
bawaklah2 sedar diri yang awak tu bukannya muda lagi...adesss
Quote cabalero 28-10-2015 08:56 AM
mixieleo replied at 28-10-2015 08:45 AM
Che det ni seolah fikir yg dia akn hidup seratus tahun lagi, selagi nyawa dikandung bdn, selagi tu l ...

semua orang perlu gigih dan perbaiki amalan

tapi jgn lupa

membongkar kemungkaran pun amalan ibadah yang besar ganjarannya

itu sebab dalam Al quran dah tertulis

Amar makruf dan nahi mungkar (Bahasa Arab: الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر‎) berasal daripada peristilahan ayat al-Quran yang bermaksud "mengajak kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran".

selagi hayat dikandung badan tiada sebab kenapa perlu amar makruf nahi mungkar ni terhenti sebab kerana usia

lebih baik dikutuk, dihina dan dicerca kerana dedah perkara mungkar daripada berpewatakkan warak tapi diam membisu bila berdepan dgn kemungkaran




Quote cabalero 28-10-2015 08:57 AM
Edited by cabalero at 28-10-2015 09:00 AM
kodokbawang replied at 28-10-2015 08:52 AM
dek benci yang meruap2 dgn Jibun....sampai camni gaya tindakan tun det...
bawaklah2 sedar diri yang ...

benci dgn perbuatan jahat dia bukan benci pada batang tubuh dia

beza tu

nak sayang najib pun agak-agak la

jgn sampai dia buat benda tak elok pun kita dok beria sokong

sepatutnya bila tau dia buat benda tak betul adalah menjadi kewajiban penyokong utk tegur dan betulkan
bukannya join sekaki makan kari

tak betul tu


Quote mixieleo 28-10-2015 09:05 AM
cabalero replied at 28-10-2015 08:56 AM
semua orang perlu gigih dan perbaiki amalan

tapi jgn lupa

Boleh juga diibaratkan pencuri menipu ketua penyamun? Kemudian ketua penyamun menegur pencuri supaya jgn mencuri lagi??

Ini yg di maksudkan mengajak berbuat kebaikan dan meninggalkan kemungkaran??

Sudah lah che det. Rumah kata pergi kubur kata mari da. Dah lama daaah!
Quote bluehedgehog 28-10-2015 09:06 AM
najib: sy tunggu, tgo berapa lma ko boleh lagi
Quote cabalero 28-10-2015 09:14 AM
mixieleo replied at 28-10-2015 09:05 AM
Boleh juga diibaratkan pencuri menipu ketua penyamun? Kemudian ketua penyamun menegur pencuri supa ...

hahaha

balik2 itulah alasan yang diguna pakai oleh fans najib

saya dah banyak kali ulang dah

kalau betul Tun M tu ketua penyamun sila bongkar dan dedah segala perbuatan dia

bawak segala bukti masuk mahkmah dan dakwa dia

kalau betul bersalah hukum dia

abis cerita

tolong jangan bagitau saya kamu semua takde bukti nak dakwa dia

please la

dgn Najib sebagai PM takkann laaa benda2 bukti segala salah laku Tun M kamu tak boleh nak korek

sembang kemain Tun M ketua penyamun tapi sampai sekarang takda apa pun yang nak dakwa

ceh



Quote cabalero 28-10-2015 09:22 AM
kadang saya perhatikan kita di malaysia ni meletakkan kesetiaan kpd parti
lebih tinggi dari kesetiaan kpd Allah


seolah kadang kalau keluar parti seolah mcm keluar Islam

Tun M dah dua kali keluar parti

1st dipecat

2nd sukarela keluar

so keluar masuk parti ni bukan benda yg baru pada dia

cuma yang peliknya

walaupun dia keluar parti umno dia tak pernah masuk mana2 parti ataupun tubuh parti baru

sebab dia tau yg dia against is the leader bukannya parti

walau apa pun viral yg kononnya tun m keluar parti dah terbukti palsu





Lihat semua komen(88)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-7-2024 06:55 PM GMT+8 , Processed in 0.359030 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top