CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

[VIDEO] Curi Beg Masa Makan Tak Sampai Seminit

16-10-2015 02:28 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 3685| Komen: 5

Description: Singapura antara negara yang paling rendah kadar jenayah pun ada pencuri 'langsi' sebegini....
Oleh : Fyruz Hanna


Kejadian yang berlaku di pusat makan Singapura Shaw di Kota Singapura. Memang pencuri ada dimana-mana, walaupun di negara paling rendah kadar jenayah.

Semua sedia maklum, Singapura antara negara yang paling rendah kadar jenayah pun ada pencuri 'langsi' sebegini.

Dari hasil rakaman CCTV,dua lelaki berbaju biru yang duduk di tempat duduk awam ini tidak sudah 'menangkap' mangsa (berbaju merah).

Lelaki berbaju merah yang sedang menikmati makanan (baca:mungkin lapar) sehinggakan beg yang diletakkan di kerusi sebelah pun tidak disedari diambil oleh pencuri terbabit.

Pelik sekali kejadian ini, kerana boleh dikatakan keadaan tempat tersebut ramai orang.Memang licik mereka yang mencuri ini.

Video ini dimuatnaik oleh Raymond Tan dan telah dikongsi sebanyak 17,000 dalam masa 2 hari.

Kurang daripada 1 minit. Lesap beg lelaki tersebut.

Dipetik daripada komen FB, "Walaupun Singapura terkenal dengan kadar jenayah yang rendah, tak bermakna tiada jenayah langsung". -CARI Infonet.



21

Bagus
20

Marah
11

Terkejut
21

Sedih
29

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (113 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ip_lepat 16-10-2015 02:37 PM
[fbv]977957278933060[/fbv]
Quote kemaruk 16-10-2015 02:40 PM
syukur singapura masih selamat

kalau ada hudud di singapore, benda camni xkan terjadi

polis di singapura kuat rasuah
Quote comel91 16-10-2015 02:48 PM
cemane tak bole perasan tu.. xpaham
Quote eLiaD 16-10-2015 05:50 PM
dorang dah mcm robot..xde perasaan..masing2 x ambil peduli hal org sekeliling
Quote VirginLady 16-10-2015 05:51 PM
wei macam2lah..nak letak beg kat leherlah

Lihat semua komen(5)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 04:09 PM GMT+8 , Processed in 0.080388 second(s), 35 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top